Automaat 250 euro

Een Citizen is mijn advies.

1 like

Er zijn modellen die gecertificeerd zijn.

Dus


Swatch sistem 51

  • Automaat
  • Zwitsers
  • Binnen budget
  • Veel leuke designs voor jongeren

Nadelen:

  • Geen reparatie mogelijk
  • Meeste zijn vrij groot
2 likes

Achja never mind :wave:

Maar goed dit is een leuk horloge voor een 14 jarige.

In dit geval niet gecertificeerd en meen dat het gewoon mineraalglas heeft. Verder leuk dingetje om mee te beginnen en een mooie prijs.

De SRPC37K1. Of de 35 op staal. :slight_smile:

240 ballen op eglobalcentral. Hoppa!

Trouwens: De Orients zijn ook cool. Een doodsimpele Ray of Mako II is niet te versmaden voor 200 Euro, op Seriouswatches.

5 likes

Mini Turtle is ook zeker een aanrader voor dat budget :sunglasses::+1:

2 likes

:grin::grin::grin: @cmkooi

2 likes

Ik heb deze ook en voor dit budget echt een top ding
Ik gebruik hem als beater naar m’n werk bv.
Hier ook te zien op staal
Ondanks de naam mini turtle is hij niet echt klein hoor,draagt ong. als m’n Rolex sub

2 likes

Zou kiezen voor de oerklassierker skx of de Obris Morgan Explorer nemen die in de blauwe hoek staat. Heb ik vroeger ook gehad, is super veel bang for buck! Heeft zelfs een leuke feature: een he escape valve, niet echt nodig voor een duiker die 200m kan, maar iets leuks dat een normale duiker in die prijscategorie niet heeft

Foto van de mijne vroeger:

2 likes

Ik ben aan het nadenken over een passende bijnaam. Is de Raider wat? Voor Battlestar Galactica fans? :grin:

Ben ik nu de enige die vind dat dat soort onnodige details afbreuk doen aan het concept van een toolwatch?

Als ik het goed begrijp wil je je zoon ook een beetje enthousiast krijgen voor horloges. Ik zou dan in ieder geval een merk pakken wat de niet-kenner ook nog aanspreekt, een seiko lijkt me een goed plan.

Hf’ers weten dat een orient een prima horloge is, maar een random leek kan het mooi bedoelde cadeau al snel aanzien voor een alie express achtig merk en dat wil je niet uit hoeven leggen aan een beteuterde puber

4 likes

Dat merk dat iedere niet-kenner kent van de kijkshop :stuck_out_tongue:.

Die gelukkig niet meer bestaat :wink:

ik vond een seiko als puber toch al heel wat hoor


Zou je zoon niet liever een sportieve dresser hebben dan een duiker?

1 like

Dank

Mijn zoon is 15 en heeft gemiddeld tot smalle pols.
Hij is zo"n 180 a 185cm

:+1:

Vergeet de SKX013 dan maar denk ik. :joy:

SKX007/9

of

Maar je zou ook kunnen denken aan een Handavinci (SKX) of Dao (Vostok) mod. Dan heb je iets aparts! Weliswaar niet Zwitsers maar dat wordt sowieso lastig voor 250,-.

Je zult qua prijs omhoog moeten komen voor iets Zwitsers en in feite krijg je dan een Swatch uurwerk

Momenteel staat een Hamilton khaki te koop in het blauwe deel. Dan krijg je een echte ETA

en deze stond te koop voor 300 euro

Als occasion geen bezwaar is.

Dit is dus niks voor je zoon?

4 likes