Bulova 'moonwatch'

Ik zie de laatste tijd veel van die Bulova moonwatches passeren. Wat is precies het maangedeelte van dit horloge? Ik meen me te herinneren dat er enkel Speedmasters en één Waltham privé-horloge daadwerkelijk op de maan zijn geweest en andere (zoals Rolex GMT) privé horloges zijn mee geweest in de raket of capsule, maar niet daadwerkelijk op de maan.

Wie-oh-wie kan mij (maan)licht in de duisternis verschaffen?

De Bulova is ook op de maan geweest.

2 likes

Genoeg te vinden op youtube en hier op het forum door het zoekgedeelte te gebruiken.

Cool, dat had ik dus even gemist.

In dit Chuck Maddox stuk hebben ze het erover dat Dave Scott een Waltham zou hebben gedragen, maar kennelijk is dat dus een Bulova i.p.v. een Waltham geweest

http://www.chronomaddox.com/moonmovement.html

1 like

Ben ook wel benieuwd wat de minimale polsmaat is voor deze mooie klok.
Mijn pols is 17,5cm vrij vlak, Ik ben al een tijd aan het kijken of ik de mooie aanbieding op staal tegen kom maar helaas nog zonder succes.

Mijn pols is iets breder, net onder de 18cm maar ik vind 'm te groot op mijn pols.

1 like

Waar, maar hij mag het van mij toch ook gewoon gezellig even vragen hoor.

Wellicht terechte opmerking m.b.t. de zoekfunctie, maar ik verkies een discussieforum toch echt boven het bekijken van youtube fillumpies. :slight_smile:

Van mij ook hoor. Heb toch nooit gezegd dat hij het niet mag vragen? Ik geef alleen aan dat er voldoende info vergaard kan worden via youtube en het zoekgedeelte van het forum.

Was me gewoon eens af aan het vragen wat nu eigenlijk de daadwerkelijke maanhorloges zijn geweest. Zag op Omegaforums wat voorbijkomen aan discussies of de 145.022 met 861 nou wel of niet op de maan is geweest, of enkel de 105.012 en 145.012. Kwam toen een Waltham tegen als eveneens op de maan geweest.

1 like

Bij mij ging het net op mijn 17cm vlakke pols.

1 like