Automaat horloge geschikt voor dragen tijdens tennis?

Mag ik uit de reacties van @Bernard en @tomhster gewoon de volgende conclusie trekken: Je kan een simpel mechanisch horloge gebruiken tijdens het tennissen maar het is niet aan te bevelen?

Je hebt mensen die een postzegel rechtsboven op een enveloppe plakken. En je hebt mensen die er een plexiglazen display voor kopen en 'm vervolgens in de kluis leggen.

2 likes

Ja ik wil zoiezo een met een metalen band, geen leren band.

Ja.

Lees dit bijv. voor wat meer achtergrond:
https://www.ablogtowatch.com/recommended-use-understanding-durability-mechanical-watch-take/

https://www.google.nl/amp/s/www.ablogtowatch.com/richard-mille-rm-27-03-rafael-nadal-watch-tourbillon/amp/

Een mechanisch horloge zo sterk maken dat het bij dit soort activiteiten veilig gebruikt kan worden is een hele toer en zal neerkomen op het inbouwen van schokprotectie waar mogelijk, gebruik van extreem sterke materialen en verminderen van de massa van onderdelen waar mogelijk om de totale krachten en stress te minimaliseren.

1 like

Ik begrijp de discussie niet: waarom risico lopen met een horloge van €1500 terwijl je dit makkelijk kunt vermijden door gewoon ff een Casio of GShock om te doen??? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Bijgaand een link naar een voorgaand topic waarin informatie is gedeeld omtrent sporten met een automatisch horloge. Al zal het natuurlijk wel verschillen per horloge (het ene horloge is schokbestendiger dan de andere).

1 like

Mijn ervaring is dat dit helemaal geen probleem hoort te zijn. Al kies ik zelf wel voor quartz in dit soort situaties.

Sorry, maar aan welke online universiteit heb je deze juridische kennis opgedaan?

Even hoorcollege: een product behoort conform te zijn. In Nederland is een en ander wettelijk geregeld. Voor consumenten in 7:17 en verder B.W.

Als je gaat klagen dat je Patek Philippe Ellipse vol met water staat na een beetje zwemmen in de Noordzee, dan heb je dat ding gebruikt op een manier waarvoor het uiteraard niet gemaakt is. Een beroep op non-conformiteit zal niet slagen.

Als je met een mechanisch horloge gaat tennissen: idem.

Er is geen enkele plicht van de verkoper of fabrikant om een disclaimer te maken van wat allemaal NIET kan. Dat zou ook neerkomen op een telefoonboek aan instructies bij aankoop van kauwgum of een potlood.

Draag mijn Seamaster 24x7, maar voor sporten gaat de oude vertrouwde TomTom om, is nog nuttig ook met GPS en hartslag.

1 like

Gezellig en vermakelijke discussie weer.

Je kan je er maar druk om maken :slight_smile:
Ik blijf lekker tennissen met mijn Sea Urchin met 7S36…
Ik beloof dat ik niet zal zeuren als hij stuk gaat.

Proost ende Salut

2 likes

Offer mijn vriendin wel op om hem te dragen onderweg naar Mars :grin::grin::grin:

1 like

Kijk tennis en voetbal met automaat, geen enkel probleem :innocent:

5 likes

Als ik een paar miljoen aan prijzengeld zou aftikken, zou ik me weinig zorgen maken over een gesneuvelde tiktak .
Zelfs al zou die 50-100k kosten.
Dus wat een dure balletjesslager draagt is irrelevant

1 like

Die van Nadal kost zo’n 750.000€, nog ietjes meer dus…
maar dat zal ie echt niet zelf er voor hebben betaald, allemaal sponsoring…

Misschien denkt ie dan…toch wel jammer maar pech gehad lol

1 like

Hij kijkt er zelfs nooit op, wijkt af van zijn dwangmatige routines. :rofl:

1 like

Haha inderdaad. Maar hij moet wel binnen die 25 seconden blijven. anders krijgt hij een tijdswaarschuwing.

Hopelijk verlagen ze die tijd niet, anders moet ie misschien nog een Van Goghje doen.:grin:

nooit doen zelfs golfers zie je niet met horloges

Ik ben bang dat je ongelijk hebt. Of Tiger Woods dit horloge ook in zijn vrije tijd draagt of uitsluitend omdat zijn sponsor dit graag wil weet ik niet maar deze serie is er wel voor gemaakt.
Is wel een kwarts!
En ik moet toegeven, ik kan moeilijk foto’s vinden waarin hij golft terwijl hij een horloge draagt.

https://www.chrono24.nl/tagheuer/professional-golf-watch--mod161.htm#gref