Candide goes vintage: Longines 8490-1

Ah mooi formaatje nog. Veel vintage vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant. Zal wel wennen zijn en uiteindelijk gaat het erom wat je ermee doet en maakt formaat niet uit maar toch :smiley:

2 likes

Dat heb ik ook, maar deze is (net als mijn CWC) goed te doen qua formaat en draagt wat groter dan de diameter doet vermoeden.

:joy:

2 likes

Moet je nagaan als je wel het formaat hebt en weet wat je er mee doet. :crazy_face:

1 like

Prachtig Ide!

1 like

Vind het gewoon een prachtig horloge, gefeliciteerd!

3 likes

Misschien kom je ook nog wat Citizen vintage tegen op je jacht naar vintage, ik kan mij herinneren dat je die nog ging zoeken :grin::joy:

2 likes

Schitterende klok! :+1:

1 like

Vintage hoeft geen afgetrapte meuk te betekenen. Patina is een ding, maar die banden, wijzers en tandwielen kun je servicen, vervangen, weggooien en opknappen.

2 likes

Nee Vintage kan echt alleen volledig afgefakkeld zijn, dat heb ik bij deze besloten voor de hele vintage wereld :upside_down_face:
Was natuurlijk allemaal niet serieus bedoeld, uiteraard kan een vintage ook superstrak zijn :wink:

1 like

Beter 1 meuk in de hand dan niets aan je hand.

1 like

Haha sarcasme is ook niet echt aan jou besteed :joy:

1 like

Nait veur de koffie, mien jong. Dan is het vroeg, naar en moeilijk te begrijpen. :slight_smile: :slight_smile:

2 likes

Prachtiggggg… Vreemd genoeg vind ik hem qua stijl naar een vintage Zenith neigen uit de jaren 70…je weet wel met een cal 25xx…of ben ik nu mal?

1 like

En mag ik de heer candide nu suggeren op jacht te gaan naar een longines cal 69xx. Heerlijk klokje en niets zo fijn om de kroon eruit te trekken en de secondewijzer door te zien lopen naar de 12 om dan stil te staan. Hacking 2.0…longines got to love them

1 like

Heeft u daar foto’s van aanbevolen horloges bij? :upside_down_face:

Er werd gesuggereert dat u het in het goud moest gaan zoeken, maar ik post toch maar ss en blue dial
Van de interwebs snel geplukt…

s-l300

Een klassiekert, 28,800, manual, hacking 2.0.

2 likes

Mooi zeg! :ok_hand:

En op groter scherm zie ik dat deze gepolijst is en een foute kroon heeft volgens mij…oeps…sorry…ongepolijst hebben ze een prachtige kast met scherpe hoeken en verschillende polijst stijlen. Welkom bij de vintage side…met alle haken en ogen…

1 like

Haha ik leun zwaar op de experts hier als ik wat op het oog heb.

Deze is wat aangenamer. Je hebt ze ook in het grijs met een prachtige sunburst (kwijl). Maar dan ben je wel even zoet met zoeken, ben ik bang. En je portemonnee zegt dan ook auw, want wit en blauw zit nog in de “affordable” vintage

als je naar de 36,000 wil, net als die lord marvel die je poste (shhhhht shtttt, de prijzen gaan al zo omhoog van die dingen, laat mij er eerst ff eentje scoren op de bay)
Dan heb je nog cal 431

4 likes