Terug laten opsturen en de kosten simpelweg overmaken.
De koper moet volgens mij aantonen dat er iets mis mee is? heb je toevallig van te voren wel foto’s en een filmpje gemaakt dat alles goed werkte?.
Misschien wat overdreven maar ik had zelfs het inpakproces op beeld zeker met zendingen naar Frankrijk en Italie.
Bij mij kwam een Franse koper met de klacht dat het horloge niet was zoals beschreven in de advertentie.
Na veel mails en telefoontjes met Catawiki gingen ze bekijken of de klacht gegrond was, maar die Franse meneer heeft nooit meer iets laten horen.
Ondertussen wel een flink aantal weken alle lopende uitbetalingen on hold terwijl ik genoeg postieve feedback heb, sindsdien nooit meer gebruik gemaakt van hun diensten.
Ik heb foto’s van het inpakproces. En op de foto’s van de advertentie is te zien dat de secondewijzer telkens op een andere plek staat. Dit geeft denk ik wel aan dat het horloge loopt. Een video heb ik helaas niet maar ga ik de volgende keer zeker wel maken.
Vraag de koper of hij foto’s of een video naar je toe wil mailen.
Heb ik nu inderdaad gedaan, hij zegt dat hij het verzonden heeft maar heb nog niets binnen. Ook veranderd hij zijn verhaal telkens en geeft hij geen antwoord op vragen als “heb je het horloge opgewonden” en “heeft het horloge wel gelopen”.
Heet hij Eraclos?
Nee, deze koper heet Chocolat690000, misschien dezelfde persoon onder een andere naam
Volgens mij heeft forumlid @chronospace ook zoiets meegemaakt.
Diverse kopers zij erop uit om je op te lichten, pas op.
Na een aantal zeer positieve ervaringen ( topprijzen en correct betaald ) was het vorige week prijs ! Na 3 dagen geen betaling dus gelijk een mailtje van catawiki om te melden dat er nog niet was betaald en dat er een reminder werd gestuurd naar de koper. Bij niet betaling zou hij worden opgebeld en ik moest nog niets ondernemen. proactief dus…2 dagen later bericht dat de koper had betaald en ik mocht opsturen… Netjes geregeld dus…
Ik vind Catawiki wel makkelijk voor het dumpen van overtollige horloges. Ik heb tot op heden altijd goede prijzen gekregen bij het verkopen. Al lijkt het laatste tijd wel iets terug te lopen. Het duurde eerste ook best lang voordat een kavel goedgekeurd was, maar nu gaat dat vrij vlot.
Mag je bij catawiki er vanuit gaan dat als de omschrijving suggereert dat het om een origineel artikel gaat, dat het dan ook origineel is?
Ik heb namelijk wat gekocht bij catawiki waarvan ik twijfel of het origineel is.
Officieel mogen ze geen namaal artikelen verkopen. Ik ga ervan uit dat de veilingmeesters kundig genoeg zijn om dit altijd goed te controleren, maar helaas glipt er af en toe een franken- of een namaakhorloge ertussendoor. Zou zeggen plaats je foto hier op het forum, wellicht kan iemand je twijfels wegnemen.
Had een horloge gekocht met in de beschrijving origineel bandje. Dat was in ieder geval geen origineel bandje. Geen na-maak maar het hoorde bij een ander model.
Ik beb vandaag een mail gestuurd naar de verkoper om alles terug te sturen. Ben benieuwd.
Kwam met een zoektocht op Catawiki terecht. Horloges koop ik hier eigenlijk nooit. Maar toch kijk je wel eens wat aangeboden wordt.
Verder zoek ik nog een bijzondere/speciale pen. Aangezien ik voor het werk best veel schrijf wil ik wat anders dan een bic-pen. Dus dan zoek je op de standaardmerken als Parker en Waterman. Heb geen verstand van pennen, dus als iemand nog tips heeft qua merken…
Op een gegeven moment kom ik dit tegen:
Ik vind persoonlijk de schatting aan de hoge kant…
Ik heb toen ik op Visserijschool Begon een parker vulpen gekregen voor mijn verjaardag die koste 50 euro heb er later een patroon bij gekocht dat je zelf kan vullen en een pot appel groen zeeblauw inkt en daar schreef ik mee. nooit geen problemen mee gehad.
Een BIC is ook best bijzonder hoor:
Maarre, om on-topic te blijven, kijk eens op Ebay. Heb je voor een kleine $1000 iets bijzonders:
Bedankt voor de link. Interessant om de feitjes te lezen. Maar ik ga geen 1k aan een pen uitgeven. Voor veel minder heb ik een kwaliteitspen, en houd ik budget over voor een tof horloge (of andere zaken).