Bezoek Uhrenmuseum Ruhla

Mooi verslag! :thumbsup:

Een Thiel was mijn eerste vintage horloge
:grinning:

Heel leuk reisverslag :thumbsup: Bedankt voor het delen .

mooi mooi

Heel leuk om te lezen en prachtige foto’s. :thumbsup:

Leuk verslag, dankjewel!

1 like

Wat een leuke verhaal :thumbsup: en meteen ontnuchterend :sob: omdat ik deze ASEIKON 23 vorige week gekocht heb in Frankrijk voor volle een €8 :confounded: en dacht kassa :confetti_ball: :joy:
Groeten en een goede weekend
Iwan :motorcycle:

1 like

Hij is in een erg mooie staat

1 like

Per ongeluk penankers kopen is een les die je gewoon door moet maken.

2 likes

Ach, ik heb penankers die gewoon erg keurig op tijd lopen en niks onderdoen voor steenanker uurwerken.
De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat dat meestal wel penankers zijn die wel robijnen lagertjes hebben en daar vallen de Ruhla’s niet bij.
Alhoewel er ook erg veel Timexen uit de 70s zijn die belachelijk nauwkeurig lopen en dat ook zonder robijntjes.

3 likes

Fijn informatief verhaal van de ware liefhebber! Dank je.

Leuke foto’s en leuk verslag!

1 like

Ik ben van 1956 en als jongetje zag ik op de markt grote partijen horloges te koop voor weinig van het merk Aseikon. Voor mij waren het gewoon horloges met een fake naam, namelijk het moest als Seiko klinken. Altijd gedacht dat die uit het verre oosten kwamen.

Tegenwoordig is dat een waarheid als een koe: fake komt uit China, maar zij zijn daar inmiddels zo goed in geworden, dat de grootste horlogeindustrie eigenlijk Chinees is. Van rommel tot puik, ze maken van alles.

2 likes

Ben er vandaag even langs geweest opweg naar mijn afspraak in Dresden.
Zag op de Autobahn afslag Ruhla dusss :grin:
Mooi om te zien dat de gebroeders Thiel voor veel techniek in de regio gezorgd hebben want het barst er van de technologie bedrijven.

Had helaas maar een kwartiertje,volgende keer het museum maar eens bezoeken.

Mijn seikotje was erbij,ook een historisch merk.

Rommelige vitrines binnen,fotograferen werd niet op prijs gesteld :grimacing:
Ohja,Junkers loopt dus ook via Ruhla.

Hier kun he zien dat het van oorsprong een machinefabriek/smederij was,niet het beeld wat je bij een horlogemaker verwacht :thinking:

6 likes

I live next to Ruhla and got this LCD watch. It seems similar to the one at the Ruhla museum.


afbeelding

9 likes

Ik heb meerdere RUHLA horloges. Één ding kon ik niet direct vinden .
Sommige horloges hebben Ruhla UMF op de wijzerplaat maar ik heb ook een tweetal met RUHLA JMF. Anybody?

Prachtig verhaal, bedankt! En dan de naam “Aseikon”, hoe kom je erop. :rofl:

Heb je er een foto van ?

Ze hebben ook Acitizeno :wink:

2 likes

Zeker! Wat een mooi verhaal, dit maakt het HF een fijne plek.

1 like