Beginnershorloge

Ligt eraan of je klok kunt kijken of niet. In het eerste geval lijkt ieder horloge me geschikt voor een beginner :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

Are you sure about that?

s-l300

Yep, 6 voor half vier.
De overige metertjes zijn waarschijnlijk voor lichaamstemperatuur, aantal dagen tot kerst en hoogte t.o.v. de Eiffeltoren, voor een beginner in ieder geval niet van belang :rofl:.

3 likes

image

De beste keus is degene die jij het liefst wil hebben.

Ik denk te zien dat het bijna 4 uur is…

Het is ook geen te groot horloge voor jouw pols, maar meer voor het design in mijn ogen. Dat probeerde ik te zeggen. Mijn pols is dikker, en ik draag duikers tot 42mm, maar als ik de SARB033 vasthoud vind ik dat die 38mm perfect is voor het type horloge. Moet voor mij niet groter zijn.

Vast niet zo pedant bedoeld als het lijkt :stuck_out_tongue: Maar zelfs bij correctie tot een visus dicht bij 1,0 (maximum) is een slecht afleesbaar horloge nog slecht afleesbaar. Coctail Time, in elk geval de witte, is in minder dan perfecte lichtomstandigheden (die heb je vaak) matig afleesbaar.

Ik heb zelf een zwarte Tissot Visodate onder andere hierom weggedaan. Je zou het niet zeggen van deze foto maar het verschil in afleesbaarheid met de SARB033 is in de praktijk enorm (eigen foto):


Hier in vol daglicht al minder goed afleesbaar:

En in de schemer ronduit slecht afleesbaar. (Ik ben niet nachtblind). Horloges kunnen daar sterk in verschillen.

2 likes

Tja, het horloge is wel wat klein en lastig af te lezen. Zelfs voor gevorderden.

1 like

Welzeker niet! Ik vond het gewoon grappig om te zeggen en je gaf een mooie voorzet :grin:.
En dank voor je uitleg. Ik heb ook horloges waar de leesbaarheid zeer te wensen overlaat. Wat dacht je van deze, waar ik de secondewijzer soms voor de minutenwijzer aanzie:

En bij deze vind ik het zeker als het iets donkerder is ook lastig met al dat wit in het rood:

Maar dat heb ik er voor over.

2 likes