“Casual” duiker

Ik vind de BB juist meer dressy en de SM300 '57 sportiever. De BB58 zie ik op een bruine Shell Cordovan van Nomos en de SM300 op een dikke rubber strap.

Dat klopt helemaal, ik heb nu al spijt dat ik dat gezegd heb :grin:

Je ziet in het wild zowiezo maar weinig mensen met mooiere horloges.

Black Bay:

of Planet Ocean:

1 like

Alle duikers zijn casual.

De retro-geïnspireerde Omega 300 duiker, de Captain Cook, de hier al diverse keren genoemde Oris 65 en de Sinn 104 zouden wat mij betreft nog net kunnen onder een colbertje omdat ze net iets eleganter ogen dan de grovere opties, maar eigenlijk zoek je gewoon dit:

  1. een duiker voor de vrije tijd.



  2. Een dress horloge bij het colbertje. Iets goedkoops, maar met een zekere sjeu.

Tsja. Het is alleen zo moeilijk om je op dat ding te signaleren.

3 likes

Haha, no worries. Puur een horloge voor casual in mijn geval!

1 like

Was jij niet degene die in een linnen jasje en een overhemd met borsthaar er bovenuit naar een tenue de ville gelegenheid wou gaan?

2 likes

Van dresscode.nl:
De dresscode vraagt om een subtiele ‘touch’. Een outfit moet netjes, geraffineerd en passend zijn. Opvallende Kleding, accessoires of make-up horen niet bij Tenue de Ville.

Zolang dat borsthaar dus maar subtiel is: :+1:

Dat is geen tenue de ville, da’s gewoon sjofel. Een das is verplicht

2 likes

Had hij nu een vraag over dresscode of casual duikers horloge :grin::joy:

2 likes

Haha, mooi woord. Die miste ik nog in het rijtje trefwoorden om @HanDavinci te beschrijven. :joy:

4 likes

Toen zat jij hier toch nog helemaal niet op het forum Bo… ehhh kuch Harvey? :sunglasses:

Haha nee joh, dat was een grapje. Als ik door @Schoen- e-poen uitgenodigd word zie ik eruit als een heertje. No worries there.

Maar…

Dat heeft Tom mij daar geleerd. Die wist ik niet.

Om jou maak ik me ook geen zorgen Sven :sunglasses:

4 likes

Hmmm… die Meistersinger… Moet toch ff goed kijken hoe laat het nu eigenlijk is :thinking:
Ik gok 10 uur 48 …

Ik weet er nog wel een paar

2 likes

Snel is ie, he!

De waarheid is dat hij netjes onder een Verheul hoes aan een druppellader hangt.

2 likes

Dat ligt aan jou. :slightly_smiling_face:

1 like

Wat een belachelijk anachronisme is. De betekenis van tenue de ville is “stadskledij”, oftewel “Urban fashion”. En als je dat googlet, krijg je zoiets:

Noem het dan geen stadskledij meer, maar zeg gewoon “Pak en das”. :slight_smile:

Hee die heb ik ook (de manchetknopen dan) :stuck_out_tongue:.
OT de Pelagos vind ik erg mooi, maar die is wel erg grpf aan de pols.

Vroeger ging je nog met ‘pak en das’ naar het durp. Maar dat is wel wat het betekent inderdaad, pak en das. (Pak dan wel donkergrijs of donkerblauw)
Horloge mag, maar wel op leer en ingetogen.

1 like

Ik kende deze niet. Is voor mij de eerste meistersinger die ik pruim. Ben niet zo van de einzeigers, maar met de jumphour on top is het een leuke complicatie.

Vroeger, toen Jezus nog Herman heette, je poep nog met een lange oe schreef en de vogels nog achteruit vlogen.

M’n hart zal breken als ze 'm slopen, de Burgemeester Beekmanlaan. Maar het is onvermijdelijk. :thinking: Tegen de tand des tijds is geen kruid gewassen.

Ik heb die filosofie eigenlijk ook steeds meer op de markt, aan het strand en in de disco. :+1:

Yup, eens. Het is weer eens wat anders. Dat hebben ze goed gedaan,

1 like