Boeken over horlogereparatie voor beginners

Zijn er voor de beginner nog andere Nederlandstalige boeken die hiermee te vergelijken zijn… ? -Die Armband- und Taschenuhr in die Reparatur - Jendritzky/Stern/Heyt (2004) of is dit toch een van de betere boeken…?

1 like

Ik heb er een paar liggen en zal ze eens opzoeken, maar of ze NL-talig zijn…

1 like

Dat zou super zijn.
Duits en engels gaan me ook redelijk goed af maar is toch net iets moeilijker lezen vooral als het over specifieke termen gaan…:wink:

Ik zal zo eens kijken wat ik in mijn bibliotheek heb staan…

In mijn ogen, zeker als je de Engelse taal beheerst, is het boek “watchmaking” van George Daniels een must have

3 likes

Bijbel watchmaking” van George Daniels

3 likes

Niet mee eens. Dit boek gaat veel te diep op de materie in, en is echt bedoeld voor mensen die onderdelen van het uurwerk zelf willen fabriceren. In het Nederlands dan toch de Jendritzky - hoewel wat verouderd inmiddels, er is een recente heruitgave die ook qua lay-out mooi opgeschoond is, maar in het Engels (of Frans, Duits; all drie te bestellen) is het boek op de 1-na laatste foto echt super.

Wordt op de Wostep-opleidingen gebruikt, en ook bij mijn opleiding. Is wel duur, en niet zo makkelijk te krijgen - inmiddels wellicht beter, nog niet gecheckt.

Edit - Cousins verkoopt 'm; 105 pond ex BTW, ex porto. Dan heb je wel wat…

:+1:

Dat boek met de blauwe kaft van Generale Ressorts gebruik ik veruit het meest. Is DE opwindverengids. Ik had op Cousins een van de allerlaatste NOS exemplaren. Heel blij mee…

6 likes

Practical watchmaking van Donald DeCarle is ook absoluut een aanrader! Niet duur en zeer geschikt voor iemand die wil beginnen met repareren.

Het boek van George Daniels is prachtig maar mijn inziens veel te complex voor een beginnende horlogemaker.

5 likes

Als je het boek van George Daniels toch wil hebben:


In Duitsland een stuk goedkoper…

3 likes

Ik doelde niet op de Daniels… :slight_smile: …die inmiddels inderdaad herdrukt wordt en redelijk betaalbaar is geworden. In de tijd dat-ie niet leverbaar was, liepen de prijzen enorm op. Een echte bubbel dus…

1 like

Sorry, my bad :flushed:

Als je van prachtige technische tekeningen houdt, is het WOSTEP boek wel een hele mooie, al is het maar voor de ‘heb’ :yum:

Maar het is geen handleiding voor den beginner…

1 like

Bedankt voor de reacties en tips.
Kan ik aan de slag gaan met lezen!

Ook in de archive gedeelte kijken : er is een hoop lijst gratis boeken :wink:

3 likes