Blote armen straatbeeld, horloges kijken

Eindelijk mooi weer. Gekleed in polo op de fiets naar de supermarkt vlakbij op hemelvaartsdag in een nette nieuwbouwwijk. Gemengd publiek, jong, oud, student, scholier, een schilder in overall etc.
Ik schat dat 85% korte mouwen droeg, het is hier geheel zonnig en nog een graad of 20. Korte broeken en zomerjurkjes.

Even grof alle mensen geteld die ik daar zag, ca 150 mensen gezien inclusief op straat een aantal. Score: Eén Apple watch op bruin leer. Eén horloge op de pols van een Indïer (sprak Hindi met zijn gezelschap, zéér waarschijnlijk uitwisselingsstudent). (Onbekende chrono, zeer vermoedelijk Seiko of Citizen). Dus 2, of eigenlijk één stuks :wink: buiten die van mezelf.
Verder nul horloges. Volgens mij is het minder dan zeg 5 jaar terug.

Je kunt toch ook gewoon op je mobiel kijken hoe laat het is?

1 like

Veel mensen gezien dan, jij woont zeker in de stad? :wink: als ik naar het dorp fiets ben ik 30 min. onderweg (wind mee) en dan kom ik maar een handjevol mensen tegen.

Ik let er meestal niet zo op maar een paar jaar terug tijdens een evenement in het dorp een Rolex gezien bij iemand die aan en tafeltje naast me zat te eten en bij een cassiere bij de Lidl daarvoor een nep-Rolex gezien. Enige keer dat het tot een praatje is gekomen was toen ik bij een juwelier in de vitrine stond te kijken toen er een oudere meneer naast me kwam staan en kritiek had op de grote horloge’s van tegenwoordig. Toen liet hij me zijn vintage Omega zien. Even kort een gesprekje mee gemaakt.

Kan deze meneer aub een ban krijgen :wink:

8 likes

500.000+ mensen hier.
Het gros is aan het mobieltje vastgegroeid.

Grt.

Nul horloges? Ik was vandaag bij een rit van de MG carclub en ach, dan zie je nog wel eens wat. Het merendeel van de rijders had daar een horloge om, meeste quartz zo te zien aan de dikte en opmerkelijk veel goud op goud. Ik vind 't niet zo fraai maar a la. Ik had zelf overigens mijn moto 360 op cognac leer om met een MG-specifieke wijzerplaat.

met mooi weer is het voor mij rokjesdag ipv klokjesdag…

11 likes

Hee! Je kunt toch wel 2 dingen tegelijk! :watch: :dress:

1 like

true true…

Als ik de meeste om mij heen mag geloven, zijn wij een uitstervend ras…

Aan de andere kant worden horloges voor steeds meer mensen beleggingsobjecten, beter als negatieve rente op je geld. In Duitsland zouden al veel klanten bij de grijze handel puur voor belegging kopen. Zou kunnen, je betaald daar ook belasting over je winst op de beurs…

Gisteren tijdens het bevrijdingsfestival in Haarlem forumlid @automaatje tegen gekomen. Hebben nog even gekletst over onze hobby en beider horloges…

1 like

Off topic: Met dit weer kijk ik meestal niet naar de armen, maar andere lichaamsdelen :blush:
Of juist dat mensen ze afdoen want anders kleurt het niet bij onder het horloge, wat vrij logisch is.

On topic: het leuke meiske bij de juwelier had vandaag een ICE watch om :confused:

Super tof om eens iemand van het forum tegen te komen, ik spreek niet vaak iemand aan op zijn horloge maar als ik een rubber b zie, moet het haast wel een liefhebber zijn.

Leuk je gesproken te hebben!

1 like

Het valt me inderdaad ook op dat men minder vaak een horloge draagt.

Vintage horloges zijn volgens mij hipper dan ooit. We zijn zeker geen uitstervend ras, veel mensen delen alleen onze hobby niet.

Zat op.het terras naast een man met een submariner

Vandaag naar de apenheul geweest. Druk dat het daar was! Zag iemand met een Damasko op een Nato. Mooi ding! Nooit in het wild gezien. Verder niet zo veel bijzonders.

Typisch Nederlands minimalisme… Ik loop al wat weken door China nu en wat opvalt is: 1) De Smartphone is hier een eerste levensbehoefte, meer nog dan bij ons 2) mannen dragen horloges en bij voorkeur mechanische…

Toch zou de industrie er wel wat meer aan mogen doen vind ik om ook aan het jongere publiek uit te leggen dat een mechanisch horloge om je pols een must is.

De score van een retourtje supermarkt hier, veel horloges gezien:
1 SD4000, 2 Breitlings, 5 oversized fashion watches en 10+ smart watches
Het valt me nu pas op hoe populair zo’n smartwatch eigenlijk is, of ligt dat aan het vinex publiek?

1 like

Recentelijk nog naar Apenheul geweest @anon50762135EV?

2 likes