Ascot Como Limited Edition

Hallo allemaal…

Ik ben nieuw hier op het forum en wil meteen het volgende met jullie delen / aan jullie vragen.

Ik heb woensdag het volgende horloge gekocht:

ASCOT COMO Automatische Horloge Limited Edition.
Deze verschijnt in zeer beperkte oplage en ieder exemplaar is op de
achterkant voorzien van een gegraveerd serie nummer.
Het uurwerk is bezet met 33 edelstenen, en de wijzerplaat is afgewerkt met tourbillondesign.
De roestvrijstalen kast is waterdicht tot 3 bar.
De draagband is cognac kleur en van echt leder.

Dit is dus een automatisch horloge met een mechanisch uurwerk en word door armbewegingen
bij het dragen van het horloge opgeladen.

Foto’s

Opgeborgen in een stevige met leer afgezette doos met informatie boekje

Voorkant

Achterkant

Heeft iemand ooit van dit merk ASCOT gehoord?
Lijkt jullie dit een kwalitatieve klok?
Wat denken jullie dat de waarde van deze klok is?

Spui maar wat jullie hier over te zeggen hebben.

Groetjes,
Joris

Allereerst…Joris welkom op dit forum!!:slight_smile:

Uit je intro blijkt dat je het horloge zelf hebt aangeschaft Dus dat betekend dat je een
bepaald gevoel had over dit horloge (uitstraling.afwerking uitvoering)en op basis hiervan
heb je waarschijnlijk een persoonlijke keuze voor dit horloge gemaakt.

Zelf meende ik dat ik het merk Ascot ooit eens bij de Lidl!!! heb zien liggen ook een automatische
versie in een gewone blisterverpakking!!(koste volgens mij ongeveer 25,00euro)
dus niet de luxe box die bij jou exemplaar zit.

Misschien heeft jou model/merk niets met dit merk te maken dus begrijp me niet verkeerd!!

verder ziet het horloge er leuk uit(belangrijkste is dat je het ZELF met plezier draagt!!:slight_smile:

Veel plezier op dit forum verder!!

Dennis the Menace.

Het gaat er allereerst om dat je een horloge de moeite waard vindt, wil kopen, wil dragen.
Wat betreft kwaliteit; 33 jewels? Russisch of Chinees uurwerk denk ik, gestopt in een horloge kast en deze week volgens mij verkocht bij een winkelketen die de meeste van ons wel kennen. Ik dacht rond de 50 euro en dat zal ook de waarde zo ongeveer zijn m.i.
Horloge ziet er op zich prima uit, hoewel het niet geheel mijn smaak is desondanks veel draagplezier.

haha hij is inderdaad gekocht bij de Aldi voor €50

ik vond echter de techniek afwerking e.d. veel duurder dan bovenstaande bedrag.
Het draagcomfort is ook erg goed, het klokje is lekker zwaar en voelt zeer degelijk aan.

ik had van te voren het merk al gegoogled, maar helaas geen resultaat.

Kent iemand dit merk uberhaupt?

Ik kan me voorstellen dat sommige het geen mooie horloge vinden, ik ben er echter weg van

sambal bij ?

Om te beginnen gefeliciteerd met je aanwinst en leuk te horen dat de Lidl mechanische horloges verkoopt!

Ascot was een van de vele (honderden) merknamen die Gruen ooit heeft geregistreerd maar die hebben ze waarschijnlijk al lang laten varen en heeft geen verband met dit horloge. Ik denk niet dat je het als een echt merk moet zien daar dit soort horloges in waarschijnlijk China worden gemaakt en ze kijkend naar de afzetmarkt een leuke naam nemen/verzinnen. Misschien was dit horloge wel voor de Engelse markt bedoeld en ook naar Nederland gekomen?

Maar voor 50 euro een horloge met retrograde dag en datum, open heart en een automatisch uurwerk dat ook nog eens is bewerkt is geen geld! Dus nogmaals gefeliciteerd!

het uurwerk ziet er op de iets wazige foto, wel mooi afgewerkt uit, ik denk dat daar niet veel mis mee is.

ik heb ze ook bij de aldi zien liggen.
4 verschillende en ik vind de prijs voor een automatisch horloge beslist niet gek.

Jammer dat ze die hapjes uit de plaat hebben gehaald(dat soort skelleton), kan je nooit een miskoop aan hebben, iemand plaatjes van de andere modellen?

Het uurwerk ziet er op de foto’s inderdaad wazig uit.
In het echt is het echter kraakhelder ook het reliëf is super strak.

Ik had al verwacht dat het geen bekend merk zou zijn, maar dat weerhoud me niet
ivm 3 jaar garantie.

Voor garantie moet je de horloge opsturen naar Krippl-Watches in amsterdam.
Heeft hier iemand van gehoord?

