Eigenlijk is op vrijwel elke vraag die begint met
"Ben ik de enige"
het antwoord: nee
Dat terzijde: ik vind zit niet echt aan de kant van de monster-liefhebbers, vind de nieuwe overigens wel een verbetering, op de lume kleur na
Ik ben zwaar fan, met de zwarte begon de horloge hobby, daarna kwam de oranje er bij, voor mijn zoontje die nu 5 is heb ik er nog 1 nieuw in doos, ook een oranje, en had ook een oranje fang maar die heb ik weer geflipt, blijf bij de 1 ste generatie hangen!
Ooit eentje gehad. Ook nog een limited gehad via @Sprinter maar daar kan ik geen foto meer van vinden…
Heb er een tiental gehad en terug verkocht, maar dat doe ik met al mijn horloges…
Tenminste een horloge met een eigen smoel en een pak meer originaliteit dan vele duurdere horloges die hier dagelijks vereerd worden.
Zijn er ook nodate monsters ?
Zo ja, dan wil ik er één. Pure cult !
Herinner me n foto v een forumlid die bijna alle modellen had. Ook met vele limiteds.
@gratje had/heeft niet alleen (veel) Monsters.
Edit: ik zie net dat het al weer tijd geleden is geweest dat hij online is geweest en iets geplaatst heeft…
Precies die foto ja. Lijkt wel een Seiko vitrine.
Die facelift kan mij nog niet bekoren.
Tijd terug begonnen met yobokies gemodde monster.
Verkocht toen ik daar op uitgekeken was.
Binnen no time viel ik toch weer voor het model, maar dan in originele staat.
Ik acht de kans groter dan ik 3e generatie (jade) koop dan een redesigned versie. Hoewel ik van plan ben de collectie te verkleinen
Voor zo ver ik weet geen officiële. Het zou dan een mod worden.
Maar dan haal je t cult er imho weer n beetje uit
Nee, je bent niet de enige. Hoewel ik mijn monstertjes minder vaak draag dan vroeger, gaat er nog geregeld één om. Meestal omdat ik, door iets wat ik op het forum lees, getriggerd word de Monsterdoos er weer eens bij te pakken.
Doos? Ja, doos…Hoewel ik bepaald geen @gratje ben…
Al vele jaren, waarschijnlijk net zo lang als ‘Marnix’, verzamel ik al horloges, doe zelden iets weg en koop eigenlijk vaak weer terug. Vooral bij de monsters. Mijn liefde voor duikhorloges van Seiko begon bij de monsters.
Later is er het modden bijgekomen, zodat van de 7 monsters er strikt genomen niet één meer origineel is. In ieder exemplaar is uiteindelijk saffierglas gekomen…
Bij vele is er wel het één en ander meer veranderd.
Maar we beginnen bij het begin, bij de zwarte en de oranje. Origineel, op het saffiertje na…
Verder ook een monster waarvan ik Seiko bijna had willen verplichten hem in productie te nemen, namelijk de witte…
Ik heb een beetje een fascinatie voor sunburst blauw. Lastig te vinden, maar toch gelukt. Jammer van dat vijfje…en ook jammer dat de sunburst hier niet te zien is, maar geloof mij maar…
En dan nog een paar die volslagen “doorgemod” zijn, als dat woord zou bestaan. Ten eerste eentje die voorzien is van Yobokies wijzerplaat en wijzers.
Vervolgens een monster van diezelfde Yobokies onderdelen, maar dan in een andere kleurstelling. Vroeger droeg ik het oranje monster met Koninginnedag, sinds Koningsdag (en mijn voortschrijdende ouderdom…) is het op die feestdag deze geworden. Nog steeds oranje, maar dan iets beschaafder…O ja, en Nodate…
En dan als laatste mijn ‘stealthmonster’, voorzien van een door Rob gemaakte wijzerplaat die wel ZOAB genoemd wordt.
Alleen door dit draadje mag deze vandaag weer eens mee.
Ik sluit niet uit dat er weer eens eentje bijkomt, maar dat zal dan een nieuwe generatie-monster worden met de 6r15. Deze monsters zijn allemaal van de eerste generatie, of in basis in ieder geval.
Ze blijven leuk hè, die monstertjes…
Dick
Zegt ie, terwijl er een andere metaleb band op zit
Hmmm… En waar mag ZOAB dan voor staan?
En ja, het zijn leuke klokjes. Zelf had ik gehoopt dat ze nog een haai in een tuna blikje hadden gepropt. Zeg maar de 2nd gen wijzerplaat in een monster shroud kast. Dat had me het geleken, zou em de Megalodon Monster genoemd hebben.
Helaas lijkt dat op een droom te blijven, aangezien Seiko de facelift zijn gekomen.
En een mod zou moeilijk gaan had ik begrepen, doordat de chapterring gelijmd zit.ofzo.
In het dagelijks leven: Zeer Open Asfalt Beton. Hier natuurlijk niet. Het is een soort kunststof/hars dat op een kaalgeschuurde plaat gespoten wordt en gefixeerd met…haarlak.
Zie je nu waarom het zo genoemd wordt? Vergroot anders de foto eens…
Heb ook zo’n ding. In een opwelling gekocht toen er nog redelijk gevoetbald werd. Zelfs zo’n lompe band erbij.
En draag hem nooit, behalve op Koningsdag en 5 mei.
Want ik vind het eigenlijk maar een lelijk en lomp geval en had achteraf gezien beter toen een zwarte kunnen kopen.
Vaak denk ik “doe maar weg, dat ding”. Maar gek genoeg is dat weer een stap te ver.
Over twee weken mag hij weer tweemaal een dag mee naar buiten, daarna weer een jaartje in de doos.
Ik heb 't 'n tijd lang heel erg te pakken gehad, maar qua Monsters gaat 't nu wel weer 'n beetje (ben overgestapt op de Samurai…). Een deel van de verzameling, zo’n beetje tijdens het hoogtepunt:
Ik heb nu de eerste generatie zwarte en die gele nog.
Edit: oh ja, ik verzamel ze wel nog steeds online: https://www.pinterest.co.uk/roymeijer/seiko-monsters-n-mods/
Dat heeft hij zeker…