Belle Heure Zeist

Over mijn horlogemaker zijn ook geen positieve recensies te vinden hier. Ook een koekenbakker dus?

Zijn daar dan wel negatieve berichten van hier?

Dit zijn jouw woorden. Heb ik nergens geschreven. Moet je misschien niet bij mij in de mond leggen.

Elf.

Nee. Maar hij zal (ondanks dat hij erg goed is) ook wel eens iets niet goed hebben gedaan in zijn tientallen dienstjaren.

We hebben het hier over 2 negatieve berichten. Ik ken dit bedrijf niet, kan e.e.a. inhoudelijk dan ook niet beoordelen, maar ik weet wel dat mensen veel eerder een recensie plaatsen als een ervaring negatief is. Dat er geen positieve ervaringen geplaatst zijn zegt mij dan ook niet zo veel. Vind het dan ook wat om hem gelijk in een hoek te plaatsen.

Hey, jij trekt zelf je conclusies op basis van het ontbreken van positieve recensies…

Het enige dat ik zeg, mijn conclusie, dat er in al die jaren en al die klanten er niet één is die positief kan reageren. Wat is er dan het verschil tussen de horlogemakers die hier wel genoemd worden. Hebben die dan tienduizenden klanten? Doen die het dan al 75 jaar? Ik weet het niet.Je zou dus kunnen concluderen dat men over de hier wel goed beoordeelde makers positiever denkt. That’s it.

Ja dat klopt. Nogmaals, als je al zoveel jaar bezig bent en zoveel klanten en niemand is dusdanig blij dat er hier een blije post van gemaakt wordt , dan zegt mij dat iets. Je kan ook concluderen dat er bij al die klanten er maar steeds geen WUS tussen zit die hier post en blij is.

Maar ik noem nergens dat het een koekenbakker is, Dat je eigen conclusie en kwalificatie.

:relaxed:
Elf.

Waarom schrijf je er geen positief bericht over? Goede horlogemakers mogen altijd gedeeld worden!

Geloof mij maar, dat er nog veel meer horlogemakers zijn die hier onbesproken zijn. Hier kun je echt geen conclusies uit trekken. Ik heb al kort mijn eigen horlogemaker aangehaald. Ik ben op hem gewezen door een medeforummer (met een puike collectie) die heel tevreden over hem is. Deze man zit niet zo te wachten op publiciteit, kan het werk nu al bijna niet aan en beperkt zich liever tot zijn huidige clientèle. En zo ken ik nog wel een paar horlogemakers die hier op HF een totaal onbeschreven blad zijn maar waar ik alleen maar goede verhalen over heb gehoord.

Ik denk dus dat je uit het feit dat een horlogemaker hier niet genoemd is, helemaal niets moet concluderen. Dat kan toch ook?

Zie mijn stukje hierboven.

Aha, duidelijk! Indien hij het niet zo druk had, dan zou dit natuurlijk wel een mooi stukje publiciteit zijn. Mooi om de werking van dit forum in positieve zin te zien!

Tuurlijk. Van een horlogemaker die hier niet genoemd wordt kan ik ook geen conclusies uit trekken. Die ken ik niet.

:slight_smile:

Wat een onzin hierboven allemaal, Eddy_C heeft natuurlijk een punt. Er is dus niemand die hier bekent is dusdanig goed behandeld dat hij een goede review achter heeft gelaten. Wel 2 mensen die minder blij waren. Ik persoonlijk zou deze zaak dus overslaan, ongeacht dat de zaak al jaren bestaat en hij dus vast een hoop tevreden klanten heeft.

De reactie van de horlogemaker zelf vind ik een beetje “zielig” Je kan de members immers gewoon een PB sturen om het op te lossen, of uit te praten. Of je erbij neer te leggen dat je op 1 forum een mindere reputatie hebt, als je het echt zo druk hebt als je doet geloven mis je deze (mogelijke) klandizie toch niet eens.

Maar laten we het gewoon bij reviews houden, en die heb ik ook niet.

2 likes

Snap de reactie van Belle Heure ook niet helemaal.
Zou nooit zo gereageerd hebben, vooral als je duizenden tevreden klanten hebt, hahaha
Reageer dan niet !

Maar Belle Heure is nu wel Landelijk in het nieuws, is deze reactie hier dan toevallig …

Ik zie het zo voor me, meneer Beelaers is aan het speuren op dit horloge forum om te kijken of er al wat horlogeliefhebbers wat schrijven over zijn gevonden Rolex van 50K. Is toch landelijk nieuws.

En dan komt hij een slechte review tegen over hem, maar dat had hij niet verwacht … Hahaha grappig toch.

Je kan zeggen wat je wil, maar als je een horloge tot tweemaal toe naar een horlogemaker brengt, en tweemaal krijg je hem niet goed werkend terug, lijkt een negatieve recensie me op z’n plaats. Dan moet de horlogemaker er maar voor zorgen dat het horloge volledig werkend wordt teruggegeven. Vooral als je hier twee keer de kans toe krijgt.

