Catawiki waar ben je mee bezig?

Zijn er meer mensen die net als ik problemen ondervinden met de horloge veiling(en) op Catawiki?
Onkunde en willekeur bij goedkeuren/afkeuren van horloges. Het niet juist op waarde schatten van horloges. Geen of zeer traag antwoordt krijgen van veilingmeesters en geen reactie krijgen op klachten. Ook niet als je die bij Catawiki directie indient.
Voor ons zijn de problemen begonnen in de eerste week van oktober. Sinds die tijd doen bovenstaande problemen zich voor. Graag hoor ik of er meer verzamelaars zijn die dit soort zaken ondervinden.
Met vriendelijke groet,
Ron

Zijn er mensen die ook problemen hebben met de zoekfunctie?

4 likes

Beste Ron,

Als je ‘Catawiki’ intoetst in de zoekoptie rechtsbovenaan, zie je dat er al een topic hierover bestaat. Daar kan je veel info vinden hierover met ervaringen over hetzelfde onderwerp. Succes nog.

Je was net iets sneller haha

1 like

ik had ook wat problemen met de uitbetaling als verkoper. Eerste keer was het dat ik iets verkocht via catawiki. Zag het maar niet bijgeschreven worden op mn rekening dus ik stuurde ze een mailtje. Krijg ik een mailtje terug dat ik nog niet al mn gegevens had ingevuld en ze het daarom niet konden overmaken. Fijn dat ze dat me zelf zo spontaan laten weten, goeie service! :blush: Als ik dus zelf geen mailtje zou hebben stuurd zou ik gewoon dus lekker nooit zijn uitbetaald :crying_cat_face:

Bedankt dat ga ik doen.

1 like

Ook ik heb mee gedaan aan een veiling maar als je klachten hebt en je hebt ook nog een brief geschreven , dan krijgt geen antwoordt en als je dan zelf moet gaan bellen waar je antwoordt blijft wordt je als een hond behandelt en aan je klacht gebeurt helemaal niets. Eens maar nooit meer koop ik wat bij deze veiling site, want het omgaan met klanten en het oplossen van problemen dat kunnen absoluut niet

Schoolvoorbeeld van slachtoffer worden van het eigen succes. Als je als bedrijf zo hard groeit (en dat ook steeds blijft roepen) om vervolgens geen of onvoldoende oog te hebben voor het eigen bedrijfsproces (en daar in ook niet investeert) wordt de klant het slachtoffer, dezelfde klant die er voor zorgt dat het bedrijf groeit. Als je de klant maar lang genoeg op deze manier behandeld wordt de ‘kip met de gouden eieren’ vanzelf geslacht, zonder klant namelijk geen inbreng van kavels. Ik maak zelf ook gebruik van Catawiki en de consistentie van beoordeling is soms ver te zoeken, de klantenservice reageert gemiddeld snel/traag en de veilingmeesters reageren al bijna helemaal niet.

Het blijft echter voorkomen dat de opbrengsten soms gigantisch vormen aannemen (eigen ervaring) dus ik blijf wel klant/verkoper maar geduld en tot 10 tellen zijn wel eigenschappen waarover je moet beschikken

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Moet je het ook niet in perspectief blijven zien? Als ik zie hoeveel items (niet alleen horloges) worden aangeboden en verkocht, dan zal er best wel wat mis gaan. Procentueel gezien misschien maar een klein deel.

Anders gewoon kopen en verkopen via Marktplaats/2ehands.nl/Chrono24, daar hoor ik nooit klachten over… :laughing:

1 like

Ik verkoop (en koop af en toe) al een hele tijd een deel van mijn horloges via Catawiki.
En dat ging niet altijd zonder slag of stoot.
In het begin problemen met te snel groeien.
En daar ondanks alle moeite niet geheel op in kunnen spelen.
Maar in mijn ogen zijn er weinig bedrijven die zo kritisch naar zichzelf kijken als Catawiki. En dat merk ik aan subtiele veranderen in de apps en site. Er wordt wel degelijk geluisterd naar klachten en opmerkingen en dingen worden verandert als er ruimte voor is. Maar met zo veel aangeboden Kavels iedere week kan het niet altijd goed gaan. Ook dit heb ik aan den lijve ondervonden.

De veranderingen vanaf oktober zijn ongeveer tegelijk gekomen met het verdwijnen van Rich Pontier als Veilingmeester. Met Rich had ik goed contact. En kreeg weleens te horen waar de veilingmeesters mee te maken kregen. Ik heb daar wel respect voor gekregen want een makkelijk baantje was het niet.
Als je 1000 aangeboden kavels achterloopt voor de veilingen dan kunnen schattingen wel eens natte vingerwerk worden.

Sinds oktober merk ik ook dat er het een en ander verandert is binnen Catawiki.
Dure Horloges die afgekeurd worden. Troep die er evengoed doorheen komt (uiteraard verkopen alleen anderen troep😄)
Het zal er wel mee te maken hebben dat er een nieuwe kapitein aan het roer is.

Ik verkoop er nog steeds graag. Maar sinds ik mijn rechten hier heb. Wil ik jullie mijn bijzondere stukken niet onthouden.

Eergisteren een kritisch stukje op dit forum geschreven, vandaag 12 kavels afgekeurd…toeval?

1 like

Dat zou wel heel eng zijn.

Bij mij twee quartzen goedgekeurd en een in mijn ogen heel mooi Dugena Jongster horloge afgekeurd vanwege een te laag geschatte opbrengst. Logica ontgaat mij ook.

Oordeel zelf:

Eens kijken of ik na vandaag nog iets goedgekeurd krijg😜

1 like

hoe weten ze dat jij het bent dan? :wink:

Wij hebben ook erg veel advies en hulp gekregen van Rich Pontier. Erg jammer dat hij weg is.

Tstwatch is ook mijn accountnaam

Ik heb nu 2 horloges via Catawiki gekocht. Beide keren prima gegaan. Moet wel zeggen dat het niet in het hogere segment was…

Ja, en soms gaat het toch echt een beetje mis. Er doorheen geglipt, slordigheid of wat anders in deze chrono veiling.

Geen chrono, geen Landeron uurwerk, schatting er helemaal naast en gaat toch verkocht worden. Bieder heeft ook niet opgelet, dat scheelt weer.

Kavel is door Catawiki verwijderd.