Betrouwbare tudor informatie

Sorry je hebt gelijk 34mm ook nog ik had niet naar beneden gescrolled!

2 likes

Zoals hier onder al is aangegeven in 34mm is de date only er nog de date day is er in 36mm mijn excuus voor het incomplete antwoord.

2 likes

Ik denk dat ik hem heb gevonden; de 34mm date versie met champagne dial; 74000-0007. Bedankt allemaal!

3 likes

Een mooie! In zwart vind ik hem ook echt tof.

1 like

En? Ga je er eentje aanschaffen?

Mooi, ik liep met dezelfde vraag rond en @dennisyzf heeft toen inderdaad wat info geplaatst in het Tudor Only gedeelte.


Op het moment ben ik mezelf nog steeds aan het inlezen omdat ik er zelf ook graag 1 wil.
Ik vind alleen de band van de nieuwe uit HongKong minder mooi dan de oudere jubilee dus ben echt aan het kijken naar een oudere.
Overigens vind ik de Big block ook echt super mooi haha.

De volgende site heeft ook leuke info en ik hoop dat ze het nog verder gaan uitbreiden. Verder kijk ik veel op Instagram.
https://tudorcollector.com/
En een YouTube filmpje wat leuk is om te kijken.
https://youtu.be/5GbvU8J2IY8

1 like

Wel apart (oordeel na 30 sec door filmpje scrollen) dat ze een sub van marine nationale op staal hebben. Volgens mij hadden deze goed spring bars…
De andere met decommision papers is wel erg gaaf!

Edit zie er meer met docommission papers en losse springbar.
Onderstaande overigens wel heel slecht van tudor, service van een sub MN (gelukkig is de tritium dial niet vervangen) maar terug gestuurd met een tudor kroon ipv een rolex kroon😞

1 like

Ik had het filmpje nog niet helemaal gezien. Wel de podcast die erbij hoort geluisterd ook al interessant.

Jij gaf aan de ranger links te laten liggen maar dat is toch wel een leuk horloge hoor haha.
Maar op de Tudor collector las ik ook al dat een ranger met rode “ranger” tekst misschien niet bestaat of toch wel haha en de eerste op eBay die ik tegen kwam was met rode tekst :thinking:

Alles met rode ranger of met een “flair” uitlopende minutenhand klopt sowieso niet.
Vaak wel een echte kast en movement uit een prince model (vroeger had ranger geen eigen ref).
Rangers zijn vrijwel niet correct te vinden.

2 likes

Jammer eigenlijk, mooi horloge. Als je er 1 vind dan heb je wel iets speciaals. :slight_smile:

Wees gewaarschuwd dat de jubilee vinden echt een ramp is, de originele band is de 6248-19/20 afhankelijk van hoe breed de kast is. De 19 is makkelijker te vinden dan de 20. Heb zelf nu een hele nette two tone band gekocht waar ik het goud af ga halen om zo een perfecte stainless te maken. Wat je veel ziet is de 6251h band van rolex, deze is te herkennen aan de wat bollere links de tudor is platter namelijk.

1 like

Plus het gold plated van de oude Tudor banden slijt erg snel!

Des te makkelijker te verwijderen lijkt me dan hahaha

3 likes

voor jou een voordeel inderdaad

1 like

Zou je dit er af laten halen bij een juwelier met zuur of schuren lichtjes en alles afplakken?

Wat ga je met die two tone doen :thinking:

Haha dadelijk zoek ik er 1 en dan weet ik dat jij er een stalen van gemaakt hebt :wink:

Ik knap nu vaak af op de kwaliteit van de band. Het goud bladdert er bij sommige gewoon af.

Nou ik heb de two tone gekocht omdat die nog helemaal strak is en alle links heeft. Deze band is zo lastig te vinden überhaupt dus vandaar dat ik het zo doe nu hahaha.

Had je er al geen jubilee op zitten? Heb je hem al binnen? (Ik zag je gezocht post net) jij had die met de Linne dial toch? En uit 85 damn ben best jaloers man haha mijn geboorte jaar.

Wil je hem misschien ruilen tegen de limited edition Invicta pro diver Ben ff de ref. Kwijt :laughing:

Nee heb heel weinig met Invicta hahaha en ik heb op dit moment een andere 6248-20 maar die mist een link en is niet zo netjes als ik zou willen. Heb dus met mazzel een een eBay veiling gewonnen voor een mint two tone voor een denk ik hele mooie prijs.

1 like

Ah jammer, anders had je het natuurlijk meteen gedaan :wink:

Super mooie band. Misschien moet ik maar niet zo op de band letten en die later 1 los hopen op de kop te kunnen tikken.

1 like