Android app: afwijking bepalen

Ik kan hem nog niet vinden op het forum, maar ik vind hem erg handig: WatchCheck.

Je kunt de timing van meerdere horloges bijhouden, per horloge in meerdere periodes (bijvoorbeeld voor en na onderhoud) en in alle bekende posities.
Zolang je een goed reactievermogen hebt (je moet op een knop drukken) en het een paar dagen volhoudt krijg je een heel behoorlijk idee van hoeveel een horloge per dag voor of achter loopt.

Deze luistert naar afwijkingen

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tickoprint

Bedankt. Ik had hem al geprobeerd (en nog een paar van dat soort apps), maar bij mij hoort hij het niet. Kan aan de microfoon van mijn telefoon liggen (een Nexus 5), of misschien zijn mijn horloges wel te stil…

Eerste keer calibreren en in een stille ruimte meten

Dat hielp helaas ook niet.

Het is niet zozeer het geluid maar de trilling die wordt opgevangen, een Timegrapher werkt dan ook met een contactmicrofoon op basis van een piëzo-element vergelijkbaar met een pickup van een gitaar. Op zich kan het wel met een koptelefoon met microfoon maar dit is in veel gevallen niet gevoelig genoeg of je krijgt te maken met een overvloed aan omgevingsgeluid.

Ik heb ooit een bizar lange beschrijving gemaakt hoe je met wat demo software en een afluisterapparaatje van eBay van een tientje de functionaliteit van een Timegrapher kunt nabouwen, helaas is in de conversie naar het nieuwe forum een groot deel verloren gegaan maar misschien heb je er nog iets aan:

Overigens zou het met een smartphone best goed moeten kunnen maar dan moet je op zoek naar een contactmicrofoon met voorversterking. Ik vond toevallig net een Kickstarter project van een tijdje terug waar ze precies dat hebben aangeboden: https://www.kickstarter.com/projects/mogees/mogees-play-the-world/description

Interessant, daar ga ik eens naar kijken. Zo’n microfoontje moet te vinden zijn.

Update: gevonden, €4,55, uit Hong Kong.

Ipad + oordopjes met mic en watch tuner app werkt perfect :+1: