Breitling uit de mode?

1952 TO
1954 Nav
1954 SO

goede pedigree zullen we maar zeggen , net zoals bij wat andere merkjes
(al zijn de originele modellen vele malen mooier dan wat er nu voor door gaat , maar dat is mijn persoonlijk vintage gekkie mening)

5 likes

Dit is een mooi voorbeeld : bij andere merken is dit gewoon een foute kleurcombinatie die ervoor zorgt dat ie lelijk is. Zeker met die goudkleurige accenten.

Maar Breitling slaagt erin om dit zeer cool te maken.

Ik denk dat weinigen zullen ontkennen dat Breitling een zeer duidelijke en begerenswarige identiteit heeft op de horlogemarkt.

Vele vind ik mooi. Maar smken verschillen …

Ik zie de laatste tijd juist veel Breitlings voorbij komen… Die van @schmeink had ik er overigens graag bij willen hebben maar dat lukte even niet… Verder nog steeds dolgelukkig met mijn gele gevaarte…

6 likes

Ik had jouw Breitling al vaak voorbij zien komen, dus ik hoor vroeg me al af wanneer je je melde bij dit topic :wink:. Mooie foto trouwens.

Hier nog een Breitling liefhebber. En dat ga ik waarschijnlijk ook blijven.

Wat mij alleen opvalt is de extreme prijsstijgingen waardoor een beetje Breitling tegenwoordig al snel €8000,- euro kost. De waardevastheid is lang niet zo hoor als bijvoorbeeld bij Rolex dus dat maakt deze horloges voor de flipperende liefhebbers (zoals veel op dit forum) een slechte investering en daardoor Wellicht minder bereikbaar in de forum doelgroep.

2 likes

Breitling heeft wsl een veel lager flippergehalte :wink:

Ik blijf het een gaaf merk vinden, gelukkig jaren geleden via HF een Colt gmt + gekocht, kwa formaat voor mijn pols perfect maar na een tijdje vond ik hem best bling, en stoorde me enorm aan de vingertasten/haarkrasjes magneet van de gepolijste band…dussss…maatregelingen genomen…nu heb ik waarschijnlijk een Breitling die niemand anders heeft :yum:

3 likes

Ja klopt, ik dacht dat ik op een horlogeforum zat

Wauw, wat een mooie Breitling zeg!

Ik heb er zelf 2, maar oudere modellen. Ik vind van de huidige modellen enkel de Superocean mooi.


1 like

Thnx
De 1ste die ik van mijn vrouw heb gekregen had de gouden lunette
Dit horloge is uit het huis gestolen tijdens een vakantie in Marbella
Dat was op het moment dat de Crosswind uit productie was genomen
Mijn vrouw heeft stad en land afgezocht voor een "vervanger"
Uiteindelijk via S&C deze gevonden met de stalen lunette
Ben er nog steeds verliefd op maar draag 'm te weinig
Dit omdat de staal/gouden volledig gepolijst is en te veel opvalt tijdens de werkweek
Heb een cognac croco besteld zodat ik 'm weer wat vaker kan dragen

Ik heb sindskort deze Chronomat A13352:

Vind van de huidige modellen de Superocean Heritage 42 en de Transocean erg mooi.

4 likes

Op een forum waarbij iedereen van plaatjes houdt is het niet raar dat je je reactie kracht bij zet met een plaatje wat het tegendeel bewijst.

Verders ben ik het ermee eens en vind ik het stemmingmakerij en nergens op gebaseerd.

1 like

We zouden het ook meer over mooie horloges kunnen hebben, en minder over merken.

3 likes

Als ik een enorm budget zou hebben, zou ik zonder er over na te hoeven denken zomaar een stuk of 3 Breitlings aan de collectie toevoegen…
Ieder merk heeft mooie en minder mooie modellen, maar het gros van Breitling zou ik graag om de pols hebben!

1 like

Yep, helemaal uit de mode! Kom maar door met die blauwe Superocean Heritage op stalen band tegen afbraakprijzen.

3 likes

Breitling zal altijd geleefd en gehaat worden maar nooit in het slop verzeilen. Daarvoor maken ze te mooi (en soms ook te lelijke) horloges van zeer goede kwaliteit. En net als met ieder merk, sommige vind je prachtig en sommige spuuglelijk. Er is echt geen enkel merk waarvan ik alle modellen mooi vind.
Heb sinds kort deze

Best wel een aardig model/kleurstelling voor een tijdje en kan ineens worden ingeruild voor Omega of de prachtige blauw/witte Breitling Heritage Chrono. Dat is nou het mooie van al die klokken, voor ieder wat :grin:

Maar on topic, heb niet het idee dat Breitling in het slop zit :thumbsup:

2 likes

geleefd = geliefd :rage:

2 likes

Deze had ik zelf

2 likes