Bang voor aankoop fake watch *Omega smp300*

Genoeg betrouwbare verkopers te vinden hier.

1 like

In een originele zit geen verschil. Dat zeg ik toch ook niet?
Echter als jij bang bent dat je een replica koopt, is het slimmer om een NL geleverd model te kopen.

Of denk jij dat er 1000 replicas met de opdruk van Schaap en Citroen in China worden gemaakt?

Het zal niet 100% waterdicht zijn, maar het is weer een hulpmiddel.

1 like

Neen ik dacht eerder aan een oplage van zo’n 5.000 exemplaren… :wink: uiteindelijk moeten ze er maar 1 maken als jij hem gekocht hebt :sob:

Gemoedsrust is best wat geld waard, vind ik. Ga naar een goede Nederlandse grijze handelaar.

1 like

Ik moet het nog tegenkomen, maar wie weet.

Te ruil… misschien voor geld…? :wink:

1 like

Dacht ik ook gelijk aan toen ik de openings post zag. Betrouwbaarder kan haast niet. Goedkoper wel :wink:

1 like

Deze had ik al gespot maar idd alleen ruilen en niet tegen geld :see_no_evil:

Ja joh, een Seiko 5-je + € 2.300,- bijleggen en hij is van jou :joy:

2 likes

Zie niet waarom het iets uitmaakt waar hij geleverd is…

Seriously?

Een origineel model maakt niet uit waar deze geleverd is. Hoewel een NL model beter verkoopt op de NL markt, zijn het beiden in feite dezelfde horloges.

Doch, en hier komt het, wanneer je bang bent dat je een replica koopt in de wilde jungle, dan kan je beter op zoek gaan naar een model welke NL geleverd en gestempeld is.

Waarom? Omdat de replicas die in China worden gemaakt niet zijn voorzien van NL papieren. Deze maken ze natuurlijk 1 op 1 na vanaf een origineel model en hierbij wordt niet snel een referentie genomen uit NL. Althans, ik ben het nog niet tegengekomen.

3 likes

Ja. We hebben het toch over het kopen van een origineel? Zorg er voor dat het door c.q. via een erkende AD is of wordt geleverd. Waar ter wereld maakt niet uit. Dus bijv. koop je er een uit Italië via Chrono24, geen probleem. In de verkoop ook niet is dan weer mijn ervaring :wink:. Overigens begrijp ik deze zin niet: “Deze maken ze natuurlijk 1 op 1 na vanaf een origineel model en hierbij wordt niet snel een referentie genomen uit NL”. Wat is een referentie uit NL?

1 like

Ik geef het op.
Je hebt gelijk.

Ik wil geen gelijk hebben, terwijl ik duidelijk merk, dat je het niet met me eens bent. … Leg me liever uit waar ik in de fout ga. Ik leer graag bij :wink:

4 likes

Heel bekend probleem.
Ook ik vind nieuw, juwelier of AD en zelfs “grijs” vaak te duur. Daarnaast vind ik geregeld de wat oudere modellen mooier.
Ik ben super achterdochtig en zuinig op mijn verdienende centen. Enneh, echt veel verstand van horloges heb ik niet. Heb namelijk ook nog andere hobbies…

Dus dan is er maar 1 motto: koop de verkoper !

Ervaren semi professionele verkopers hier op het forum vertrouw ik het meest.
Tot dusver ongeveer 10 horloges hoer gekocht en stuk voor stuk TOP ervaringen.

Viva la forum !

3 likes

Ah, deze instelling daar hou ik van en doe ik graag wat moeite.

Laat ik voorop stellen dat dit een theorie is die ik ook niet zeker weet en corrigeer me als ik het fout heb. Ook ik leer graag bij.

In China (lees elk land waar replicas worden gebouwd) wordt een Rolex gemaakt. Een Rolex die er perfect uitziet als het origineel. De klanten krijgen hierbij ook papieren etc.

Het serienummer, papieren en incl de stempel van een AD doen ze 1 op 1 kopiëren van een willekeurig model. Ze kopiëren dit na van een bestaand model zodat het serienummer klopt met het model wat je in de handen hebt. Uiteraard is dit een kopie van het origineel.

Om deze kopie te maken gebruiken ze een referentie, een bestaand model. Ik ben zelf nog niet tegengekomen in de replica wereld dat men een referentie uit NL gebruikt. Oftewel 1000 Rolexen met schaap en citroen als stempel.

Dus de kans dat je een replica onbedoeld koopt wanneer je een Rolex aanschaft met schaap en citroen als leverancier is vele malen kleiner dan een model uit het buitenland.

De replica markt gaat zover, dat ze tegenwoordig ook al de nieuwe kastjes van Breitling na kunnen maken. De nieuwe digitale pasjes.

Dit is best wel bizar en was voorheen voor mij een teken dat het wel goed zat…

3 likes

Bekende grijze dealers waar veel forumleden succesvol zaken mee hebben gedaan:
Crownguard
Ten2Two
William Wien Watches
RHwatches
JKwatchstore
Redwatches

8 likes

Je hebt gelijk dat ze in staat zijn zeer goede replica’s te maken, die op de eerste blik voor menigeen niet van echt te onderscheiden zijn. Ook begrijp ik dat ze dan op al die kasten hetzelfde serienummer slaan, dat je ook in de prima nagemaakte papieren terug vindt. De kans dat er in Nederland uitgeleverd nummer is gebruikt, is duidelijk relatief klein. Maar dan zit je in de replica markt.

Maar als je begeeft in de grijze markt, dan heb je te maken met horloges die via AD’s van het merk zijn uitgeleverd. Deze zijn per definitie origineel, in welk land ze ook worden aangeboden. Zolang je maar via een AD koopt.

Dat doen die grijze dealers, voornamelijk via kleinere AD’s die aan hun jaarlijks afnameverplichting moeten voldoen om hun AD-schap te behouden. De grijze handelaren weten daarin uitstekend de weg, dat is hun toegevoegde waarde. De genoemde Nederlandse grijze handelaren zijn prima. Ik woon zelf dichtbij Duitsland, dus ik maar gebruik van Duitse grijze handelaren.

Op sommige merken krijgen grijze handelaren in Nederlands of Duitsland vrijwel onmogelijk korting op, maar bijvoorbeeld in Italië wel. Als voorbeeld Lange: Nederland & Duitsland geen korting, in Italië 25% is haalbaar. Daar maken ze gebruik van. Nogmaals, zolang het maar via een AD gaat en de originele papieren er bij zitten, geen probleem. Denk dat we het over verschillende aspecten van de markt hebben.:wink:

3 likes

Als je de laatste paar honderd euro korting eruit wil knijpen (nog goedkoper dan Nederlandse grijze dealers) dan koop je via een grote grijze dealer binnen Europa via Chrono24; er zijn er voldoende met honderden positieve reviews en trusted check out!

2 likes

Dit ja.
Ik denk dat we het wel begrijpen, alleen elkaar niet haha. Ik weet wat de grijze markt is en had het enkel over de replica markt.

Ts geeft immers aan geen nieuwe te willen kopen en vooral bang te zijn om hierbij onbedoeld een replica aan te schaffen. Mijn tip kan derhalve van pas komen, was mijn gedachte.

Desondanks bedankt voor de uitleg! Ook hier zal ts zeker wat aan hebben.

1 like