Beste horloges tussen de 100 en 200 euro

Nieuw lukt dat ook wel hoor. Niet per se ‘modemerken’ maar ook gewoon Seiko 5, Swatch, Casio, etc. etc. prima uurwerkjes, leuke modellen in de line-up. Gewoon een dagje voor gaan zitten!

De vraag van TS is trouwens echt beter te beantwoorden als we een beetje te weten komen wat de stijl moet zijn. Netjes, sportief, kantoordingetje… :thinking:

Een paar merken die in die prijsklasse iets hebben: Orient, Citizen, Seiko, CWC, Dan Henry, Invicta, Casio, Pulsar, Certina, Tissot, Precista, Deep Blue.

Zelf vind ik de CWC G10 en de Precista PRS-10 erg toffe horloges.

Edit: Bulova! Bijna vergeten :slight_smile: . En ook een hele rits Russen (Vostok, Poljot en Raketa bijv.), maar daar ben ik niet zo in thuis.

1 like

Het was ook niet als commentaar naar jou bedoeld, maar meer als algemene opmerking hoe het er in elk topic aan toe gaat als er in de beginpost een max budget wordt opgegeven.

Duurt meestal niet lang voor er een ‘advies’ tot het verhogen van het budget komt.

Voorspelbaar HF :joy:

4 likes

Begrijp de romantiek van een automatisch uurwerk wel .
Bent dan toch een soort van verantwoordelijk ofzo .

Met een Seiko snzh53 of 57 kan je onmogelijk fout gaan .

Een leuke fossil moet zelfs voor een kleine 100eu al mogelijk zijn. Voor het geld zitten ze prima in elkaar, al wordt het op dit forum vaak neergezet als plakmerk.
Aan TS: het beste horloge, is het horloge dat je graag wil dragen. Aangezien dit voor iedereen anders is, is mijn advies eerst kijken naar wat je mooi vindt. Helaas worden horloges steeds duurder (of ons geld wordt minder waard, dan met doet voorkomen), maar voor je budget is best wat te krijgen.

1 like

Ik kom er ook maar even in:

:sunglasses:

1 like

Mee eens, maar de meeste die hier komen willen geen Fossil. Als je lang genoeg zoekt, kan je zelfs een nette Steinhart ocean 1 vinden voor 200 euro met Eta, zelos voor 140 euro met Miyota of EMG hlfe handwinder (zie fotolijst).

Ik zeg niet dat iemand het budget moet opkrikken. Geef alleen de beste tip om het maximale te krijgen.

Zie de reacties, allemaal Seiko 5 etc… Terwijl je zoveel meer kan krijgen voor 200 euro.

Voor het geld zijn ze prima. Ik heb ze gehad, zowel Fossil als seiko 5.

1 like

Ik heb tweedehands een mooie Tissot Le Locle automatic op de kop getikt. Verrassend genoeg ruim onder de 200 euro.

1 like

Op mp staan ze vaan voor 225-275. Met een beetje geluk lukt 200 euro.

De mijne ooit voor 225 verkocht in zeer goede staat. Dan heb je toch wat beters dan de zoveelste Seiko 5.

Op staal lukt niet voor 200. Dus het is aan de TS om goed te zoeken en te oriënteren. De kans dat je aan de hand van dit topic wat leuk vind is zeer gering.

Automaat Is niet beter dan quartz, pratisch gezien is quarts beter. Mechanisch is vooral voor de liefhebber van luxeproducten/ horloges.

Omdat ook ik de Seiko 5 leuk vind:

Of

3 likes

Orient duiker voor €175 of zo. Nieuw. Stalen band. 200m waterdicht en optisch fraai. Done deal.

3 likes

Veel reacties op de post van TS maar geen van TS.
Hoe is t @JuicyJos , stel je anders eerst even voor. :sunglasses:

2 likes

Dat is aan TS, aangezien dit een openbaar forum is zonder eisen aan het lidmaatschap. Dat gezever om dit soort topics vind ik een stuk vervelender dan nieuwe leden met een vraag die al vaker is gesteld.

Ik vind het geen gezever. Ieder zijn mening.
Maar als je een vraag stelt en ieder daar braaf op antwoord zonder enige reactie vind ik dat raar.
Ik druk mij nu mild uit.

2 likes

Goeie genade, geef 't wat tijd. Topic is 2 uurtjes geleden geopend, kan zijn dat TS nog geen internetverslaving heeft en van een biertje zit te genieten in de zon. :laughing:

4 likes

Haha good point :sunglasses:

1 like

Niet elk forum is zo actief en misschien heeft TS iets anders te doen. Het kan goed zijn dat hij vanavond weer eens kijkt en dan reageert op de gegeven antwoorden.

Mijn mening is dat het erg vervelend overkomt jegens nieuwe leden om op niet bestaande regels of verplichtingen te wijzen. Misschien is het TS enige doel om antwoord te krijgen op deze vraag. Dat is niet leuk voor groepsgevoel, maar wel iets waar dit forum een podium voor biedt.

Swatch: automaat en zwitsers. Lekker elitair.

1 like

Ah jammer, deze valt niet binnen het budget, het klokkie kost namelijk maar 70,- inclusief verzending, en dan heb je toch een automaat met 200WR en schroefkroon, dat is toch niet gek hè voor dat bedrag, maar misschien wil je wel helemaal geen duiker, zou je even duidelijker kunnen omschrijven wat je niet wilt, dan is het wat makkelijker zoeken voor ons, we denken namelijk heel graag mee hoor, succes ivm met je zoektocht.

7 likes

…wat een Irony! :wink:

Dit is weliswaar een quartz, maar toch … zijn geld meer dan waard! Erg ‘draagbaar’. :sunglasses:

4 likes

Casio m5610 voor die geweldige g-shock beater.

Daarnaast vind ik de huidige Fiffer de seagull 1963 ook een geweldig horloge voor veel situaties.

Duiker de skx natuurlijk.