Caribbean time :)

Gisteren is mijn Thermidor Caribbean 1000 ref.706 binnen gekomen, waardoor ik nu een leuk duo Caribbeans heb👍

Het blijven echt top horloges, die nu nog relatief betaalbaar zijn imho. Zoals wellicht bekend is hebben Caribbean 1000 horloges monocoque kasten en een schroefkroon, vaak gepaard met een decompressie bezel. De kasten en bezels werden door Jenny gemaakt, alom bekend voor hun Caribbeans. Deze werden ook uitgeleverd aan andere merken zoals Philip Watch, Thermidor, Milus, Haste, Dugena, Fortis, Ollech & Wajs en Jenny zelf uiteraard. Het waren de eerste 1000m waterdichte horloges die beschikbaar waren voor de commerciële markt. Best leuk :slight_smile: De afwerking van deze horloges is heel goed, samen met het algehele design. Vooral de ref.702’s (de gele Philip Watch) en de ref.706’s (de Thermidor) vind ik het leukst, maar Caribbean chronografen sla ik ook zeler niet af. De Caribbeans kwamen er overigens in een variëteit aan wijzerplaatvarianten en bezelkleurtjes, waardoor ze vaak lekker vrolijk zijn, heerlijk!

Overigens, de bezels hebben (meestal) een decompressie tabel, maar heb geen enkel idee hoe die te gebruiken. Vind het er vooral cool uit zien.

De Caribbeans werden geleverd op staal of op een Tropic strap. En laat ik nou net beide hebben :grin:

Nog meer Caribbean eigenaren? :slight_smile:

18 likes

Mooi man!
Ik hou wel van wat drukte :slight_smile:

2 likes

Gaaf. Persoonlijk vind ik dit ook erg leuke horloges!

1 like

Ik zeker ook hoor, grote fan… maar dan vooral van het eerste model (zoals de eerste van Jelle). Staat bijzonder hoog op de lijst, maar eerst weer wat horlogedoos ruimte vrijmaken.

1 like

Leuk man! Groetjes vanuit bonaire :slight_smile:

1 like

Weer eens wat anders. Leuk om te lezen/zien! :slight_smile:
Heel veel plezier er mee!

1 like

Leuk hoor die oude duikertjes! :thumbsup:

1 like

Mooie set hoor. Ben er groot fan van en kom ze nooit tegen in het “wild”

Mooi duo! Ben zelf ook erg weg van deze kleurijke klokjes.
Mijn Jenny:

Gr Men

1 like

Zo, dat zijn wel knijters of niet? Wat is de diameter zonder de kroon?

@Vintage1982 De gele 702 is 40mm zonder kroon, prima draagbaar, lekkere maat voor een duikert. De 706 is 42mm en is ook zeker meer aanwezig door de vorm. Draagt wel comfortabel doordat de kast wat gewelfd is, zodat het netjes om de pols valt.

1 like