Alternatief voor Grand Seiko rond de €1000

Ah, sorry, verkeerd begrepen.

Sterk afhankelijk van beide uurwerken… Ik heb wel wat gelezen over inhouse uurwerken die je toch écht niet wil :slight_smile:

En de Unitas 6497/6498… dat vind ik dan wel weer een heel mooi apparaat :heart_eyes:

2 likes

Ik heb nog nooit een Ball in het wild gezien, maar wat de Presage reeks van Seiko betreft, die wel, meermaals, en die is toch wel zeer mooi afgewerkt !

Persoonlijk hou ik wel van Ball; sommige vind ik waanzinnig mooi zelfs, maar ik flipper al eens graag, en het gebrek aan liquiditeit van dat merk houdt mij absoluut wel tegen. Ik ben al een paar keer een paar honderd roros verloren bij een doorverkoop en daar heb ik stilaan wel genoeg van.

2 likes

Hij is de Ball-ambassadeur hier op het forum. En moet daarom heel vaak benoemen dat Ball gewoon goede horloge’s maakt en Seiko troep is.
Maar hij is dan ook niet echt een goede ambassadeur ofzo :joy:

5 likes

nee, dat deed ik niet… en dat zal ik ook niet doen

TS laat een Seiko zien en zegt dat hij een horloge wil dat er op lijkt. Nogal logisch dat je dan ook bij Seiko uitkomt lijkt me. :wink:

1 like

Misschien vind je de Citizen Grand Classic iets? Komt aardig in de buurt van een GS. Alleen geleverd in Japan en US, op eBay te vinden in zwart en silver/white. De zwarte versie is de NB0040-58E, hier mijn draadje over dit horloge:

1 like

Mwah, ik vind het ook wel weer een uitdaging om juist bij een ánder merk te komen.

Dan is de kans dat @Enha een klok koopt die hem vanaf het begin af aan een net-niet-gevoel geeft wat kleiner.

1 like

Neen hij laat een GS zien, denk toch dat er een zeer groot verschil zit tussen GS en Seiko, indien niet, goede marketing van Seiko!

Ik heb Seiko al meermaals in mijn handen gehad en leg hem toch telkens weer terug hoor, en ik ben inderdaad een Ball fan omdat dit merk ondergewaardeerd wordt door velen bij gebrek aan kennis, maar ik heb het nogal eens geschreven, je hebt iets unieker dan “een Seiko” om de pols, die in elke boetiek te koop is. Hoe uniek jou Seiko ook is, jan modaal ziet enkel “Seiko” van aanbiedingen online en in de outlet. :wink:

Zo ik ga het hier bij laten, heb TS wat voorbeelden gegeven en dan moet hij zelf maar eens gaan kijken en vasthouden.

Wie van de Seiko freaks ( geen GS hé ) heeft er al een Ball in handen gehad?

Goh ik heb echt 20 berichten gemist.

Ik weet niet wat er besproken is, maarreuhh…GS > zo’n Ball.

1 like
6 likes

Present! Althans, geen Seiko freak maar wel een Ball in handen gehad. :wink:

Present! Althans, ik heb hem om de pols telt dat ook? Wil je hem een keer IRL zien? :grin:

1 like

Aangezien hier veel Seiko liefhebbers in het draadje aanwezig zijn, wat zijn de verschillen tussen de Sarx035 en de Sdgm003?

Graag! Daarmee is en blijft het nog steeds een SARX equivalent en niet de GS van Citizen, maar het lijkt me wel tof. :wink:

2 likes

De SARX035 is wat strakker qua vorm, heeft niet de cocktail wijzerplaat van de 003, die dan weer een dopje van een shoarmasaus flesje op de kroon heeft. Dat is het ongeveer.

4 likes

Je hebt natuurlijk Seiko’s in allemaal verschillende prijsklasses. De Grand Seiko’s in de hogere prijsklasses dan. Zo’n GS heeft wel het zelfde Seiko DNA.

Ik heb dit al eens meer gezegd. Wil je enkele van de unieke Seiko’s zien die ik heb? :wink:

Jan Modaal kent Seiko niet eens. Die kennen alleen Rolex. :grinning:

3 likes

Beste TS,

Ben je al wat wijzer door bovenstaande reacties?

3 likes

Die is al lang aan het mailen met Magi natuurlijk. :wink:

1 like

Ball is nu ook gewoon te koop bij ‘Bol.com’ zoals hierboven aangegeven. Nog even en Ball is de nieuwe Seiko :speak_no_evil:

Minder dan… had er zelf iets meer dan 1jr geleden 600 voor betaald. Zo kwam ik op de prijs :wink: nier gegoogled oid.