Backlight Breitling B1

Kan aan de batterij liggen; werkt het alarm ?

Ja, dat dacht ik ook, maar alarm werkt!

Dat wordt een duur grapje.
De mijne had het ook en daardoor koste batterij+service iets van 450~500 euro.
Had voor mij niet gemaakt hoeven worden maar Breitling doet alleen service als het horloge volledig functioneel het pand weer verlaat.

In mijn geval was er een prijsopgave gedaan en het had ook ongeveer €1000,- kosten afhankelijk van het defect, ik had “geluk” met slechts een kleine 500…

Als je er belang bij hebt kan ik even kijken om welke onderdelen dit ging.

Was het vantevoren bekend dat het Backlight niet werkte?
Anders zou ik eerst met de verkopende partij contact opnemen!

Dat zijn geen goede berichten.
Verder is het een prima horloge, dus denk dat ik maar even wacht.
Wil wel graag weten om welke onderdelen het ging, dus al je ff wilt zoeken, graag!

Nee, dat gaat niet. Zit geen terugkeergarantie op.
Prijs was goed en verder lijkt ie als nieuw. Ik ben er blij mee.

Jammer, op zoals het garantie formulier als op de bon staat geen onderdeel vermeld.
Ik zag dat de factuur €431,- was.
De prijsopgave die ik ontving was rond de €1000,- Dat was volgens mij de gehele chip en nu alleen het specifieke onderdeel. Breitling gaf aan dat meestal het onderdeel voldoende was maar in iets van 30% van de gevallen een geheel nieuwe “chip” nodig was. Ze willen dat je akkoord gaat voor ze verder sleutelen :wink:

Het nadeel is dat Breiling er geen nieuwe batterij in zet maar ze het horloge volledig checken en alleen volledig functioneel weer naar buiten laten gaan. De B1 batterij wordt voor zo ver ik weet alleen door Breitling zelf vervangen. Ik ben hem elke 3/4 jaar een weekje of 4 kwijt. De batterij/waterdichtheid etc kost rond de €200,- afhankelijk van het extra klein onderhoud. Bij de volgende batterij krijg je dus de extra kosten voor de backlight.

Dus misschien wel interessant even met de verkoper te overleggen of er soort van coulance mogelijk is.

Hij light inderdaad gewoon op met 1 druk op de kroon. Als er tekst in je vensters staat zie je dat heel duidelijk.
Anders wat minder duidelijk.

Heb ook een tijd lopen klooien met een B1. Niet alleen problemen met het licht, maar na een batterij-wissel liep hij maar een maand ofso.
Hier besproken en hier verkocht. Moet nog wel te vinden zijn.

Ik heb er 3 gehad; nu nog twee - nooit problemen met de backlight ondervonden, maar ik vrees dat als daar iets aan mankeert, ze er vaak gewoon een hele nieuwe module in steken. Dus ik vind die 400 euro nog meevallen.
Tenzij het de kroon is natuurlijk, want imho kan de fout daar ook liggen.

PeterLC zal je wellicht hier meer info kunnen over geven.
Come in, Peter ! :wink:

Ik blijf het een geweldig en super multifunctioneel horloge vinden. Alleen de Omega X-33 is zijn gelijke, maar heeft totaal andere looks.

De verkoop:

Het probleem:

Dus Van Zeeland is duurder dan Breitling???
450 euro voor het plaatsen is ook onrealistisch veel…

Tja, mocht ik maar één horloge hebben, zou ik het laten doen, maar voor een verzamelaar wordt het al snel een dure grap.

Ik zal ernaar laten kijken. Op zich wel een slechte zaak dat
bij een gerenomeerd merk als Breitling dit soort dingen stoppen met werken.

Tja, het is ook gewoon techniek.
De mijne is denk ik een jaarje of 12 oud.
Glas is als nieuw (geen enkel krasje), kast/band ook nog in topconditie en ik draag hem dagelijks.
Ik baalde ook van de kosten waar je alleen al een boven modaal horloge van kunt kopen.
Aan de andere kant kun je weleens wat verwachten na die tijd.
Een lampje van een bentley gaat ook kapot :slight_smile:

Bij nader inzien denk ik dat het bij mij alleen de kroon was.
Ik zag dat deze vervangen is.
De duurdere opgave was voor het e-bloc denk ik.


Heb deze nog in bezit, schrik wel van deze topic.
Was onlangs in Arnhem bij Watchdealer, het eerste waar hij naar keek was idd backlight.
Gelukkig functioneert alles nog.
Het is een mooie klok maar bediening vind ik zeer onhandig.
Regelmatig gaat alarm af.
Ben blij dag ik ook nog automaat heb.
Advies , verkopen voor batterij wissel?

1 like

Ik heb toevallig net een tool besteld om het horloge te kunnen openen en zelf de batterij te vervangen.

De batterij kan je in Nederland bestellen voor 95 cent (exact dezelde) en de laatste factuur voor het vervangen was rond de 250 euro… daar werd altijd heel interessant over gedaan maar op YouTube staan filmpjes hoe eenvoudig het is.

Bediening omslachtig herken ik totaal niet :thinking:

Dat is heel goed nieuws, dank voor de info.
Dan kan een gemiddelde juweliers het ook toch

Probleem voor de gemiddeld juwelier is denk ik de backplate die uniek is voor de B1 (en B1 chronometer). Je hebt daar de speciale tool voor nodig om die open te maken en die zullen de meeste niet in huis hebben.

Je zou Movements Watch Service in Hengelo kunnen benaderen.
Heb een B1 gehad en bracht m daar voor batterijwissels.
Uit mn hoofd rond de 100 euro incl pakkingen.
De mannen hebben een uitstekende reputatie en een Breitling (!) verleden.

1 like

Bedankt voor de info.
Loopt gelukkig nog.
Hengelo is voor mij niet ver

Mijn vader heeft ook een B1, batterij wissel was 15euro bij de juwelier (verkochten wel vroeger ook Breitlings). Is al een jaartje geleden en tikt nog prima.