'Baargoud'

Besten,

Mijn vriendin gaat zeer binnenkort bevallen van ons 2e kind (m/v?) en ik heb haar als ‘baargoud’ een nieuw horloge beloofd (ze is t er mee eens zegt ze)!

Ze heeft al een kleine Seiko quartz duiker als ‘beater’ en een Skagen met zwarte plaat en (subtiel) ‘diamantjes’.

Een mooie Zwitsers klokje met witte plaat staat nu op het verlanglijstje.

Eisen:
Max 30 mm
Staal kast+band
Witte plaat
Sportief-chique (niet te bling)
Quartz (heb n automaat proberen aan te smeren, maar dat voegt voor haar niets toe…)
Budget max 1000 eu

Heb uiteraard zelf al gezocht en met stip bovenaan staat een Longines Conquest L3.277.4166, goede kans dat deze t wordt, maar wilde even kijken of ik nog iets anders mooi gemist heb!

Plaatje:

Suggesties? Ik hoor t graag, dank voor evt input!

Bor

Deze misschien:
FC-206MPWD1S5B

of een automaat

Alpina Comtesse Automatic AL-525STD2C6

€ 845,- verkrijgbaar als 32 mm Ø of 28mm Ø

1 like

Dank! Die alpina is fraai, de ML ook, iets chiquer

ik dacht dat ik die ML ook met blauwe lederen band zag staan.

2 likes

Inderdaad die aquaracer is een mooie!!

Ik vind ze wel eens bij de kringloopwinkel :innocent:

1 like

Mis ik iets? Of is het nog te vroeg.

Tijd terug vond ik er eentje bij de kringloopwinkel hier in de buurt.
Beste dame bleek vreemd te zijn gegaan en manlief leverde het horloge af bij de kringloop. Aldus de kringloopwerknemer…

Dan was dat een hele mooie vondst als het horloge nog goed was :slight_smile:

1 like

Dat was hij zeker! En origineel! Was snel weg hier… Mijn vriendin werd er niet warm of koud van namelijk!

1 like

Nee maar mijn vrouw heeft ook niets met horloges. Die koopt elk jaar een nieuw plakmerkje en de oude gooit ze weg.

2 likes

Longines heeft ook nog de Longines L31324766 Lungo Mare als ze liever geen crownguards heeft:

Als ze tank-shape iets vindt heeft Maurice Lacroix nog de Fiaba in veel variaties

Als de herkenbaarheid van het merk veel bij zou dragen aan de beleving kun je een gebruikte omega of cartier zoeken. Voor een geschenkje als aandenken zou ik hem dan wel professioneel laten opmaken.

foto’s van het web

Zo’n tank zal ik eens laten zien, erg fraai.
Beetje kwaliteitsmerk is gewenst, maar hoeft niet per sé een hoger segment te zijn

Voor een Cartier moet je wel even zoeken onder de €1000, maar het moet wel kunnen. Zag er van de week toevallig één op chrono24, opnieuw opmaken was wel absoluut noodzaak, maar als er geen diepe krassen in zitten kan dat zonder veel vormverlies.
Het mooie van die Longines Lunga Mare is de WR rating van 100m. Van de rest weet ik het niet, maar hoor geregeld van “waterproblemen” juist bij dameshorloges. (30m WR + oudere pakking +waterig klusje…)

Heb je een adres voor die lungo mare?

Tissot Le Locly Ladies

3 likes

Ladies PRC 100, kan een spatje water hebben.

1 like

De longines is de beste keuze in mijn ogen.

Kom op als je van je vrouwke houd koop je gewoon een rolex voor haar , ik kan je vertellen dan scoor je punten , tenminste als je het kan missen , een paar kinderen kosten ook een berg geld hoor .
Vast proficiat met je tweede kind , en veel geluk samen .