Ben je een binnenshuisdrager en/of buitenshuisdrager?

Thuis doe ik hem meestal af en leg hem naast m’n laptop. Ik ben veel op m’n erf stoeien met de pitbulls tussen de bedrijven door en heb geen zin in krassen. Ik kook ook de meeste dagen van de week en ook dan vind ik het vervelend om op m’n horloge te letten. Buitenshuis altijd om en als er bezoek is ook altijd om.

1 like

Ik doe 24/7 alles met horloges om. Alles? Ja, alles.

Het kan maar zo zijn dat mijn horloge sporen van Zuurkool of Santorum bevat. :rofl::thinking::+1:

6 likes

Dat poets je toch weg met een doek waar je de ketting van je motor mee ontvet :joy::ok_hand::+1:

2 likes

:grin:

1 like

Maar nooit helemaal, Henk. Da wedddegij ook. :wink:

Buitenshuis alleen als ik een WC-rol bij me heb.

https://www.horlogeforum.nl/t/ben-ik-de-enige-die-dit-doet/213806

1 like

:joy::joy::joy: liefhebbers van horloges die hem thuis meteen afdoen…

Ach ja, ieder zijn meug maar ik vind dat nogal kneuterig als je zo met je spullen om gaat om de staat goed te houden. Zit dan ook de bank nog in het plastic? Die mensen zijn er dus ook.

Prima hoor maar wat mis je dan een hoop naar mijn idee, ik laat hem lekker aan de pols en enkel de situatie bepaalt wat er aan de pols hangt. Natuurlijk gaat er bij klussen een quartz om maar de rest doe ik ook met mechanische horloges.

3 likes

Eigenlijk gewoon altijd. Behalve in bed . Trainen, klussen, tuinieren, zwemmen, stappen…tuurlijk. Zou niet weten waarom niet.

4 likes

Wow, dit is compleet nieuw voor mij!

1 like

Linksdragend, dag en nacht

2 likes

Zodra ik thuis kom: schoenen uit, horloge af, broek en shirt uit.

Niet om minder te dragen/gebruiken, maar gewoon comfort. Maar ieder zijn of haar eigen ding.

3 likes

Vroeg in de ochtend, doe ik direct mijn horloge om. Het is een soort ochtend ritueel.

Rond de middag, tijdens sporten, doe ik het tijdelijk af. Want horloge dragen tijdens sporten vind ik persoonlijk niet fijn, vooral als je extreem gaat zweten. Dus daarom gaat het in mijn sporttas, veilig opgeborgen in de kluis.

Daarna draag ik het heel de dag door totdat ik ga slapen.

2 likes

Ik zit vooral op de lijn van @mafkees, @Alletijd en @Baksteen45: thuiskomen, schoenen uit, horloge af etc.
Maar als ik het huis dreig te verlaten zonder horloge om de pols, krijg ik tijdens het dichttrekken van de deur stante pede wel een naakt gevoel. Dus hup, naar binnen om een bij de kleding passend horloge op te snorren. :blush:

Trouwens heel grappig om te lezen dat er leden zijn die zich deze horloge-omgangsvormen totaal niet kunnen voorstellen. Dat kon ik mij, tot zojuist, namelijk moeilijk voorstellen. :joy:

Ik geef toe, we behoren wel tot de groep met de minste aanhangers; slechts een schamele 1%… :roll_eyes:

3 likes

Ik lees bijna 10%. En dat had ik nooit geloofd als je het me van te voren had verteld. Ik wist niet dat zoveel leden hun horloge thuis uit doen. Zonder hier een waardeoordeel aan te verbinden. Iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft.

1 like

Binnen en buiten, wel alleen weekend ivm werk

1 like

Je hebt gelijk. Ik heb per abuis naar de laatste optie gekeken (alleen binnenshuis). Het blijkt, tot nu toe, dus bijna tienmaal erger dan gedacht :open_mouth: :joy:

2 likes

Komt me bekend voor :grin:

1 like

Wow… Inderdaad nooit gedacht of geweten. Zelf ook hele dagen binnen en buiten, alleen met slapen/douchen af…
Een enkele keer komt het voor in het weekend dat ik de eerste paar uur binnenshuis niet gelijk mijn horloge om doe.
Voel me ook ‘naakt’ zonder idd…

2 likes

Sowieso nooit met slapen, buitenshuis altijd, en binnenshuis meestal niet. Ook ik doen bij thuiskomen meestal meteen het horloge af en pas weer om bij vertrek.

1 like

Buitenshuis altijd een horloge om, thuis meestal af zodra ik in de chill stand ga. Met slapen geen horloge, en met sporten ook niet, dan zit ie alleen maar in de weg.

1 like