Als geld geen rol(ex) speelt, voor welk horloge ga je dan? Ik trap af met de IWC PORTUGIESER PERPETUAL CALENDAR

IWC Portugieser Chrono
Nomos Tangente
Nomis Orion
Junghans Meister

Allemaal wel betaalbaar overigens(behalve de IWC)maar vind ze domweg te duur :grimacing:

3 likes

Doe mij die maar :grin:

3 likes

Zou dan ook voor die iwc gaan

20 likes
  1. De Seiko… eh… ahem… Credor Eichi II.
    Omdat die simpelweg (pun intended) een van de coolste horloges ooit is:


  1. De FP Journe Chronometre Bleu.
    Ja, eh, omdat die er strak achter zit.



  1. De Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon.
    Omdat die nog wel eens haalbaar zou kunnen zijn op den duur. Niet alleen financieel, ook psychologisch.



Alle Feauteaux gejat van het web, uiteraard.

7 likes

Ik vind dit echt een van de lelijkste ROO varianten.
Alleen maar afgekapte cijfers en die dikke zwarte onderdelen zien er ook niet uit.

1 like

Deze

https://www.omegawatches.com/images/Watches/Soldier/31130445101002.png

Maar er is een heel grote kans dat deze er nooit zal komen
Dus als iemand suggesties heeft voor modellen die erop lijken met een budget van 800-1000 max, hoor ik het graag.
:slight_smile:

4 likes

Een Bulova moonwatch heeft wel veel weg van een Speedmaster :wink:

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change Goeie suggestie, die Credor. Ga ik in mee :wink:

Als haalbaarheid geen enkele rol speelt, zowel qua prijs àls het beschikbaar zijn, dan wordt het deze unieke Patek uit 1928:

Nadelen: Er is dus maar 1 gemaakt & die is een aantal jaren gelden geveild voor $ 3,637,408

7 likes

Thanx !
Ik ben alleen zelf misschien onduidelijk geweest, sorry.
Want het moet wel een automaat zijn en minimaal 44mm zijn :slight_smile:

Deze graag, uit de vitrine van Amsterdam vintage watches :blush:

8 likes

Doe mij maar een Ressence Type 5:

13 likes

1 van deze 2

ik heb mn droom klokkie :slight_smile:

5 likes

11 likes

Die credor is echt heel gaaf (en echt heel duur haha), maar volgens mij met springdrive uurwerk. Ik heb zelf liever mechanisch. Die F.P. J. is idd super mooi!

1 like

Ik wil nog steeds graag een tuna, eventueel een SRP637 (Baby Tuna) een titanium ecozilla, G-Shock MR-G220, Casio MD703, Citizen Antarctica, Rotary_Aquaspeed-AGS00045 of AGS00060, een Sumo, een van de mooiere Zodiac’s (zonder mercedeswijzer) en als grail een Omega PO (oranje bezel)

Ik begrijp dat ik dan een hoop van m’n huidige collectie weg moet doen, maar dat is het leuke van verzamelen, steeds weer die vervangen, waarop je uitgekeken bent…

En ja, inderdaad, wat voor velen gewoon betaalbaar lijkt, is het voor mij niet.

5 likes

Dan voor mij wel degelijk vintage Rolex. Als geld geen rol speelt, alle typen en soorten vintage Submariners. Geen nieuwe, die glossy dials vind ik oersaai. Onder andere deze dus:

7 likes