1 like

Even iets anders;
Nogmaals, ik zal de laatste zijn die over zichzelf zegt dat ik geen fouten maak, ik ben ook gewoon maar een mens. Hoe zouden mensen het vinden als ik bijvoorbeeld met naam en toenaam klanten op deze website zet die stelen of hun rekening niet willen betalen enz. In alle jaren dat we werken hebben we dit soort dingen voldoende meegemaakt. Desondanks is het merendeel van onze klanten volledig ter goeder trouw.

Ik ben blij met de ontstane discussie en hoop dat mensen zich hier realiseren dat er géén uurwerkmaker is die nooit een steekje heeft laten vallen, ook al beweren sommige van wel… en dat ik, zoals ook anderen wel in dit vak hun dagelijks brood verdienen. Met deze ongenuanceerde posts kun je lekker iemand beschadigen terwijl er ook andere manieren zijn om je gelijk te halen.
We zijn overigens voor veel merken onafhankelijk gecertificeerd, volgen regelmatig bijscholingscursussen en doen er alles aan om opgedane kennis ook te delen met de inmiddels 16 stagiairs die hier in de loop der jaren stage hebben gelopen. Zelf heb ik drie jaar les gegeven op de vakschool Schoonhoven aan uurwerkherstellers. Je mag mijn vakmanschap best in twijfel trekken maar dan wel graag met enige realiteidszin.

Groetjes, Hans Beelaerts van Blokland
Belle Heure Uurwerktechniek
Burg.Patijnlaan 80
3702CH Zeist
www.belleheure.com t.0306922031

Hans,

Je doet je zaak geen goed door hier te blijven reageren met hoe goed je wel niet bent. Leg je erbij neer dat er op 1 forum 2 mensen zijn die niet tevreden zijn. Als ik zou google-en naar jou omdat ik interesse zou hebben in jou diensten en ik zou jou reacties zien zou ik zeker niet meer langskomen. Je zou “erboven” moeten staan

Just my 2 cents.

reclame maken zou ik ook niet doen …

Ik vind het goed dat er niet enkel positieve reacties gedeeld worden op het forum, ik zou m’n broek niet willen scheuren aan een amateur.
Valse reacties en slechte reclame heb ik een hekel aan maar mij lijken bovenstaande reacties oprecht.

Het gaat namelijk niet enkel om het kunnen en de kennis/ervaring maar ook over het omgaan met de klanten.

  1. Er wordt aangehaald dat Belle Heure goed klantvriendelijk is: Dat is een plus.

  2. Ik zou me ook niet baseren op het feit dat er eens iets technisch is misgelopen dat kan ook altijd gebeuren natuurlijk en hoe meer je doet hoe meer kans dat er iets mis loopt. Als het daarna rechtgezet wordt geen probleem!

  3. Wat ik persoonlijk wel minder aangenaam vind is wachten op een telefoontje of op nieuws dat uiteindelijk niet meer komt. Misschien een puntje om aan te werken? (als dit effectief zo is) Ik denk dat veel mensen dit een belangrijk punt vinden.
    Goede feedback over mogelijke complicaties of eens bellen om te kijken of de klant er mee akkoord is vind ik altijd super.

Ik ken @BelleHeure niet maar ken @JHD en @audi1969 ook niet.
Ik zou me als kleine zelfstandige ook aangevallen voelen maar als ik een goed draaiende zaak had met een groot klantenbestand en jaren dienst zou ik dit eens bekijken en lachen.

Ik heb een horloge Lassale, heb ik al 31 jaar, was toen een TOP merk van Seiko, waar ik erg aan gehecht ben.
Onlangs heb ik het horloge ( lopend horloge ) voor een nieuwe batterij naar een juwelier gebracht. Vervolgens werd mij medegedeeld, dat het horloge het niet meer deed ? .Opgestuurd naar Seiko . Het bleek dat de spoel kapot was en niet meer te repareren, geen nieuwe spoelen meer voorradig. E eerste juwelier kon er ook niets mee. Ook nog geinformeerd bij de juwelier , had ook geen zin om uit zijn stoel te komen. Dank zij dit forum kwam ik bij een horlogemaker in Zeist, Belleheure,heel klantvriendelijk en meedenkend, welke mijn horloge weer hersteld heeft. Ben er blij mee.

16 likes

Wederom goed geholpen door Belle Heure in Zeist. Dit keer bij 2 ombouw projecten waarbij de uurwerken zijn vervangen, nieuwe aangepaste wijzers zijn gemaakt, en nieuwe kroonstiften, de metalen uurwerkhouder 0,1 mm uitgefreesd etc etc. Vakwerk dus.

Het zijn daar nog echte reparateurs/restaurateurs en klantvriendelijk !!

1 like

Hans van Belle Heure in Zeist heeft mijn vastgelopen Revue horloge, met MSR uurwerk , keurig schoongemaakt en geolied, en zo afgeregeld dat hij weer in COSC spec loopt na 50 jaar in een kast te hebben gelegen.

1 like