Bezel lijkt scheef te staan

Meestal als het glas er eenmaal scheef ingeperst is dan is de glaspakking beschadigd en zit er een verdikking in de pakking waardoor het glas daar omhoog blijft staan.
Als dat het geval is dan zal er een nieuwe pakking in moeten om het glas er goed in te persen.

4 likes

Floris heeft helemaal gelijk, onder de glazen pers even dieper perzen zal het pakking materiaal verder op laten krullen en zichtbaar worden aan een zijde. In het ergste geval versplintert het glas…

1 like

Ja idd ja klopt.
Maar meestal is de pakking nog goed.
En nee tuurlijk niet meteen de pers erop, eerst de pakking checken.

1 like

En waterdichtheid niet te vergeten…

2 likes

Iemand enig idee wat het zou kosten om dit te fixen?

Hoe is dit ontstaan is mijn vraag, zo geleverd door Davosa dan retour voor garantie. Is het horloge ergens gerepareerd dan daar naar terug gaan. Nieuwe glaspakking erin en juist ondersteunen bij opzetten van glas.

Is gewoon slordig werk

2 likes

Geen idee. Ik heb het horloge tweedehands via het forum overgenomen en ik merkte dat de bezel op een gegeven moment niet goed draaide, dan weer wel dan weer niet. En toen keek ik eens goed naar het glas en zag ik dit. Ik weet niet of dit al aan de hand was toen in het horloge kocht of dat het probleem later is ontstaan.

Kan eigenlijk niet later ontstaan zijn, het glas moet er normaal met behoorlijk veel kracht ingeperst worden.

Kan alleen het volgende uitdenken: glas is er een keer uit geweest of vervangen en men heeft de pakking niet vervangen, bij grote onderdruk zou het dan iets omhoog gekomen kunnen zijn.

1 like

Hmm, ok…ik zal eens kijken bij een horlogemaker. Is er iemand op het forum die dit zou kunnen fixen eventueel voor een zacht prijsje?

Het komt ook wel eens voor dat als je het glas net perst (met glas pakking) het glas iets terug komt. Ik check altijd later nog even en pers na. Kan goed zijn dat dat hier gebeurt is.

1 like

De pakkingen verouderen ook en worden nogal eens vervangen als het horloge weer waterdicht wordt gemaakt.

Even niet goed oppassen bij het inpersen en hij zit scheef.
Ik zou sowieso een nieuwe pakking laten monteren en het glas opnieuw laten inpersen.

1 like

Dit zou ook af-fabriek kunnen zijn. Ik heb al vaker horloges gehad waarbij nieuw uit de verpakking het glas scheef in de kast zat.

1 like

Thanks voor de tip. Ik heb gisteren even rondgevraagd bij een paar juweliers maar ze zijn er altijd zo vaag over wat er nou gedaan moet worden, wat het nou kost, hoe lang je het horloge kwijt bent etc.

Heeft iemand toevallig een tip qua juwelier, of is iemand handig om het voor mij te doen? Ik vind het super irritant, temeer omdat dit mijn favoriete horloge is geworden de afgelopen maanden :frowning:

Waar zit je?

Er is meen ik een lijstje met betrouwbare/goed horlogemakers op dit forum.

Persoonlijk ben ik zeer te spreken over Bart.

EDIT: veel zal ook afhangen van wat de horlogemaker moet aftikken bij de leverancier van het pakkinkje.
Bij een duiker zal die wellicht anders (dikker/groter) zijn dan bij een meer dressy horloge.

1 like

Ik zit in rdam…ik zal eens kijken of ik hier wat kan vinden qua horlogemakers. Thanks!

1 like

Hier de lijst met op het forum bekende horlogemakers:

1 like

Thanks!!!

1 like

Of dirk oskam op de slinge, zijn ook veel mensen enthousiast over.

1 like

Die zag ik inderdaad al. Ik heb peterlc een bericht gestuurd inmiddels, kijken wat hij zegt.

Groet

Peter weet volgens mij uitstekend wat hij doet.
Zou ik zo durven inschakelen.

2 likes