Amplitude 230 graden

Hoe kan dat, hoe ernstig is dat?
Wat moet je daar aan doen??
Mijn dank :innocent:

Paracetamol innemen.
Zakt vanzelf.

11 likes

Reinigen van het uurwerk en vervangen van een veerton

1 like

230 graden is niet eens zo dramatisch, zegt op zichzelf ook niet zo heel veel over de staat van het uurwerk.

2 likes

Hangt ook van het uurwerk af. Sommige modellen hebben van zichzelf al een lagere amplitude.

3 likes

Dit

Welk uurwerk gaat het om?

1 like

Voor een Japans horloge niet eens zo slecht :wink: Heeft je Rolex een amplitude van 230 zou ik wel een beurtje aanraden.

1 like

ligt aan een paar zaken:

  • het caliber en met welke heffingshoek [ Lift Angle parameter ] is er gemeten.

  • de gemeten positie is van belang, horizontaal of verticaal.

  • hoever was het uurwerk opgedraaid.

2 likes

Dank voor alle reacties, het gaat om deze schoonheid:

Voor een VJ7750 (?) is 230 wel erg weinig. Maar zoals @Horloge24 al aangeeft weet ik niet of die 230 goed gemeten was.

Moet gemeten worden met een lift angle van 50 graden. Standaard staan de meeste afregel apparaten op 52 graden. Als dat inderdaad het geval was dan is de amplitude zelfs nog een graad of 15 lager.

Inderdaad een prachtig horloge.

Is het een Referentie 3701? Laatste zijn geproduceerde in 1990 en de eerst in 1982

2 likes

Ik dacht dat het verschil ongeveer 5 graden amplitude was per 1 graden lift angle.

@hendrik als dat de amplitude is, vol opgewonden met de juiste lift angle ingesteld moet je een horlogemaker opzoeken.

1 like

Vergeef mij mijn onwetendheid, maar zo te horen ben ik aan de beurt :disappointed_relieved:
Horloge loopt overigens perfect op tijd :sun_with_face:

1 like