Alternatief voor Strapcode bracelet voor Seiko Alpinist

Dit is eigenlijk een vervolg op de discussie in

maar aangezien dat origineel een “Gezocht” topic was leek het me goed om er een aparte topic voor te starten.

Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Seiko SARB017 dankzij een soepele deal met @Exer.
Mooi man…
Hij kwam met de originele strap dus ik was al eerder aan het kijken naar de beschikbare bracelets voor dit type. Kom je dus automatisch bij de toch wel gortig geprijsde bracelets van Strapcode.
In de hierboven getoonde topic werd gesproken over het volgende alternatief

maar ik had ondertussen ontdekt dat een bracelet voor de Seiko SNE093 ook op de Alpinist zou passen (en vraag me niet waar ik dat vandaan heb gehaald). Het gaat om deze:

Heb deze besteld en zonder de (hollow) endlinks te hoeven bijbuigen (maar met het onvermijdelijke gedoe van het bevestigen ervan zonder de juiste spullen) past hij prima op mijn SARB017.
Geen idee of dat voor alle SNE093 bracelets geldt maar wilde deze in ieder geval even noteren als mogelijk alternatief voor de Strapcode bracelets.
Ik ben er erg tevreden over, ziet er zo uit:

Ongetwijfeld is er een kwaliteitsverschil met de Strapcode bracelet (en hij zal er heus nog wel een keer komen), maar ik vind het een prima alternatief, toch?

10 likes

Zeker een prima alternatief als het jou niet stoort.

Wel is het zo dat de Strapcode bracelet specifiek voor de Alpinist is gemaakt. De endlinks lopen net zo ver door als de lugs. Nogmaal dit is echt niet om commentaar te leveren of dit alternatief af te kraken. Ik zal het even als voorbeeld laten zien wat ik bedoel.

Het verschil met de Strapcode bracelet

8 likes

No worries. Strapcode is de bracelet voor de Alpinist. Misschien is het woord ‘alternatief’ inderdaad niet helemaal van toepassing…

1 like

Hoi,

Misschien draagt de alternatieve bracelet wellicht kleiner vanwege de short endlinks. Maar ook ik ben opzoek naar bracelets voor de alphinist!

Groetjes,