Ik heb geen foto’s van de andere modellen, deze sproken mij niet zo aan. Anders
had ik er een bij gekocht.

Bedankt voor jullie reacties alvast!
Groetjes

Overigens heb ik met Krippl-Watches zeer goede ervaringen! Mijn eerste Ascot liep heel erg voor, en heb ik opgestuurd naar Amsterdam en kreeg een paar weken later uit Oostenrijk een zelfde horloge gloednieuw terug met een leuke brief erbij. Krippl-Watches is een Oostenrijkse firma uit Wels.
groetjes, Ron

super mooi klokje komt bij de aldi vandaan kost €49,99.Ik heb zelf de Ascot Salvatore gekocht en heb de Ascot Symphony al een jaar en geen problemen mee,goed spul!!!

Krippl-Watches is een bedrijf in Oostenrijk in Wels. Vorig jaar moest ik mijn Ascot-Symphony via Krippl-Watches in Amsterdam daar heensturen. Het horloge liep veel te veel voor. Na enige weken kreeg ik een gloednieuw exemplaar opgestuurd met een vriendelijke brief erbij! Mijn Symphoy loopt nu zo’n 35 tot 40 seconden per dag voor. Vind ik niet zo bezwaarlijk. Het horloge ziet er stijlvol uit. Iedereen denkt dat het een duur horloge is! Mijn broer heeft er ook een en die loopt bijna op tijd.

Ook ik heb zo’n horloge gekocht. Het loopt vooralsnog goed. De vormgeving is aardig maar de drukke wijzerplaat belemmert het even kijken hoe laat het is. Jammer is ook, dat de wijzers niet lichtgevend zijn. Bij het schudden (opwinden) is het draaien van de opwindschijf hoorbaar (met knopje opwinden kan ook). Ik hou behalve het horloge om zo te zeggen ook mijn vinger aan de pols en zal mijn bevindingen na verloop van tijd melden.

Ascot is gewoon een huismerk van Aldi, genre Medion. Alle horloges en ook mijn hartslagmeter dragen er dat merk. Er is zeker niets verkeerd mee, volgens mij Alpha kwaliteit maar wel met 3 jaar garantie…

Gr, P

Wat is alpha kwaliteit?

Hallo,ben blij deze site gevonden te hebben.zelf heb ik een Ascot symphony een aantal weken geleden opgestuurd en dacht er niets meer van te horen maar nu lees ik dat het wel enige weken kan duren. toch wel een opluchting.overigens mijn symphony liep per dag toch wel 2 minuten voor en stopte na een jaar helemaal mee.we wachten het af. groeten rob

rondez Schreef:

Wat is alpha kwaliteit?

Troep speciale(td)

Beste Jeuris,

Ik kan het enthousiasme alleen maar delen.
Voor onze zoon hebben wij in de uitverkoop afgelopen zaterdag bij de ALDI hetzelfde horloge fonkelnieuw voor slechts 29 euro kunnen kopen.

Wij beschikken overigens in ons gezin over meer horloges van de ALDI en kan alleen maar bevestigen dat zij probleemloos hun werk perfect doen.

Over de service (garantie) kan ik je nog een zeer positieve ervaring melden;
op enig moment viel het horloge van onze andere zoon op de stenen vloer van het zwembad en brak het glas.
Ik heb het horloge opgestuurd naar Krippl Watches (antwoordnummer in Amsterdam) en ontving het horloge kostenloos !!! gerepareerd na ongeveer 1,5 week keurig bezorgd door UPS (internationale koeriersdienst) aan huis bezorgd terug.

Goede koop gedaan.
Veel plezier ermee.
Gr.
Bastoniman

Hallo Joris,
Een zelfde Ascot-horloge heb ik al een poosje. Voor een dikke 49 euro gekocht bij Aldi. Het liep aanvankelijk te snel, maar dat heb ik verholpen: vier mini-schroefjes aan de achterkant losgedraaid, het dekseltje eraf getild en bijgesteld. Het loopt nu een kleine minuut in de week voor, wat ik voor zo’n klokje zeer acceptabel vind.
Grappig ding overigens, ondanks het feit dat je er op moet studeren wat de datum is. Een manco vind ik ook dat je in het donker niet kunt zien hoe laat het is. Verder is het natuurlijk de vraag hoe het zich op den duur houdt. Als je er een paar flinke opwind-zwaaien mee geeft, zie en hoor je aan de achterkant wel veel rotatie!
Nee, natuurlijk ben je aan zo’n grappig automaatje niet echt kekocht. Aldi heeft er trouwens geen enkel belang bij om je te belazeren, dunkt mij. De gebroeders Albrecht zijn zuinig op hun goede naam, naar de klant toe (minder zuinig op die naar het personeel toe).
Blijf vooral kijken hoe laat het is!
Groet van Dries.