Breitling Superocean II 42 versus Breitling Superocean Heritage II 42

Met afstand de SOH, een stuk rustiger!
Die hele lappen tekst op de wijzerplaat van de SO icm de getallen… niet mijn cup of tea.

1 like

Breitling zonder wing is geen Breitling :rage:
De identiteit en historie van het merk is teniet gedaan met de nieuwe koers

2 likes

Net even bij de juwelier binnen gelopen en er een om de pols geslingerd. Het was een 46mm. Veel en veels te groot, maar voor het idee wel even goed om te bekijken. De Milanese mesh band is wel echt iets aparts. De sunburst op de wijzerplaat is heel tof. Caseback is jammer, maar uiteindelijk gezien de eerdere punten wel mee te leven.

1 like

Enige Breitling die ik ooit gehad heb en ook maar kort :wink:

4 likes

Breitling is de ultieme pilots watch. En daar hoort de wing bij. Het nieuwe logo heeft niet de uitstraling zoals het vorige logo had. Ook die case back is veel minder geworden. Allemaal net niet.

Als we nou met z’n allen die onzin gaan napraten, gaan we er zo nog in geloven ook. De caseback van de SOH is al vele jaren hetzelfde, met dezelfde diepe inscriptie en zeer mooi afgewerkt.

4 likes

Andere case back. Zonder wing, ik vind het minder
Maar jij mag er anders over denken uiteraard
:ok_hand:

Anders dan wat? Deze caseback zat bij de introductie al op de SuperOcean Heritage. En nog steeds. Dus wat is er anders aan?

3 likes

Breitling Superocean Heritage II 42. Het andere horloge heeft zoveel cijfers dicht op elkaar gepakt, ik word er gewoon duizelig van…

De SOH zou ik zelf niet op een mesh band dragen. Gewoon een mooie bruinen leren band ofzo.

1 like

De eerste Superocean uit de jaren 50 had hetzelfde logo zonder wings en dezelfde caseback. In dat opzicht is de Superocean Heritage II wel traditie getrouw.

1 like

Ok. Mijn fout dan. Excuus!
Maar ik vind de caseback met de wing gewoon mooier

Je hebt gelijk. Mijn fout!
Excuus

Nieuw MET wings! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi. Die wings doen het op de Breitling voor een ultieme pilots Watch.

Een Breitling zonder wing is geen Breitling :joy::ok_hand:

1 like

Gaaf hè! Er staat er eentje bij Jaap :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_closed_eyes:. Aka SuperC aka Ten2two

Ik zou de heritage kiezen, maar is het niet eens tijd om wat aan je eigenwaarde en zelfverzekerdheid te gaan doen? Doe horloges halen dat echt niet op en je kunt best zelf kiezen wat je het mooiste vind toch?

Ik bedoel het niet naar, maar je kunt beter als dit. Je hebt een mooie collectie, vast een goede baan (anders had je niet zoveel uit kunnen geven aan horloges) en bent het zelf gewoon waard. Je hebt toch niet mijn ;en uiteraard van de rest) mening nodig om je eigen geld uitbreiding geven? Winders, horloges, waar ligt de grens? Krijg ik straks een poll of je een blauwe of een zwarte onderbroek aan moet, of misschien toch een witte?

3 likes

Ik heb jullie mening ook niet nodig. Was meer bedoelt om leuk over horloges te discussiëren. Benieuwd naar jullie meningen en jullie visie. Puur uit interesse. Niet dat ik er wat mee ga doen, want als ik een Superocean Heritage wil dan koop ik die toch wel, heb ik HF niet voor nodig. Desalniettemin leek het mij een interessant dilemma om met jullie over gedachte te wisselen.

1 like

Klopt. Daarom de Heritage op mesh. Zien ze je in het nachtleven al op een kilometer afstand aankomen.

Voor mij de Superocean II
Vind ik toch meer eh… Breitling dan de heritage.
Meer tool ook, ik hou niet van ‘dressy’ duikers :wink:

1 like

Oh jammer, ik hoopte inbreng te beiden waar je wat aan kon hebben :disappointed_relieved:

2 likes