Bendol

Hallo allemaal,

Vandaag ontving ik mijn vintage Bendol duiker horloge dat ik kocht op Kapaza.
De koper gaf aan dat dit horloge correct liep maar dat is helemaal niet het geval.
Dit horloge tikt zelfs niet, een onderhoud is dus dringend aangewezen.
Ook is het deksel niet origineel maar gewoon eentje van een ander horloge.

Wie kan mij helpen voor een onderhoud van dit horloge. Het is wel geen
topmodel en ben ook niet bereid om er veel geld aan uit te geven.
Waar kan ik hier mee terecht aub?

Even nog een foto.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hallo,

Ik weet als ik een onderhoud voor mijn Omega’s laat doen, kost dat zo’n 200€
voor een dergelijk horloge loont dat ook. Dit lijkt me een beetje weggesmeten geld
als ik hieraan zoveel zou uitgeven. Dit is nauwelijks de waarde van het horloge,
misschien zelfs nog niet!

Je gaat toch een 50 euro zeker moeten uitgeven voor een serviceje

dat wil ik ook nog wel. Dat is hij wel waard. Maar 200€ is enkel
voor Ferrie Schweitzer uit Heerlen als hij weer één van mijn Omega’s
mag doen!

Horloge heb ik ook gezien, kerel staat al maanden op alle sites met zijn lotje, heb ooit eens een lot bij hem gekocht, leuke horloges maar enorm versleten en vies, komen zo uit de schuur zo lijkt het.

Het horloge wat je hebt gekocht is geen duiker maar een worldtimer, ik zou als ik jou was eerst een kijken wat van uurwerk erin zit want meestal zijn worldtimers en ook duikers trouwens voorzien van goedkope uurwerken en het opknappen niet waard. Dit is natuurlijk een kosten-baten analyse, als je hem erg mooi vindt dan is reparatie altijd de moeite waard.

Hallo,

Ik heb dit horloge samen met nog 2 andere horloges naar een horlogemaker gebracht. Een gepensioneerd persoon
die dit als hobby doet. Hij heeft een volledige revisie gedaan van de drie horloges samen voor 50€. Niet te geloven!!
Ik ken deze persoon nu enkele weken en kocht eerder bij hem al twee exemplaren. Deze lopen correct en hebben
ook hun servicebeurt gehad. Ik zal hem eens vragen welk binnenwerk er in zit! In ieder geval vind ik elk vintage
horloge met zwarte wijzerplaat iets prachtigs! Ik postte eerder ook al een Laureat op deze site met zwarte wijzerplaat.
Dit was mijn eerste aankoop bij hem en hij loopt correct! Ik nam hem mee naar Zwitserland en hij heeft alles
probleemloos overleefd!

2 likes