Appel met stukje uit horloge

Vandaag met het vrouwtje haar Apple Watch gaan kopen in Brussel. Leuk gadget voor smartphone adepten zoals zij. Voor mij, als bewust niet smartphone gebruiker, en mechanische horloges lover, is het enkel een dure “quartz” :wink: Tijdens het aanschuiven en configureren ben ik maar wat klassieke juweliers gaan afschuimen in de buurt. Nog maar eens de JLC moonphase gaan proberen :stuck_out_tongue:

Oké

8 likes

Geen foto’s? :slight_smile:

Gr Max

Enkel deze onscherpe foto in al haar opwinding genomen :wink:

Ieder zijn (of haar) ding natuurlijk, maar wat moet je toch met zo’n ding…

4 likes

Begrijp ik gelijk waarom die iPhone’s van die onscherpe foto’s nemen…dit moet je niet al te scherp zien.

Ik heb geen koekoeksklok, maar volgens mij hoef je die echt niet elke nacht “op te laden” meneer de Jager… :sunglasses:

1 like

Helaas wel als je hem veel gebruikt gedurende de dag…

Ik heb het over de koekoeksklok…

OK, ik stop met de Trappist voor vandaag :blush:

Dat zegt meer over de ‘fotograaf’ als over de iPhone😎

Haha, nee joh dat ding heeft een veel te kleine sensor, te kleine lens.

Dus om scherpe foto’s te kunnen maken heb je licht nodig, dan gaat de sluitertijd omhoog om meer licht te vangen en de iso omhoog…
Resutaat: Veel te bewogen foto met veel te veel ruis…

Lumia’s uit het hogere segment hebben het toch beter voor elkaar… Maar het blijft minder op een telefoon…

Sterk punt!

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Daarin is de iPhone natuurlijk niet uniek, iedere telefoon heeft een kleine beeldsensor. Genoeg licht geeft prima resultaten vind ik.

Klopt, iPhone is niet uniek…

Maar een Lumia 930 bijvoorbeeld, doet het beter… Daarnaast is daarbij alles in te stellen, zoals sluitertijd, iso om zo een zo net mogelijke plaat te schieten.

Laat staan de Lumia 950 die een paar dagen geleden is aangekondigd…

Kan niet wachten :smile:

Ik heb het overigens vorig jaar wel geprobeerd hoor. Een iphone 6… Maar na een week toch maar aan mijn vrouw gegeven, die hem wel geweldig vond… Ik heb toen de Lumia 930 gekocht en in bijna alle opzichten ben ik tevreden.

Er zijn natuurlijk altijd nadelen en ja er zijn minder apps, maar alles wat ik nodig heb is er… Ik hoef niet zo nodig mee te doen met The Voice of Holland op de bank of dat soort onzin.

Geef mij een goede webbrowser, Whatsapp, Bankieren, Skype, Onedrive, Facebook en een perfecte zakelijke integratie met Exchange (beter is er niet) en ik heb voldoende.

Spelletjes boeien me nou eenmaal niet zo veel :wink:

In een tijd waar we de telefoon steeds meer als camera gaan gebruiken zoek ik persoonlijk (iemand die het liefst alles met L lenzen op zijn DSLR schiet) liever met het beste beschikbaar. Ook al is het allemaal niet geweldig…

1 like

De lens is de perfecte grootte voor de sensor :wink:

Overigens lijkt dit geen bewegingsonscherpte (die inderdaad veroorzaakt zou worden doordat bij weinig licht automatisch de sluitertijd omhoog gaat wanneer het gebrek aan licht onvoldoende gecompenseerd kan worden door een verhoging van de gevoeligheid van de sensor). Het probleem hier, zoals bij 80% van de marktplaats/catawiki foto’s, is eenvoudigweg dat het subject zich binnen de minimale brandpuntsafstand van de lens bevindt. Maw het horloge is te dichtbij. Dat gaat geen enkele hoeveelheid licht of betere sensor oplossen :wink:

Overigens zijn sluitertijd en iso ook op de iPhone handmatig in te stellen (via bv. de Camera+ app). Daarnaast heeft de 6+ zelfs optische beeldstabilisatie, net als de 930 (dacht ik) heeft.

1 like

Misschien een goed idee om deze discussie naar Off Topic te verhuizen…?

1 like

Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen.
Dat is van veel meer afhankelijk.

De afstand van verschillende lensonderdelen ten opzichte van elkaar en van de sensor. Maar hoe groter de lensoppervlakte, hoe meer licht er wordt opgevangen…

MAar het gaat inderdaad wel heel erg offtopic nu :wink: