C60 Trident Pro 600 of toch wat anders

Ik vind de onderste het mooist :+1:

Lastige hoor. Ik vind ze alle drie mooi :slight_smile:

Ik voel met je mee :smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Zit nog steeds in een zoekende fase. Op de lijst van mogelijk kandidaten heb ik nu:

  1. Crepas Cayman 3000. Deze trekt me aan vanwege de mooie bracelet en de hoogte. Lastig aan te komen voor max 1000 euro denk ik.
  2. Oris Aquis Date. Maar denk het liefste dan een blauwe of grijze uitvoering. Zwart zou kunnen. Ben dus nog in dubio.
  3. Longines Hydroconquest. Mooi in het blauw maar met 41mm te klein vrees ik. Ik ga kijken of ik hem ergens in het echt kan zien.
  4. Trident Pro 600. Maar dan wel met stalen band en CW wil geen levertijden noemen voor die band. Zonder specifieke levertijden geen bestelling vrees ik.

En zoiets?

2 likes

Heb ik naar gekeken ook inderdaad. Vind de Oris dan wat “cleaner”. Maar beslist wel een mooi horloge…

Ik zag trouwens dat CW de pre-order op de tridents met stalen band verschoven heeft naar eind augustus. Die valt dus af want ik sta dan in te pakken voor een lang verblijf buitenland.

Dat is balen. Lijkt wel of jouw keuze langzamerhand wordt bepaald door de beschikbaarheid.

Deze van Aramar biedt ook goede specs voor een redelijke prijs!

1 like

Van deze vier zonder twijfel de HC of de Aquis. De HC gehad en dat is echt een bijzonder fraai afgewerkt horloge. Glimt wel als een paardenlul in de maneschijn dus daar moet je van houden. Succes met de keuze in ieder geval!

De cw zou mijn voorkeur hebben. De combi elegant sportive vd klok trekt me aan.

Gezien je ronde tuna, zou ik niet voor de ronde oris gaan, maar de crepas of de Longines proberen. De Longines voelde volgens mij groter aan Door zn hoekige vormen.

P.s. De samurai is dus vd baan? Wel begrijpelijk met anders straks 3 seiko in de kist…

Die zit op de reservebank naast de Shogun.

Het grootste verschil tussen de Oris en de Longines is de grofte van de schakels van de band. De Oris is veel grover.

Bovenstaand de Longines naast een Omega Seamaster titanium 300.
Dit is dan de 2013 versie met gematteerde band en de cijfers 1-12. De huidige versie heeft een gepolijste band en de 6-9-12 cijfers. Die laatste vind ik iets meer tool.

2 likes

Hm… Nu twijfel ik over m’n advies. M’n sm300 vind ik klein ogen. Hij draagt alleen groot door z’n rechte lugs.

Ik weet niet hoeveel groter de hc om je pols zal ogen.

1 like

Begrijpelijk…

Maar als de mm300 vd baan Is, je de cw trident t leukst vindt, je al 3 klokje mee hebt… Misschien toch wachten op de trident? Of occasion zoeken?

1 like

Van de drie getoonde CW’s vind ik de eerste het best gelukt.

Sowieso voel ik de nodige sympathie voor dit merk. Ik vind het erg leuk hoe CW destijds, met een vernieuwend business concept, de traditionele Zwitserse cash cow-industrie heeft wakkergeschud. Dat is voor mij wat waard!:thumbsup:
Heb dan ook meerdere malen semi-serieus gekeken naar een CW. Maar op de een of andere manier doen de modellen het voor mij toch nét niet. Ik heb tot nu toe altijd iets gevonden dat me gewoon toch effe meer aansprak.

Van door jou genoemde optielijst zou ik zelf gaan voor een nieuwe Hydroconquest of anders eventueel een nette gebruikte Aquis.

Succes en veel plezier met het vinden van jouw ‘laatste’ horloge!:wink:

eens voor wat betreft een mooie Aquis :grinning:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Neem aan dat je ETA 2892 bedoeld? :wink:

1 like

Als ik jouw collectie zie is een horloge met blauwe wijzerplaat geen leuke aanvulling?

Bijvoorbeeld een Certina?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.