Bijnamen van horloges, hoe komen ze er aan?

Maar waarom dan Hulk die was toch sterk,groen en lelijk?

Heerlijke klok.

2 likes

:joy:
Groener dan groen is bijna niet mogelijk.

Hmmm… Mij lijkt de kermit met de ceramische lunette van de hulk een hele mooie combinatie.

Mee eens! Ik heb een SKX171, ben geen uitgesproken Seiko fan maar helemaal weg van het ding. Suggesties zijn welkom :smile:

Edit: is ‘Seiko icon’ een idee?

Ik doe met je mee!

Door internet natuurlijk :wink:

Grt.

Ik zie dat @Victor_1 er pas een heeft overgenomen van een forumlid.

Vind het een origineel ontwerp.

3 likes

Misbruikt? Hoe dan?

Je kunt het wel eindeloos hebben over een bijnaam, maar de acceptatie ervan kun je in een vrije samenleving niet echt sturen en is grotendeels ongrijpbaar. “Elke orkaan begint bij de vleugelslag van een vlinder” maar je kunt geen orkaan beginnen door een uur lang naar het oosten te blazen. En je kunt wel met 100 man met gele sjaaltjes en petjes naar een EK wedstrijd als Nederland speelt, iedereen blijft oranje dragen.
Leuk onderwerp :slight_smile:

“007” is verstandelijk wel leuk, maar in de praktijk zeg ik gewoon “SKX”. Ook omdat je dan een “009” kunt bedoelen. Niets mis mee.

De 55 Fathoms

2 likes

Omega Speedmaster “Mark 4.5”, Omega noemt het zelf een Speedmaster Automatic. Deze heeft ooit die naam gekregen omdat het de kast van de Mk. 4 heeft en het uurwerk dat in de Mk. 5 zit. Ik meen dat de naam verzonnen is door wijlen Chuck Maddox maar ik kan dit niet met 100% zekerheid achterhalen.

3 likes

Waar is dat dan op gebaseerd ?

Op de waterdichtheid (55 fathoms = 330 feet = ca. 100m)

1 like

Bij elke ouwe Seiko lcd staat zolangzamerhand “James Bond” op Ebay, omdat ie ooit ééntje droeg in een film. Veel seiko’s met grote kasten heten “UFO” om de aandacht te trekken. “Pogue”. “Turtle” “Apocalypse now” enz. meestal in hoofdletters met “RARE” en “MINTY” erbij.

Is een knipoog naar het origineel: Blancpain 50 fathoms. De extra “5” komt van het vijfje van Seiko

4 likes

Dit is enige ‘echte’ Jedi - de 145.024:

Het is een bijnaam die aan het horloge gegeven werd door de inmiddels overleden Omegakenner en -verzamelaar (en Star Wars fan) Chuck Maddox: http://chronomaddox.com.

De ander twee horloges waar @MartijnV op doelde, noemde hij Anakin Skywalker (de gepolijste stalen) en Darth Vader (met een zwarte wolfraamcarbide laag):

Dankzij een vergissing in de beroemde Omegamania veilingcatalogus uit 2007 wordt de 176.005 (een tv-dial Seamaster Chrono met het 1040 uurwerk) tegenwoordig ook wel Jedi genoemd. Dat is echter onterecht.

3 likes

Seiko Turtle

1 like

Da’s meteen ook wel een hele mooie variant :thumbsup:

Komt me bekend voor, Ron :slight_smile:

2 likes

Eh, was dat niet omdat deze Seiko moet lijken, oeps, een homage is, op de Blancpain 50 fathoms?

Die extra 5 hebben ze er gewoon bij gesmokkelt omdat het om een Seiko 5 gaat.