Beginnershorloge

Ze hebben allebei hun charme… heb jij enig idee of er qua specs verschillen tussen de twee horloges zit?

Thanks Omanido!

1 like

Thanks Bidle!

1 like

Beide mooie horloges. Qua specs, het uurwerk is hetzelfde, een 4r35. Dus ik zou gaan voor wat je mooi vind! Verder kan je ook kijken naar een hamilton handwinder (staan er een paar opt forum). Voor 400 euro vind je wel wat! Veel lezen en zoeken. Het blauwe gedeelte afstruinen en wie weet kom je iets tegen dat je helemaal nog niet kende.

Verder zijn het wel beide een goede keuze imo!

1 like

Welkom!

Van deze twee horloges vind ik de Blue Moon mooier. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Hamilton Jazzmaster, zelfde soort stijl en staan er nog een paar van in t blauwe gedeelte😎

1 like

Welkom Olivier,

Beide mooi hoor! Er is zoveel keus met je genoemde buget.
Het is je persoonlijke smaak wat de doorslag moet geven.
Maar in het blauwe gedeelte staat déze, ook bijzonder fraai.

4 likes

Koop wat jij het mooiste vindt !
Maar, browse eventjes door de Jazzmasters want daar zitten hele mooie bij ( vind ik )

2 likes

Welkom!

Als je valt voor de “mid century” dressy uitstraling is het goed om te weten dat de Coctail Time familie nogal groot (en dik) is voor een horloge met een smalle bezel. Ze zijn behoorlijk populair en kunnen zeker een ‘blijver’ zijn, maar als redenen om hem weer weg te doen hoor ik vaak: 1. te groot voor het design en 2. de afleesbaarheid kan wat minder zijn. Dus als je smalle polsen hebt, of wat mindere ogen, dan zou je daar rekening mee kunnen houden.

1 like

Ik denk dat een horloge waar je de tijd op af kunt lezen altijd een mooi begin is. :slight_smile: Bij beginnershorloge moet ik echt hieraan denken:

Sorry.

Om je vraag te beantwoorden:

Welke vind je mooier? En ben je zelf licht of donker? Ik ben vrij licht (eigenlijk gewoon erg licht tot wit, zeg maar) van huid en merk dat ik donkerder platen mooier vind contrasteren op mijn pols.

2 likes

Ik heb beide, maar ik heb toch een SRPB41. Mijn pols is 16,5 en het ziet er zo uit (voor zover je dat op een foto kunt zien):

seiko1seiko 2

Zelf vind ik hem niet te groot.

Wat mijn ogen betreft: -7 en -5. Maar daar hebben ze tegenwoordig wat op gevonden. Dat heet contactlenzen. Ik zal de werking ervan nu niet helemaal gaan uitleggen. De grotere hebben een montuurtje eromheen.

Overigens vind ik de witte ook erg mooi, vooral vanwege de blauwe wijzers. Succes met je keuze!

2 likes

Allebei mooie horloges met een goed uurwerk. Ik zou adviseren om ze wel ergens te passen. Vaak staat een horloge op je pols heel anders dan dat het er op internet uit ziet.

1 like

Ik vind die G-shock GMW-B5000 in het blauwe gedeelte heel erg mooi :blush:

1 like

ik zou ook voor de blue moon gaan

1 like

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een leuk beginners horloge in de aanbieding, een nagenoeg nieuwe Seiko SNK809 (4 tientjes exclusief verzenden en inclusief extra nato strap)

Dan heb je nog een leuk budget over voor een ander horloge :wink:

Foto van 't web
Seiko-5-SNK809-e1441112085319

3 likes

Misschien vind je een maen hudson 39mm iets?

1 like

2 likes

Ligt eraan of je klok kunt kijken of niet. In het eerste geval lijkt ieder horloge me geschikt voor een beginner :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

Are you sure about that?

s-l300

Yep, 6 voor half vier.
De overige metertjes zijn waarschijnlijk voor lichaamstemperatuur, aantal dagen tot kerst en hoogte t.o.v. de Eiffeltoren, voor een beginner in ieder geval niet van belang :rofl:.

3 likes

image

De beste keus is degene die jij het liefst wil hebben.