Alternatief voor de SNKL43

Welke prijscategorie?

Zo rond de €200 max. Denk ik :wink:

1 like

Zoek 5jes op criteria:

1 like

Tegenwoordig zijn alle horloges groot, de SNKL is een klassieke 36mm :ok_hand:

Maargoed, mijn bijdrage (mits je hem kan vinden) zal aan je wens voldoen. Edit: niet aan je budget

De SARB045

5 likes

De echte mooie vallen denk ik net iets duurder uit zoals deze die ik zelf heel mooi vind…staat voor meer als 400€ maar is te vinden rond de €300

1 like

De mijne is 37mm. Je zou zeggen dat ze allemaal even groot waren :wink: Prima maat, wat mijn betreft.

2 likes

Bambino’s zijn ook stuk groter met de 40.5mm. Ik weet alleen niet of ze er ook in blauw zijn.

36 zonder kroon, 37 met? :nerd: We bedoelen in ieder geval hetzelfde.

Ik vind het ook een prima maat, zo’n horloge moet ook niet opvallen. Dan kun je beter een flinke duiker omhangen.

2 likes

Is zonder meer fraai & inderdaad voor €300 thuis te krijgen :slight_smile:

1 like

Citizen?
40mm



41mm

http://www.dutyfreeislandshop.com/citizen-nh8360-80l-luxury-mechanical-automatic-elegant-mens-watch

of wat groter en sportiever


De site in de gaten houden, ongeveer 1x dag per maand zijn (in ieder geval de bovenste twee) daar op voorraad:

4 likes

Ook hele leuke voor weinig🖒😊

De nh8350-83 dat is wel wat ik zoek. Strak en geen poespas. Deze ga ik zeker in de gaten houden.

1 like

Wander heeft er een uitgebreide review over geschreven… Fijn horloge :slight_smile:

2 likes

Heb zelf ook een 43 en zelfs in het blauw.
Had hiervoor ook grotere horloges en dacht in het begin ook is wel wat klein maar na een paar uurtjes om de pols vind ik het eigenlijk een prima formaat.
En als ik mijn vorige horloge af en toe nog om heb denk ik jeetje wat is die groot haha.
Hangt natuurlijk wel af van je polsmaat (mijne 18cm)

Qua alternatief sluit ik me aan bij de Citizen reeds hierboven genoemd.

Was hem net aan het doornemen.

Ja de Bambino’s zijn er ook met een blauwe wijzerplaat.
Ik draag hem bijna dagelijks.
Deze keer met een Perlon bandje maar meestal zit de FixoFlex eraan.

3 likes

Heb een tijdje geleden zelf ook een soortgelijke zoektocht gestart. Staan wat leuke modellen in

https://www.horlogeforum.nl/t/gevonden-slotje-aub-sunburst-blauwe-horloge/120635

1 like

E.e.a. van Christopher Ward is vaak te verkrijgen met flinke kortingen. Boven budget maar wellicht voor de toekomst.

Daarnaast: tenzij je echt olifantenpolsen hebt is 37mm niet klein maar normaal voor een dress horloge, maar zelfs voor een sportieve (vintage) chronograaf is <40mm wat mij betreft het mooiste. In het begin voelde mijn Seiko 5 als een kinderhorloge omdat ik een dikke klatser gewend was maar inmiddels moet ik het me niet heel veel groter voorstellen.

Tot nu toe mijn lijstje.

Orient Bambino V4 (FAC08004Do)
Citizen NH 8350-83L
Cristopher Ward C5 (2e hands)
Pulsar PS9453X1 / PS9537X1
SeikoSRK037P1 (twijfel ivm duiding cijfers).
Hamilton Daydate / Spirit of Liberty (2e hands).

Het horloge dient een strakke dresser te zijn. De aanduiding van de tijd het liefst in simpele strepen, geen cijfers of Romeinse duiding. Daarnaast moeten de wijzers slank zijn en het liefst de aanduiding van de tijd bijna raken. De orient en citizen zijn daar mooie voorbeelden van.
De eerder genoemde SARB045 valt af ivm dubbele streepjes.

Google eens ; Seiko SKA695 draagt kleiner dan de 42mm doet vermoeden.
Erg mooie klok in het echt. Heb hem zelf ook.