Benaming van een polijst of schuurblokje

wet-steentje ?

Nee dat dacht ik eerst ook maar het is een soort gevulkaniseerd rubber met schuurmiddel .
ik zal zal zo even een foto plaatsen van mijn reststukkie.

ik heb zo’n blokje besteld bij Alma en daar heet het een Matteer-schuurblokje

Dit ? : cabron in het frans
https://www.google.be/search?hl=fr&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1194&bih=675&q=cabron&oq=cabron&gs_l=img.3..0l4j0i30l6.500.1883.0.2502.6.6.0.0.0.0.129.622.2j4.6.0…0…1ac.1.64.img…0.6.619.cU7mHh2-Rtc#hl=fr&tbm=isch&q=cabron+horloger

Dit spul dus

het lijkt op het blauwe gedeelte van een tweekleurig (roodblauw)potlood/pen gummetje maar dan factor 5 grover.

Zo op de foto lijkt het op een paar gram hash :blush:

Gebruikten we die vroeger ook niet om emailkoper op te poetsen??

Volgens mij is het puimsteen, althans daar lijkt het verdacht veel op.

nee het is geen steen…
Het lijkt en voelt als een heel grof potlood gummetje want het is buigbaar.
Puimsteen is een heel licht en poreus gesteente .

Ik heb ze ook. Van Bergeon. Zal typenummer ff opzoeken. Is rubber met corund

hey we komen ergens geweldig.

http://www.ofrei.com/page250.html

2 likes

jullie zijn me voor

Jot

Thats it …maar wel aan de prijs zeg!..

Badger u wordt hartelijk bedankt namens de bond der Amateur-amateur klokkiesflanzers …

Werkt echt goed. Heb de mijne al een jaar of 5. Je kunt er een finish mee krijgen die gelijk is aan de fabrieksafwerking

precies …werkt ook perfect als voorbehandeling naar het polijsten .
Ik ben nu met een horloge bezig vanavond fotoke.

1 like

Dat is een zogenaamde Sanitair gum. Verkrijgbaar bij de betere badkamer/loodgieterzaak of sanitairgroothandel.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

het blokje wat ik heb komt ongeveer overeen met korrel 800 en perfect voor het verwijderen van haarlijnen en prépolijst werk.

1 like

Schleiffix heet deze van mij…7 jaar oud topic maar toch :hugs:
Grappig materiaal - had er hier online vaker over gelezen, maar nooit ergens tegengekomen :male_detective:
Tot gisteren met Koningsdag ergens in een grote kartonnen doos dit polijst/schuurblokje mijn aandacht trok :point_up_2:


Voor klein geld bij wat andere vondsten (Waterman vulpen, Pulsar leren en een Fixoflex bandje en nog wat andere leuke onnodige zaken.
Opschrift duidt op ‘grof’ dus eerst maar eens op het Fixoflex bandje testen, daarna misschien wat van die belachelijk scherpe horlogekastjes aanpakken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like