Black Friday overval op de AliExpress

Mijn god wat een bak ellende deze horloges. Wel erg hard gelachen weer waarvoor dank!

6 likes

Welkom op dit forum. Ik heb ook zoā€™n Chinese periode gehad, waardoor ik nu thuis nog een stuk of 30 Chinese horloges heb liggen. :sweat_smile:
Ben er een beetje op uitgekeken, maar verkopen is onmogelijk / zinloos, dus sommige draag ik gewoon nog af en toe. :thinking:

Die Soki heb ik ook, groeten van de mijne. :wink:

2 likes

Welkomā€¦ ik heb genoten van je verhaal. Er zijn mindere grote verhalen geweest over veeeel duurdere horloges dus thumbs up en kom vooral met een vervolg.

Nu weet ik ook waarom Sinterklaas niet met de stoomboot is gekomen, die heb jij nodigā€¦ hahaha
Dat wordt lachen als ze 1 voor 1 binnen komen.
Je sprak trouwens over de Tevise en gok dat je deze bedoelt.

Let vooral op de briljant slechte spellingscontrole op de wijzerplaat. Een grappig horloge voor de prijs van 18 euro bij Gearbest (bij gearbest krijg je het doosje er ook bij).
Af en toe probeer ik zo een horloge nog wel eens. Niks serieus gewoon even lol hebben.

Mocht je na die lawine van horloges en reviews schrijven een stapje hoger willen gaan qua prijs (ongeveer 50 euro) en een behoorlijke stap in kwaliteit en je komt erachter dat je duikers wel leuk vindt dan wil ik je hierbij even voorstellen aan een geweldig horloge voor die prijs.

Casio MDV 106 Marlin. Serieus goede kwaliteit voor die prijs, 200m waterdicht en een mooi design.

En daarnaast wilde ik nog even delen dat mijn start van mijn horloge gekte niet alleen bij Aliexpress was maar ook bij Kickstarter crowdfunding site. Zoals deze 24 uurshorloge van Jacopo Dondi voor 150 euro

Of deze van Castle met een Titanium kast, NH35 uurwerk, 120 click bezel, saffier glas en 10ATM waterdicht voor 140 euro (serieus weinig geld voor dit soort specs) En ik ken het merk, goede bouwkwaliteit.

Als laatste moet ik even nog herhalen wat al is gezegd, Seiko heeft enorm veel keuze in de instapversie van seiko 5jes en dat is ook heel veel kwaliteit voor een goede prijs

Ik zou zeggen leef je uit, geniet, lees vooral hier veel op HF en ik zie je volgende verhaal graag tegemoet.

4 likes

Klopt. Geldt natuurlijk voor veel meer producten (dan waar je weet van hebt). Onvermijdelijk, maar om nou bewust Aliexpress leeg te kopen gaat me wat ver. We consumeren onszelf sowieso naar de vernieling.

7 likes

Dat hoopte ik ook toen ik begon met lezenā€¦

Dit was mijn AliExpress ervaring :joy::

imageimage

(horloge was niet van mij maar van mijn huisgenoot destijds)

4 likes

Ik ben bang dat dit niet het geval is, tenzij @anon50762135EV ook jarenlang de forumtrol is geweest van diverse mountainbikefora

1 like

Yup. Mensen geven geen k@*te om een ander. Als je al die vette zeugen met witte leggings de Primark ziet binnen lopen, om vervolgens met zakken zooi voor 50 euro weer naar buiten te lopen. Helemaal blij! Dat daar een hoop mensen voor krom hebben gelegen, boeien! Want ā€œdan kun je nergens meer wat kopenā€. Hetzelfde voor een horloge dat voor 5 euro helemaal uit China op je deurmat ligt. Dat kan gewoon niet. En het kan gewoon niet anders dan troep zijn dat gemaakt is door mensen die betaald worden met een stuiver en een zak navelpluis. Maar, lekker goedkope zooi blijven kopen, mensen! Is goed voor de wereld :v:

20 likes

Welkom hier!
Die Genowa is btw een mooie Invicta hommage :+1:t4::joy:!!
Verder heb ik het (nog) niet gelezenā€¦:wink:

Handje rijst en een pakje slaagā€¦

werknemers van rolex hebben dan een loon van 1000 euro per dag, als het het zo gaan vergelijken.

1 like

Zonde van je geld en zonde van iedereens tijd.

2 likes

Gewoon een normaal loon volgens een CAO ook goed?

Sorry hoor, maar dit soort zooi vind ik zonde van materiaal, energie, co2 uitstoot en ga zo maar door. Afgezien van mogelijke kinderarbeid.

1 like

Een combinatie van 3 woorden die ik niet gedacht had ooit zo tegen te komen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Mee eens!

1 like
2 likes

Mand 2šŸ˜‚

Vooral deze docu van de VPRO is een eye-opener. Ik zou zeggen, ga er even voor zitten en dan begrijp je waarschijnlijk aan het einde dat je ā€˜jezelf arm kooptā€™.

Beter door sparen voor iets goeds voor een eerlijke prijs.

11 likes

Welkom en veel plezier op ons mooie forumā€¦

1 like