Blote armen straatbeeld, horloges kijken

Wat een afknapper zeg. Dat kost toch punten

Ik zag daar gisteren een aap met precies zo’n klok. Heb ik maar afgepakt leek mij wel zo veilig.

Daarna deze foto gemaakt:

3 likes

In welke sociale context neem jij dat waar? @Griffin ziet veel horloges op een MG carclub, en dat is niet raar natuurlijk. Mensen met een passie voor techniek en historie, beter wordt het niet als je horloges wilt zien zou ik bijna zeggen. Ook zal de leeftijd wat hoger liggen dan bij een Volkswagen ratlook en surfin’ busjes evenement. Ik verwacht daar weinig horloges. Misschien net een paar meer dan in de Jumbo waar ik was.

Ik denk ook dat hier minder horloges worden gedragen dan in de ons omringende landen, en dan in de USA. Ook daar spreekt men op buitenlandse fora (ik lees watchuseek en uhrforum met name) over minder horloges, maar wat ik zag op die dag, Ă©Ă©n quartzhorloge op ca 150 mensen, is wel heel laag. Ik denk dat de gemiddelde Afrikaanse provinciestad hoger scoort. (qua aantallen :smirk: )

Dat is dan een opmerkelijk verschil met mijn waarneming. Heb je een grove indicatie van hoeveel mensen je ongeveer zag?

Ik denk wel dat vintage horloges steeds meer in handen komen van steeds minder mensen. Ik probeer te beredeneren of dat voor meer of minder prijsstabiliteit gaat leiden maar dat is lastig te zeggen. Hoe kleiner die groep, hoe instabieler zou je zeggen, maar het is wel een goed geïnformeerde groep die niet snel iets (ver) onder de prijs verkoopt. Verzamelaars zijn bijna altijd ook (of alleen maar) verzamelaar uit passie, in plaats van alleen belegger. Men zal niet snel collectief gaan “dumpen”.

De Rolex bubble is lastiger te benaderen vanuit deze redenatie, een groot aandeel is in handen van niet persĂ© passionele bezitters (zeg maar de kopers voor wie een Rolex aanschaf meer een aankoop is uit prestige overwegingen is etc.). Maar wat deze groep gaat doen de komende 10 jaar is lastig te voorspellen. Horlogeliefhebbers (en verzamelaars) zullen zich niet veel anders gedragen dan vintage verzamelaars in het algemeen. Het is niet onwaarschijnlijk dat de “niet liefhebbers” deels hun bezit te gelde wil gaan maken als hun Rolex jaren in de la ligt (door smartwatchgebruik of kale pols syndroom), maar liefhebbers zullen toch wel in de rij staan om deze horloges liefdevol op te nemen. Dus geen bubble burst.
Andere redenaties?

De prijzen van vintage horloges liggen hoger dan ooit. Dit heeft te maken met vraag en aanbod.

Je ziet niet veel vintage horloges in het straatbeeld. Maar over de hele wereld genomen is er toch best een grote groep die er interesse in heeft en het lijkt me niet dat die groep snel kleiner gaat worden.

Ok, ik vond de term “hip” niet in het verlengde liggen van hoge prijzen.

Ok, ik bedoel in dit geval met hip, dat ze gewild zijn, populair etc.

Gister 10 minuten door de grote winkelstraat hier gelopen.

Het valt me op dat heel veel jongere geen horloge dragen. Belangrijkste spots, 2 subs een colt (echt???), een speedmaster en de leukste vond ik toch wel een Tudor heritage chronođŸ‘đŸ»

Mijn baas die steevast z’n breitling B2 draagt kwam vandaag doodleuk binnen met een rode icewatch
 We zullen het hem maar vergeven zeker ?

Bugatti’s zijn enorm in waarde gestegen (denk: miljoenen euro’s). Toch kun je verdedigen dat Bugatti bezit niet “hip” is, “niemand” heeft zo’n ding immers. Ze zijn alleen populair bij een (zĂ©Ă©r) kleine groep.

http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2014/03/16/299938/big_thumb_09ad7b489e65310d2dd00d107d98243f.jpg
Maar laten we maar ophouden over het lastige begrip hip ok? :smile:

Het valt me op dat jullie meer spotten dan ik. Zoveel regionale variatie verwachtte ik niet.

En dan is de Bugatti Atlantic wel heel bijzonder, want er zijn er nog maar twee van, eentje staat in een museum en de ander is van Ralph Lauren. De doelgroep is er wel, het aanbod alleen niet


Ik vind je een zeer hippe kerel als je een bugatti hebt.

Ik tot dusver Ă©Ă©n roze slipje gezien. Je gaat met dit weer toch niet naar een pols kijken! :yum:

1 like

Da’s mijn vriendin, die ligt hier naast me op 't strand!

OK, vandaag het centrum in geweest en daar véél meer aan de pols gezien. Misschien wel 10 keer zo veel horlogedragers, ik vond dat wel opmerkelijk. Niets leuks om te vermelden verder.

Op Ameland nu. Veel plakmerkequivalenten (scrabble iemand?), fossils, modemerken. Mooiste wat ik heb kunnen spotten was een Omega Aqua terra blauwe dial :slight_smile:

Cartier, vintage submariner naast me, er loopt genoeg moois rond in Amsterdam en op de terrasjes.

Met Bevrijdingsdag een sub en een Seamaster bond gezien bij de ijssalon hier in de buurt.
Onbewust kijk je toch altijd even wat je mede mens voor een horloge om heeft😏

Zo zeg, jij durft

1 like