Brüggler: Mooi of lelijk? Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie hiervan? Over duidelijk geïnspireerd op de Daytona.
En met alle mogelijkheden klassiek, hipster, extreem, stoer enz te maken. Maar is dit nou wel oké?
Soms is het moeilijk de grens tussen “hommage” en platte na-aperij te vinden, vind ik…

1 like

Ziet er wel leuk uit, maar: ik krijg - afgaande op de foto’s - de indruk dat de grote seconde loopt en de kleine stilstaat op nul. Dat suggereert dat de kleine seconde van de stopwatch functie is, en de grote bij ToD (Time of Day) hoort. En dan heb je ineens niet zo heel veel meer aan de tachymeter ring. Ben daarmee zelf de mist in gegaan met een Invicta. Ik heb het bij meer merken gezien (o.a. Lorus, Pulsar en Festina), en de indruk bestaat dat het hier ook het geval is.
Caveat emptor!

Grtz
Harold.

Vooral best wel heel duur … meende te hebben gelezen op abtw dat ze bij ong. 4500,- beginnen?

klopt.

http://www.watchpro.com/exclusive-bruggler-presents-bespoke-chronographs/

1 like

Logo doet me ergens aan denken, ah nu weet ik het weer:

https://dutchamazingnewsblog.files.wordpress.com/2015/03/naamloos70.jpg?w=525&h=230

Niet mijn kopje thee.

6 likes

je hoeft er toch niks mee?

gewoon links laten liggen, ook de links…

Knap lelijk en mooi duur

Ik vind negen van de tien Chrono’s lelijk. En ik heb er drie. Waarvan ik er dus twee lelijk vind, als ik eerlijk ben. :slight_smile:

4500 ballen voor zo’n ding: In geen 4500 jaar dus.

1 like

Ik herken dat wel een beetje. Het ontwerp van de dial is vaak een beetje uit balans. En ook snel te druk…
Wat dat betreft is een bi-compac design doorgaans beter dan een tri/compax.
Maar ik heb ook een aantal chrono’s, en vind die allemaal wél mooi…

Voorbeeld: mijn pilot die ik vandaag draag; bi compax die wat mij betreft mooi in balans is, en rustig oogt:

2 likes

Eens. Alle coole chrono’s zijn met twee registertjes of zelfs minder. De Seiko 6139, m’n Poljot, de Hanhart Pioneer Monocontrol, de Tag Heuer Calibre 17, de Stowa Marine Chrono, en zo kan ik doorgaan.

En inderdaad, die IWC mag er zijn. En geen afgekapte nummers, geen rare fratsen, gewoon goed zo.

Niet mijn ding, maar laat ik zeggen ook niet erg lelijk. Maar wel een mooie configurator, er zijn echt heel veel mogelijkheden. 20 Bar zie je niet zo vaak in een chrono, of je koopt een duiker die ook als chronograaf variant wordt geleverd.

Dat leek me ook, en heb even gezocht: er zit een ETA2892 met Dubois Dépraz in. Dus geen grote ToD.

1 like

:thinking: , Oke , dan is de vraag natuurlijk waarom heb je die 2 lelijke eendjes?

Tnx! Leek me ook al onwaarschijnlijk voor zo’n dure klok maar sinds mijn Invicta avontuur ben ik hier hypergevoelig voor geworden :wink:

Voortschrijdend inzicht. :slight_smile: Die heb ik ooit gekocht voor ik me er in verdiepte. Die ene heb ik hier gereviewd:

Die andere, daar moet ik nog eens wat over zeggen, te zijner tijd. Maar ik zou ze heden ten dage niet meer kopen.

Ik kende niet alle horloges die je noemt, heb ze ff gegoogled… die Tag is prachtig zeg, welke uitvoering heb je? Ik vind deze mn mooi:

Ik heb niks, want ik ben niet van de chrono’s. Ik heb twee Seiko quartz chrono’s van vroeger, en een Poljotje, maar zou zelf nooit serieus geld aan een chrono uitgeven, al kan ik sommige waarderen.

:smirk: