AP Only (Deel 1)

Die zijn 0… EU hè

Wellicht stelt de Henman de vraag hoe het zit als zo’n klok buiten de EU geleverd is geweest qua invoer. Anders beetje domme vraag.

1 like

:point_up_2:

Je krijgt bij een handelaar een factuur als het goed is… die is verantwoordelijk voor zijn inkoop dat bij de inkoop van een particulier de btw is betaald. Dus je krijgt een marge of btw factuur.

Dit is wel mooi gemaakt.
Zwarte plaat erin en klaar

Via Discover op Google https://www.youtube.com/watch?v=SNdN1uPt940

Net gebeld naar Duitsland. Maar er zitten niet de originele papieren bij :face_with_raised_eyebrow:

Dat is echt heel vaak het geval… recent met een USA handelaar gebeld voor een AP model… ‘‘with box and papers’’ staat ook geadverteerd op chrono24… hebben ze die klok niet eens in stock.

2 likes

Die in Denemarken ook het zelfde verhaal. Ik ben hier niet in thuis. En weet dus niet wat origineel en compleet is.
Zal.eens even gaan verdiepen.

Ik zie hierboven een heleboel mooie horloges! wat me wel opvalt is het feit dat er een aantal tussenstaan waarbij de minutenwijzer niet strookt met de stand van de secondenwijzer. Lijkt mij dat de minutenwijzer exact tussen de 2 minuten moet staan als de secondewijzer op 30 staat toch? Helemaal bij horloges van >10k…

Ik kan 3 redenen bedenken:

  1. Artefact van de foto
  2. Wijzers verkeerd geplaatst (lijkt me sterk):face_with_monocle:
  3. Replica horloges :scream:

Ik hoop dat het 1 is maar dan zou ik graag een voorbeeld willen zien zodat ik 2 en 3 (voor mezelf) kan uitsluiten…

Voorbeeldje

2 likes

Heb je met de 15202 mooi geen last van.:grin:

Daar moet je toch zelf rekening mee houden als je de tijd verzet?

4 likes

Das een hele goede idd :blush:

Ik zou wel voor de seconde wijzer gaan. Zie graag continue wat bewegen op de wijzerplaat

Dat doe je zelf als je de tijd verzet toch…

Edit: was al gezegd zie ik

En je mag ervan uitgaan dat de goederen in de eu ook zijn ingevoerd. Wanneer je koopt van een particulier dan heb je die zekerheden niet tenzij hij papieren heeft dat hij of een vorige verkoper heeft ingevoerd of een handelaar was.

EU geleverde horloges kunnen ook prima zonder btw zijn die eigenlijk moet worden ingevoerd. Ligt aan de provenance en bewijslast

1 like

15310pt

5 likes

15202 is heerlijk dun! Geeft vooralsnog geen Rolex vibes.

10 likes

:point_up:

1 like

Is dat een 15202 en niet een oudere referentie?

Zou ook kunnen. Ben niet zo thuis in de AP referenties.