Alpina anyone?

Mooi hoor! Had bijna een Alpina onderweg toen het toch een Eterna werd. Volgende dan maar een Alpina. Extreme diver of chrono, ben toch meer van mechanisch al is jouw Alpina een pracht.

Zit al lang op een Alpina te azen, eigenlijk sinds ik weet dat het van Peter en Aletta Stas is. En ondertussen helaas “was”. Las in “Horloges” dat ze Frederique Constant inmiddels verkocht hebben aan Citizen. Geen melding daarover m.b.t. Alpina, maar het lijkt dat dit een 1 + 1 = 2 is.
Maar als er al een Alpina komt dan zal die nog uit het Peter & Aletta tijdperk zijn.
Het zal dan iets in blauw zijn met chrono.

Erg mooi! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Knap! Proficiat!

Echt mooi Marco!

Ook ik was blij verrast met de afwerking van mijn alpina, is echt heel netjes.

Blijf deze schitterend vinden, helaas nog niet tegengekomen.

De Alpina Regulator was mijn eerste mechanische horloge. Deze gaat ook nooit meer de deur uit, ik blijf het een fantastisch mooi horloge vinden.

Alweer een heel aantal jaren geleden kwam ik de Alpina “La Ronde” tegen, een vrij zeldzame Alpina uit begin jaren zeventig. Ik draag 'm eerlijk gezegd nooit, maar wil 'm ook niet verkopen. (hoewel
 zeg nooit nooit, voor een mooi bod wil ik er wel over nadenken)

3 likes

Kwam deze foto ook nog tegen.

Deze Diver heb ik ook nog even gehad maar droeg te groot vond ik

6 likes

2 likes

Ook recent een Alpina gekocht en ik ben er zeer tevreden mee :+1:

13 likes

Wat een paar prachtexemplaren worden hier getoond! Alleen is zo’n (spam)logo voor mij de dooddoener, jammer hoor.

Een ex



(Foto van internet)

Alpina 12 hours of sebring. Was een erg fijn horloge. Uiteindelijk toch geen klik mee. Schrijft mega snel af in waarde.

1 like

heb je deze nog? Lijkt me wel heel groot trouwens.

Heel mooi horloge, welk model is dit?

De Startimer pilot 44 mm

1 like

Die komt op mijn wishlistâ˜ș

1 like

Alpina is cool! :thumbsup:

En zeker bij vliegend personeel niet uit de gratie :relaxed:

Grt.

1 like

Nu twee dagen om de pols, mijn nieuwe Startimer Pilot Chrono “Sunray” AL-860GB4S6. Nog nooit zo’n grote doos erbij gehad met prive-jet :grin:

Prachtige sunburst dail met mooie diepte door de opgelegde indices, cijfers en het logo. Erg gaaf ook hoe het licht speelt in het saffierglas. Een hoop afleiding voor mijn ogen.

Op de laatste foto met zijn andere Alpina maatjes.

Iedereen alvast een spetterende jaarwisseling! :grinning:





19 likes

Mooie nieuwe aanwinst en een leuk setje zo! Komen er meer Alpina’s voor je in 2017?

1 like

Wie weet wat 2017 brengt, nog geen plannen. De non chrono Startimer staat op de verkoopmarkt. Misschien een mooie vintage Alpina?

1 like