Breitling b55048 onderhoudsbeurt

Ik heb een Breitling b55048 en deze loopt niet meer goed ondanks nieuw batterijtje. De horlogemaker heeft het uurwerk nagekeken en geconstateerd dat deze schoongemaakt moet worden. Echter kan hij niet aan onderdelen komen als er wat gebeurd tijdens het schoonmaken. Er is ook een bepaald platform voor horlogemakers maar ivm te veel moeite wil hij daar niet aan beginnen.

Weten jullie een horlogemaker die dit zou kunnen en wat ongeveer de kosten zijn?

Ik woon in de omgeving van Den Haag.

Alvast mijn dank

Koster en Zonen,
Paul van Zeeland enz. Zij hebben ook onderdelen.

Kosten zijn hoog.

Met vriendelijke groet,
Inca

Wat werkt er eigenlijk niet goed aan het horloge?

Klokje loopt niet meer op tijd en staat af en toe stil
Op site van Koster en Zonen staan helaas geen prijzen meer.

Volgens mijn horlogemaker is het klokje vuil. Hij heeft dit gezien adv een microscoop (of zoiets)

Via deze link: https://www.breitling.com/en/service/

en dan op ‘Maintenace Prices’ klikken.
Er komt een onderhoudsprijslijst in het Nederlands.

Met vriendelijke groet,
inca

Bedankt
Valt schoonmaken onder deelreparatie?

Ik was al even aan het kijken wat een compleet vervangend uurwerk zou kosten maar het lijkt er op dat je een tamelijk zeldzaam uurwerk in je horloge hebt zitten, een Piguet MecaQuartz 1270. Mijn eerste advies is gewoon bij een Breitling Service Center afgeven, en de ongetwijfeld forse rekening betalen. Anders zou je even een rondje uurwerkmakers moeten bellen of ze dit uurwerk/onderdelen eventueel op voorraad hebben, dan ben je waarschijnlijk wat goedkoper af.

Ga ff bij Alpin langs hier in de Palace Promonade aan de Boulevard

Onderdelen van Breitling zijn al jaren niet meer, voor de niet ingewijden, verkrijgbaar.
Ook de toeleveranciers van Breitling binnenwerken leveren niet aan niet Breitling gecertificeerde uurwerkherstellers.

Functioneel vergelijkbare horloges zijn soms zeer moeilijk weer samen te bouwen, omdat er tussen de platines soms 18 tandwielen enz. zijn ingebouwd, waarvan 4 rotors, die moeten alllemaal schoon gemaakt.
Maar daarna ook weer tussen die twee platines geplaatst worden. Dat is niet eenvoudig.

Het kan natuurlijk zijn dat dit uurwerk meer gesegmenteerd is opgebouwd.

Met vriendelijke groet,
Inca

Het doet me elke keer weer zeer dat Breitlings zo vaak economisch total loss beschouwd moeten worden door de enorme kosten van een servicebeurt.

Het betreft inderdaad een Piguet MecaQuartz 1270 uurwerk.

Dus behoorlijk complex en dus prijzig wat onderhoudskosten betreft.

Dat zijn nou eenmaal de risiko,s met een horloge uit de duurdere klasses.
Ik zou om te beginnen hem gewoon inleveren bij Alpin. Die sturen hem dan op en dan hoor je het vanzelf wel.
Na een full service krijg je hem wel als nieuw terug.
Denk dat het het wel waard is voor een Headwind Jetstream.

Ik zie hier veelvuldig staan ‘hoge prijzen’, maar hoe hoog is dat dan? Ik was voor mijn Rolex laatst 700 Euro kwijt, vond ik ook fors, maar je kan er dan wel weer járen mee vooruit als het goed is. Kan me voorstellen dat zo’n Breitling nog wel goedkoper is voor een service, een Euro of 350 oid?

Het lijkt er op dat Breitling een forse premium vraagt voor onderdelen waar ze er zelf nog maar weinig van hebben, een nieuw E-block van een quartz kost daarom bijvoorbeeld 540 Euro, maar door een verplichte service daar aan voorafgaand van bijvoorbeeld 280 euro wordt dat meteen een dure grap. Maar goed, misschien valt het mee, ik zou hem bij Paul van Zeeland langs brengen en een kostenloze inschatting laten maken.

In 2013 offerte gevraagd (niet door mij) om een B1 te servicen bij S&C.
Het horloge is opgstuurd naar Koster & Zonen.

Daar kwam onderstaand bericht via S&C op terug.

Een servicebeurt €420.- en mocht er een e-bloc vervangen moeten worden €840.-

Met vriendelijke groet,
Inca

Sodeknetters, dat is wel erg duur inderdaad.

Dit klokje is van mijn vader en heb geen idee wat nog de waarde hiervan is. Het gaat om een B55048 Type 2546

1 like

Breitling zelf rekent hiervoor 480 euro… :flushed:

Klik eens op onderstaande link.
Michel ten Berge uit Enschede heeft voor enkele leden geweldig werk verricht.
Vraag eens een prijsopgave op. Doet veel Breitling.
Misschien effe googlen op ? Movements Watch Service in Enschede.

Over de waarde kan ik je geen informatie geven, maar vindt hem wel heel mooi !