Andere band voor Rolex DateJust 1603

Ik heb sinds een maand ongeveer een Rolex DateJust 1603 uit ‘69. Ik vind de folded jubilee echt geweldig, maar ik wil graag gaan voor een extra leren band. Wat zijn jullie adviezen? Lug to lug is 20mm. Ik heb een Rolex buckle, echter 16mm. Graag ook jullie mening voor breedte van de band.

1 like

Is het een zwarte wijzerplaat? Ik zou gaan voor een lichtbruine band vanwege contrast. En ook 20-16mm taper.

5 likes

Agree! Ook gezien het formaat van de kast zou ik voor een tapered band gaan. 20-20mm ziet er superlomp uit op een 36mm kast.
Zelf ook fan van bruine banden. Misschien cognac suède?

Gefeliciteerd trouwens met de nieuwe aanwinst!

2 likes

Dit

1 like

Ik zou zonder enige twijfel deze twostitch kopen:

(Wel nog even een vijfje eraf negocieren) :sunglasses:

Ofwel iets lichter grijs voor meer contrast.
Deze bvb: https://www.bandrbands.com/gray-vintage-suede-watch-band.aspx

2 likes

Deze lijkt me ook wel top:

https://www.bandrbands.com/birch-vintage-suede-watch-band.aspx

image

1 like

Laat gewoon een mooie band bij KO maken.

Het is een matte zwarte wijzerplaat

Ik weet alleen niet precies wat er speciaal op is.

Een berichtje naar @slls is voldoende. Dan heb je voor 4 tientjes een bandje ter waarde van 8 tientjes :wink:

image

image

9 likes

Wat een plaatje!

2 likes

Dat weet ko wel, gewoon even benaderen maakt top banden.

2 likes

//eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net🍻//eu1.dh-cdn.net

1 like

Ik ging voor deze twee.

Gevonden op eBay; even als zoektermen - “vintage style strap 16 20”. Voor deze -ik geloof- 25 euro per stuk betaald.

De gespen waren destijds even een dingetje op het forum… …ja ja, ik koop heus nog wel een keer echte hoor. Eerst de grote beurt van de BMW even afwachten…

:slight_smile: Die 20-16 taper staat veruit het meest elegant, is ook gelijk aan die van de Jubilee.

1 like

Klopt jubliee is ook 20-16. Thanks voor je reactie