Catawiki

Daar verbaas ik me nou ook heel vaak over.

Ik report ze aan de lopende band.

Deze week ook weer een aantal CURREN horloges á 5 euro. En dan nog dingen als garantie, roestvrijstaal, mineraalglas, accuraat uurwerk durven zeggen… :worried:

En dan worden sommige van mijn klokken die op ebay al waard zijn en de 75€ halen geweigerd…

Aan het einde van t verhaal is n horloge natuurlijk waard wat de koper ervoor geeft…

Dat topictitel kunnen wijzigen is vragen om problemen.

Kritische titels kunnen door een stromannetje zonder problemen worden gewijzigd. Stomme optie.

Het leek me gewoon niet de moeite waard om n nieuw topic aan te maken en heb voor n titel gekozen die ook de rest van de lading van het draadje zou dekken. Er zit geen enkel ander idee achter en heb niets met Catawiki te maken behalve dat ik er wel eens rondneus.

Ik zal de topictitel wijzigen als dat gewenst is.

Gr. Erik

Gaat niet specifiek om dit geval Erik. Bedoelde het algemeen.

Het kan trouwens niet de bedoeling zijn, vind ik, dat het natuurlijk mechanisme wordt dat topictitels steeds algemener worden gemaakt om een steeds algemenere inhoud te dekken. Dan liever een nieuw topic.

Dacht juist dat het niet gewenst was om n nieuw topic te maken voor kleine vragen/opmerkingen. Dan is vaak de opmerking dat er al n draadje bestaat.

Maar ben het eigenlijk met je eens dat topictitels niet aangepast moeten worden. Die is inderdaad niet voor niets verzonnen.

God… Ik trek mijn commentaar over kopen alweer terug!

Krijg vandaag het horloge binnen…
A) in een enveloppe door de deur á 5 euro. Veel meer betaald voor aangetekende verzending… Mis ik iets?
B) Bandje is totaal niet wat ik had verwacht, foto’s zijn absoluut vele tinten donkerder en absoluut níet origineel. Lelijk zelfs.
C) Het lijkt, ja, dit meen ik, dat het goud er vanaf geschraapt/gehaald is en hij daarna opnieuw gepolijst is… Dit zou namelijk een 20 micron case moeten zijn en de kleur goud is net zo zilver als hij goud is… Zelfs mijn vintage horloges met 10 micron hebben dat niet.
D) De kast vertoont géén slijtage, alsdus beschrijving. Goh, als ik het aantal krasjes zou moeten tellen ben ik volgende week nog bezig. Maar dat is dus geen slijtage? Om maar te zwijgen over de verwijderde goudlaag?

Manipulatief gespeel met foto’s dus, als je het mij vraagt. Op de catawiki foto’s is de band écht zwart/donkerblauw. En dan krijg ik een grijs/turqouise band binnen…

Zucht

1 like

Ja gewoon rapporteren aan de veilingmeester en een geschil openen. Terugsturen die hap.
Kan nooit de bedoeling zijn dat de beschrijving niet klopt. Zo krijgen alle verkopers een slechte naam.
Zogenaamd betalen voor aangetekende verzending en dan door de bus gefrommeld krijgen is ook boevenwerk.

Daar wil ik jou foto weleens van zien. Ben benieuwd :smile:

1 like

Ja, dat eerste ga ik zeker doen.

Ik zag laatst meerdere van dit soort verzend-dingen langskomen. Verkoper reageert dan in de trend van: Enveloppe en bubbelplastic + inpaktijd kost 2.5€. Ik heb nergens expliciet ingezet dat je aangetekende verzending zou krijgen. terwijl het dus zo’n bedrag is van, ja, aangetekende verzending, zegmaar… Catawiki stelde daar geloof ik de verkoper nog in zijn gelijk ook…

BS want een eventuele toeslag voor verpakken en materiaal mag maximaal 1.50 bedragen. Er staat duidelijk dat je de werkelijke kosten moet opgeven. Als het verzenden 5 euro kost, zou het max 6,50 kunnen worden,

Ik ben wel benieuwd naar een foto van dit bewuste horloge

1 like

Ik heb de foto’s op catawiki misschien ondertussen wel 100 keer gezien, sinds begin veiling en vandaag. En ik krijg nu het horloge binnen, open de enveloppe, en denk als eerste: Nee, ze zouden toch niet het verkeerde horloge hebben opgestuurd?

Maargoed. Ik had de band er toch wel afgeflikkerd, maar het gaat mij om het idee. Waarom kan je daar niet eerlijk over zijn? Hoe kan je een horloge wat echt helemaal verkleurd en bekrast is als " in uitmuntende staat! werd zelden gedragen en is dan ook in erg mooie staat. " afzetten?

Uitgebracht verslag volgt - incl. foto’s.

Ja ik snap je gevoel wel. Ik vroeg het meer omdat het lijkt dat jij spreekt over een heel ander horloge.

Het is hetzelfde klokje. Zelfde band ook. Alleen er is gewoon mee gespeeld qua foto’s als je het mij vraagt.

Update komt er straks aan, eerst nog even werken. :smile:

1 like

Ik ben van plan tot maximaal 500E te gaan…

4 likes

Ik kan hem voor 5€ aan je leveren. Komen dan wel nog verzendkosten bij… Zucht Ik erger me daar dus echt heel erg aan hé…

Mijn update komt er zo aan.

2 likes

Z’n broertje is op eBay te koop voor € 4,56 inclusief verzendkosten vanuit het hele verre oosten…
http://www.ebay.de/itm/271882466581?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

1 like

Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er niet zo’n grote hekel aan heb. Zeker vergeleken met de rest hier. Zal het zelf nooit kopen, maar als de mensen die via zo’n veiling bieden er blij mee zijn storen ze mij daar nog geen seconde mee. Ik zal ook niet iemand uitlachen als ie trots zo’n horloge komt showen op de sportclub, werk of in de familie.