Breguet's bijdrages aan de ontwikkeling van het horloge

Ontegenzeggelijk is Breguet dè belangrijkste inspiratiebron voor de horlogeindustrie geweest… en nog!

Hieronder de belangrijkste uitvindingen van Breguet:


Eén voor eén complicaties die nog steeds toegepast worden in horloges van welk merk dan ook…

De eerste Chronograaf

De Breguet-spiraal

De eerste toegepaste siderische complicatie

Voor alle complicaties heeft Breguet gave hoofdstukken gemaakt die je hier kunt vinden:
-> Link

6 likes

Thanks!!!
Weer wat geleerd!!

1 like

Ik weet niet of de spiraal van mijn vrouw van Breguet is, maar dat ding heeft de wereld een hoop briljante kinderen onthouden…

1 like

haha :slight_smile:
toch een iet wat andere vorm :slight_smile:

Die dachten na 1820 van: ‘Zo, doe maar even rustig aan, gaan twee eeuwen later wel verder met innoveren’

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

ah kijk dat laatste is zeker waar!!!

Breguet is niet de uitvinder van de spiraalveer, dat was onze eigen Christiaan Hugens, Breguet was wel verantwoordelijk voor de Breguet spiraalveer, met de opstaande winding voor hogere nauwkeurigheid.

De reden dat men is opgehouden met de vroege automaten is dat een zakhorloge veel te weinig beweging krijgt om tot een efficiënte energiewinning te komen. Dit werd pas een serieuze optie met de introductie van het polshorloge met Harwood als voorloper.

2 likes

Prachtig, helaas voor mij onbereikbaar, merk. Op het HF wordt te pas en te onpas over historie gepraat, maar hier hebben we het echt over de ontwikkeling van horloges.

Prachtig:

3 likes

Ik vind het altijd wel leuk dat de stijl van Breguet ondanks alle nieuwe snufjes steeds klassieker dan klassiek is gebleven…

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.