Beste <38mm 'daily' field watch

Hamilton mechanical is diegene die je wil.

Gaaf horloge! Moet alleen een beetje aan de vorm wennen.

1 like

Degelijker dan dit of de CWC-variant kom je ze niet tegen… (@Stefanmol je was me net voor…)

1 like

CWC of die Hammi; zo’n Bolder vind ik écht een nietszeggend -cut the middleman- BS merk. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat bedoel je hier precies mee?

De Hamilton is een topper voor het geld en zeker geen fragiel horloge. Kan niet mis gaan als daily imho

Haha, ja die Boldr is geweldig hoor Wat dragen we vandaag deel XII

Ik heb de Hamilton ook gehad, leuk horloge maar liever de Boldr. Een moderne fieldwatch met 5 atm…
Viel me tegen van die Hamilton, nu is die wel mooier afgewerkt maar ook 2x de prijs van de Boldr.
Ondanks dat ik die Hamilton best mooi vind was het voor mij geen blijver.

Maar als het mechanisch moet dan zou ik voor de Smiths PRS-29a gaan, die heb ik nu ook en echt een reteleuk ding. Persoonlijk mooier en in alles beter dan die Hamilton. Wel iets duurder maar 10 atm en mooi saffiertje. Dat heet dan top hat geloof ik??? En niet vergeten, die lume van die Hamilton is om te huilen.
De lume van die Smiths is ongelooflijk goed. Hij is ook antimagnetisch en een incabloc ipv van een etachoc protectie. Ook de wijzers van die Hammi vink nie mooi.

Nog wat specs van de Smiths

316L stainless steel, brushed finish
Diameter 36mm
Lug to lug height 46.8mm
Thickness 11.1mm to top of the crystal
Lug spacing 18mm
Anti-magnetic 20000 A/m
WR 10ATM/100 metres/330 feet
51 grammes (head only)
Full anti-magnetic cage, screw back, shoulderless springbars with drilled lugs


Het is erg moeilijk om die lume goed te fotograferen maar je kunt aan @Fate_Amenable_To_Change vragen hoe die lume is in het echt.

3 likes

De wr van 50m en het feit dat het een mechanisch horloge is. Heb het idee dat een quartz uurwerk beter tegen een stootje kan.

1 like


Niet te evenaren!!!

2 likes

Die wr kan een issue zijn natuurlijk al heb ik daar zelf nooit last van. Beetje handen wassen kunnen ze wel tegen :grin:

Dat mechanische… tja dan dus lekker voor Quartz gaan :+1:t2:

Na deze review te hebben gelezen ben ik overtuigd! Ik ga binnenkort kijken om hem te bestellen. Vind het 36mm formaat ook erg aantrekkelijk.

2 likes

CWC G10 +1. :smile: :muscle:

2 likes

Leuke band! Maakt hem net wat opvallender

1 like

Die maat is prima idd, draagt ongeveer als de Orient denk ik.
Maar die lugs van die hamilton zijn zoooo lang, dat was voor mij ook een afknapper. Op een nato nog te doen maar op leer heb je een brievenbus.

Maar als je wilt mag je hem altijd komen bekijken en passen hoor, ook mijn andere horloges mocht je dat willen.

1 like

Als ik een keer in de buurt ben ga ik dat zeker doen! :slight_smile:

Ja de foto’s van de hamilton geven mij ook deze indruk. De smiths daarentegen heeft echt een mooie vintage look en die lume :heart_eyes:

1 like

Ja die lume is boven verwachting en ik was verrast erdoor.
Nu koop ik geen horloges voor de lume maar als het erop zit moet het ook wat doen.
Bij die Hamilton is het echt na een korte tijd foetsie. Die Smiths kun je de hele nacht gewoon aflezen.

Maar persoonlijk vind ik het een goede keuze, niet het geijkte. Hier op HF krijg je al 100.000 x een skx advies als je ergens om vraagt. En die Hamilton is hier ook redelijk aanwezig terwijl die Smiths zeldzaam is hier.

Dus koop vooral wat je zelf wilt en niet wat anderen vinden, doe ik ook.

2 likes

Precies de skx’en vliegen je hier om te oren. Een unieker horloge scoort toch net wat meer punten bij mij, vandaar ook de Orient waar ik nog steeds viel plezier van heb. :slight_smile:

1 like

De vorm compenseert de 36mm een beetje, draagt imo meer als 37/38mm. En het is de real deal; military issued.


Laatste plaatje niet van mij. Puur even om de toffe achterkant te laten zien :slight_smile: De quarts modellen starten gebruikt zo rond de €100,- Ze worden sinds de jaren '70 gemaakt volgens mij. De vintage (handopwinders) zijn soms flink duurder.

3 likes

Dit zou mijn keuze zijn;

Marathon

2 likes

Ja dat trekt mij dan wel weer, dat het de real deal is. Ik ga nog even over dit horloge lezen.

1 like

De 30m wr is te laag voor mij. Wel een leuke suggestie!

1 like