Bell & Ross

Wist ik niet v B&R.

Hoezo overpriced? Wel eens eentje in uw handen gehad?
Ik vind het erg mooi spul en zoveel mooier in het echt dan op de foto’s.

1 like

In hun begintijd was ik een Sinner avant la lettre en Fortis was de grote concurrent. (1992-1995)

Gelukkig was ik toen zo stom om van mijn laatste spaarcenten als studentje tegelijk een Sinn 142 en een 156 te kopen voor zo’n 300€/stuk. Nieuw en rechtstreeks in Frankfurt bij Helmut Sinn.

Wat heb ik me dat beklaagd. NOT!

Ik heb ze nog allebei.

3 likes

Das een goede aktie geweest

Excuses, ik vind dat al gauw met sommige merken, moet je me maar niet kwalijk nemen. :wink:

2 likes

Mooi afgewerkt, en ook al zou het design gejat zijn, ze zijn op dit moment wel zeer herkenbaar in hun ontwerpen.
Iemand zei dat 'ie het op Breitling vindt lijken… Uhm, in de verste verte nog niet.

Hier de mijne:

3 likes

Het zijn mooie horloges en het is knap dat je als fabrikant een relatief nieuw merk zo hoog in de markt kunt zetten. Die vierkante ā€œhoogtemeterā€ exemplaren hebben ook een eigen look dus dat zouden best wel eens klassiekers kunnen worden. Aan de andere kant; de collectie an sich heeft wat mij betreft wel een hoog hommage gehalte (WW-fliegers etc.), je kunt je afvragen of dat op de langetermijn waardevast zal blijken te zijn. Ik zou er in ieder geval geen duizenden euro’s aan uitgeven.

Weet iemand of ze echt hun eigen uurwerken maken? (dus niet een standaard ETA uurwerk beetje aanpassen en het een eigen uurwerk noemen…). Dat zou namelijk wel mogen vind ik voor deze prijzen.

Het zijn zeker unieke klokjes en zullen vaak een leuk gesprek opleveren als je een B&R draagt. Echter is het niet mijn ding dus ik kan je niet voorzien van advies

Zijn gewoon eta uurwerken, wordt ook niet geheimzinnig over gedaan of een eigen ā€œkaliberā€ op geplakt.
Wel hebben ze in het hogere segment (lees >15mille) eigen kalibers.

Dan kun je je afvragen waarom die horloges duurder moeten zijn dan pak hem beet een Hamilton…

1 like

Het is een luxemerk. Zo zijn er wel meer. Voordeel dat je met B&R hebt, is dat het ook bij het grote publiek bekend is.

B&R vind ik een leuk en creatief merk. Probleem wat ik heb met hun vierkante horloges is een rond uurwerk in vierkante kast. JLC (toegegeven ander merk) probeerde dat meestal (altijd?) te voorkomen. Rond uurwerk wat mij betreft dus in ronde kast.

Dat kun je je idd afvragen. En waarom is Hamilton dan duurder dan Tissot?

Pak jij de cola, pak ik de chips!

Vooral de square’s hebben een apart design
en zijn op een mijl te herkennen.
En, liefhebbers van dit merk kijken niet op een knaak.

Ik trek alvast een biertje open. :smiley:

Grt.

Dat zou m’n volgende horloge kunnen zijn t.z.t.

Hoezo een apart design, kijk eens naar de seiko contra fieldmaster, b&r is daar zeker zijn mosterd gaan halen.

Ja die is ook bijzonder:

Maar B&R heeft wel in relatief korte tijd een grote naam gemaakt
in de luchtvaart niche.
En daar is niet iedereen WIS :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Ik heb hen voor het eerst opgemerkt een goede 14 jaar geleden, stond inderdaad nog made bij Sinn op de dial.

Heb Redelijk wat catalogi verzameld van B&R sinds toen. Knappe boekjes, die betaal je natuurlijk mee in de prijs bij aanschaf van een horloge.

Draag al jaren een B&R phantom chrono. Mooi formaat. Top afwerking en loopt perfect. Degelijk horloge, zonder al te veel op te vallen, absoluut geen patserig horloge. Nadeel is de afleesbaarheid in het donker maar dat wist ik van te voren. Draag hem op rubber. Zit nog een extra band bij. Het is vooral wat je er zelf van vondt, helaas staat HF vooral bekend als het-koop-vooral-wat-anders forum! Wanneer je er een vraag stelt over een bepaald merk krijg je hier geen inhoudelijke info maar enkel het advies om wat anders te kopen!
Tip, ik heb hem destijds gekocht in Amerika, scheelde ruim 1500 euro met de nederlandse juwelier.

even cross posten :wink:
https://www.horlogeforum.nl/t/bell-ross-v1-92-military-wat-vind-jij-ervan/139845/67?u=breakie