Beginnende verzamelaar op zoek naar vintage Omega

Hallo allemaal,
Even voorstellen, mijn naam is Willem, net lid geworden van het forum.
Al langere tijd geïnteresseerd in horloges maar nooit echt begonnen met verzamelen.

Na wat googlen kwam ik vaak op topics van dit forum uit en er lijkt hier een vriendelijke sfeer te hangen :smile: dus ik dacht ik meld me aan om me wat verder onder te dompelen in de horlogewereld. Ik zie wat topics over een forumstijl wisseling, maar de oude heb ik nooit gezien dus dat is makkelijk voor mij :wink:

Nu wil ik graag een vintage Omega (jaren 60/70) automaat op de kop tikken om te dragen met nato band.
Dan kan wat vaker wisselen en is het eens wat anders dan de bruin leren horloge band die ik normaal draag. (Seiko Chronograaf Premier - big date)

Een van de kandidaten: Omega Seamaster Cosmic aangeboden op marktplaats aangeboden door ‘van der Ven’ (kan geen link plaatsen want nieuw lid)

Verder nog aan het oriënteren, ik doe het rustig aan :smile: . Heeft er hier iemand ervaring met horlogeman.com? Daar staan aardig wat Omega’s op. Zijn de prijzen daar redelijk?

Hebben er meer mensen vintage horloges op nato banden? Of is dit vloeken in de kerk? :smiley:

Hallo Willem,

Welkom op het forum! Leuk om te horen dat je interesse hebt in vintage Omega’s. Ik ben zelf trotse bezitter van een Omega Constellation Pie Pan; en dat was ook mijn eerste echte horloge en de reden dat ik me hier aanmeldde.

Wat je vragen betreft:
Ik vind dat je prima een NATO op een vintage horloge kan dragen. Natuurlijk kun je voor een deftige uitstraling niet om de juiste lederen of metalen band heen. Maar voor casual/hip draagplezier en het wisselen van banden is een NATO uitstekend.

Ik heb zelf geen ervaring met de Horlogeman. Ik ken de site wel, maar heb er nog nooit iets tussen zien staan wat ik wilde hebben. Dit heeft ook wel te maken met het feit dat de website erg verouderd is en de tekstjes wat gehaast zijn opgestelt en last hebben van een hoog copy/paste gehalte. Wie weet zijn de horloges uitstekend, maar mij schrikt dat af.

Succes met je zoektocht!

Zie deze link naar een topic uit de rubriek: “Ervaringen met verkopers”. Geeft wat info over de horlogeman. Gewoon het grijze aanklikken, dan spring je naar de rubriek.

2 likes

Hallo, prima merk :slight_smile: Toevallig was mijn eerste vintage ook een Omega. Ik heb slechte ervaringen met de Horlogeman.com.
Als je de horloges op het forum plaatst voordat je ze koopt, is er vast wel iemand die je er iets over kan vertellen. Stomme vragen zijn er niet, het is veel stommer om zomaar wat te kopen als je begint met verzamelen. Kan je een hoop geld en ergernis schelen. Welkom :wink:

Bedankt voor de reacties :grinning:
Reviews klinken niet best, Ik denk dat ik de horlogeman maar even oversla voor mijn eerste aankoop. Blij dat ik me hier aangemeld heb :blush:

Heb ook als eerste vintage een omega vintage gekocht, zoals je zelf aangeeft is het goedom je via het internet rustig te oriënteren tot je voor een langere tijd overtuigd bent van je smaak. Het kan zo gebeuren dat je binnen korte tijd een bepaald model niet meer aantrekkelijk vindt. Had ik zelf een week met art-deco horloges, ik was er een week gek op, kocht er een van bulova via Ebay…helemaal niks voor me.