Boeken over horloges

Hallo,

Ik ben opzoek naar leuke Nederlandstalige boeken over horloges. Kent iemand een aantal goeie boeken met interessante info en mooie plaatjes? :nerd_face:

1 like

Zijn er nog bepaalde merken die je interesseren? :nerd_face:

3 likes

Merken? Het liefst iets wat gericht is op de vintage markt.

Zakhorloges ?

image
Ik ken niet zoveel boeken in NL geschreven…

Volgens mij zijn dit best oude titels. Zijn er ook boeken die vrij recent zijn geschreven over oude horloges. Mag ook in het Engels geschreven zijn.

1 like

Hier heb ik veel goede dingen over gehoord! :+1:

1 like

Ik heb het echt geprobeerd op Bol.com, maar ik viel in slaap bij het zien van de titels van de boeken over horloges.

Ik ga deze maar eens bestellen, want Bill Bryson is een baas, en naar Pfeijffer ben ik bloednieuwsgierig.

1 like

In Engels zijn er meer.
Wat voor boeken zoekt je ? Er zijn veel verschillende themas.
Ik heb pas begonnen deze te lezen.
image
Een paar hier :

Een andere paar gratis hier :

2 likes

Dit is een absolute aanrader

Voor €25,- geen geld en geeft een inkijkje in merken en historie en tevens indicatoren om een vintage horloge goed in de tijd te kunnen plaatsen.

1 like

Ik ben halverwege. Het boek blijft me aantrekken en afstoten.
Ik vind zijn schrijfstijl zowel hard werken om door te komen/aandacht vast te houden als aantrekkingskracht uitoefenen om het boek toch steeds weer op te pakken…
Edit: Pfeijffer dus…

@Chillekasper excuus voor het off topic!

Ander cadeautje was dit boek. Heb hem vandaag binnen. Echt geweldig al die leuke horloges die voorbij komen. Natuurlijk ook leuk al die info! Echt heel erg bedankt voor de tip!:ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Volg even mee, kom meestal niet verder dan Engelse boeken die ik vind.

1 like

Als je iets Nederlandstaligs zoekt dan moet je dit boek echt bestellen. Ook maar een beperkte oplage. Maar wat ik tot nu toe lees is echt mooi en niet alleen maar Rolex of Patek. Voldoende over kleinere en onbekende merkjes! :blush:

1 like