Bronzen plak: Makara Hawksbill Sea Turtle

Zoals ongetwijfeld meer forumleden was ik vanaf het begin van de horloge liefhebberij erg gecharmeerd van bronzen horloges. Erg nieuwsgierig ook hoe dat materiaal er in het echt uit zou zien, voelen en hoe die patina zou werken. Dus toen er op WUS een betaalbare Makara Sea Turtle langskwam, meteen toegeslagen.

En vorige week kwam de schildpad - die toch de hele Noordzee over had moeten zwemmen - binnen.

Eerst maar eens het merk er even bij pakken. Makara is een microbrand, opgericht door de Canadees Nadim Elgarhy. Hij zit ook achter Helgray (acroniem van zijn eigen achternaam) Watches, die binnenkort de Silverstone zullen gaan uitleveren en Rossling & Co (dress watches).

Makara heeft naast de bronzen Sea Turtle (die er in twee variaties wijzers/indices is en verschillende kleuren wijzerplaten) nog de Octopus (hun eerste model), die er in zowel staal als bronzen uitvoeringen is.

Onze vrienden van W&W hebben er ook een behoorlijk uitgebreide review over geschreven: http://wornandwound.com/2015/06/17/makara-sea-turtle-review/

Mijn exemplaar is de Sea Turtle, met zwarte wijzerplaat en Hawksbill wijzers en indices. Het horloge heeft een NH35 Seiko automaat aan boord, meet 44mm diameter en heeft 24mm lugs. Het bolle glas maakt hem 17mm dik.

Het is een flinke klomp brons maar door de enigszins verbazingwekkende (want op papier 52mm) comfortabele lug-to-lug en doordat de kast aan de onderzijde iets gebogen is, verrassend draagbaar. Het gedomede saffier is erg mooi en loopt qua bolling perfect door vanuit de kast, dat is erg knap gedaan. Het reflecteert wel behoorlijk zoals jullie kunnen zien (vingers/camera gewoon in beeld). Op de achterzijds/deksel is een zeeschildpad afgebeeld.

Foto’s!

13 likes

Mooi, vooral hoe het glas doorloopt vanuit de kast :+1:

Ik sluit me aan bij Bert.
Schitterende kast; door het materiaal, en de vorm.

Hier had ik ook al een tijdje een oogje op, ziet er gaaf uit :+1:

Mooie kastvorm en rustige lay-out op de wijzerplaat.

Lekker die hoeken in de kast hoor. Toch denk ik dat brons het voor mij niet is.

Veel plezier ervan!

gr, HJR

Ik vind 'm ruig

2 likes

Prachtige bronzie!!

Hier sluit ik me bij aan. Mooi horloge, brons zie je niet vaak en is dan dus ook lekker uniek, maar verwacht toch iets te lomp voor mij. Veel draagplezier!

Mijn beste,

Een goed verhaal, prachtige foto’s en een magnifiek Horloge!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van deze gebronsde tijdgeest.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd met deze aanwinst.! :thumbsup:

Ik hou persoonlijk niet van brons, maar vind het wel een flink brok horloge !
Hij komt nogal fors over, en dat vind ik dan wel weer mooi !

Veel plezier ermee!
Pieter.

Ziet er netjes uit, maar 44x51x17 mm is echt huge, hoe valt ie op je pols?

+1 ziet er gaaf en mooi uit.

Mooi bakbeest, proficiat! Een bronzen horloge spreekt inderdaad tot de verbeelding, lijkt me erg gaaf om het patina te zien ontwikkelen.

Mooi hoor!
Ooit gaat er ook nog een bronzen horloge bij mij bijkomen denk ik!

Dat is inderdaad een klomp brons , maar wel heel mooi gefeliciteerd . :thumbsup:

Thanks. Vrees dat hij voor mijn 17,2 pols te groot is om te dragen maar er naar kijken is ook leuk :wink:

Ik vind m wel leuk, maar vermoed dat deze snel weer te koop staat :slight_smile:

1 like

Da’s niet echt een wilde gok natuurlijk gebleken de laatste tijd :slight_smile:

Hee wat leuk. Dacht dat ik de enige was op HF.
Heb zelf de sea turtle zonder het hawksbill gedeelte en ik draag hem uiteindelijk het liefste op de bijgeleverde rubberen band.
Als het goed is komt deze week de zwarte versie van die rubberen band binnen.
Mooi ding in ieder geval en, voor zolang het zal duren, veel plezier ermee!

Hieronder een plaatje van toen ik de mijne net binnen had. Inmiddels glimt hij niet meer zo hard door de patina.

1 like